С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 13 окт 2019, 15:36, 2743 прочитания

Какви са идеите на кандидат-кметовете на София за пътната безопасност

Йорданка Фандъкова, Мая Манолова, Борислав Игнатов, Борис Бонев и Ангел Джамбазки направиха предложения за намаляване на произшествията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Одит на проектите за изграждане на инфраструктура, отваряне на данните за пътнотранспортните произшествия, изтласкване на автомобилите от центъра, камери за следене на средната скорост, включване на експерти в малката транспортна комисия към Столичната община. Това са част от мерките, които петимата кандидати за кметове с най-големи шансове предложиха в петък на дискусията за транспорта в столицата, организирана от Института за пътна безопасност.

За по-малко произшествия


Дебатът започна с настоящия кмет Йорданка Фандъкова, която побърза да припомни успехите си досега - Столичната община е първата, възложила външен одит и обследване на кръстовища, както и анализ на инфраструктурата, повдигнати пешеходни пътеки, които "в началото не бяха както трябва, но после се въведоха стандартите".

Според кандидата, подкрепен от БСП, Мая Манолова този одит обаче не е достатъчен - трябва да има и такъв на проектно ниво, засягащ изграждането на инфраструктурата, както и отворени данни за ПТП чрез координация с КАТ.

Тези две предложения бяха подкрепени и от другите кандидати за позицията. Към тях този на "Демократична България" - арх. Борислав Игнатов, добави, че ще следва идеята да приложи европейските практики за нулеви нарушения в градска среда, както и осъвременяване на генералния план за организация на движението. "Шофьорите не са виновни. Виновен е кметът, който позволява да се пропускат знаци, защото не е осигурил добра видимост", заяви той.




На изказването му се противопостави Ангел Джамбазки от ВМРО, според който шофьорите са отговорни, защото са "необразовани" и шофират в нетрезво състояние.

Неговото предложение за справянето с този проблем е засилването на контрола чрез колаборация между общината и КАТ. Съвместната работа ще включва поставянето на камери в близост до пешеходни пътеки и светофари и глоби при нарушения.

Кандидатът на гражданската организация "Спаси София" също вярва, че отговорът е в контрола на пътя. "Столичната община трябва буквално да "зависне" в офиса на СДВР и да настоява да има полицаи и да се поставят и камери, които да следят средната скорост, не само моментната.

"Спаси София" като организация вече много години работи в сферата за подобряване на пътната безопасност. Ние сме членове на Консултативния съвет по пътна безопасност към общината", припомни той, като уточни, че много от предложенията, които се дават в него, не са били реализирани.


Мисията "достъпен обществен транспорт"

Сякаш за да припомни успехите си като омбудсман, Мая Манолова предложи една доста различна идея - за по-добър транспорт да се подобрят условията на труд и квалификацията на шофьорите. Вероятно това е начинът ѝ да припомни за протестите на шофьорите в началото на годината, зад чиито интереси Манолова застана и това й донесе допълнителни бонус точки.

Други приоритети, които тя си поставя, са свързаност между велоалеите и бус ленти в центъра на пътното платно. "Задължително е в транспортната комисия да бъдат включени граждански експерти и неправителствени организации, които да участват в решенията", заяви още тя, като добави, че "трудността не е в осъществяването на самата идея, а в преценката кои точно да са тия граждани".


Разделянето на ЦГМ

Кандидатите на "Демократична България" и "Спаси София" се обединиха около една идея - преструктуриране на Центъра за градска мобилност, което включва разделяне на многото му функции в други области на общината.

Предложението на Борислав Игнатов за въвеждането на часовници, засичащи времето за паркинг на зелена и синя зона, обаче предизвика спор. Докато според Игнатов паркиралите коли за по-малко от 10 минути не трябва да се таксуват, Бонев е на мнение, че така се губи смисълът от зоните, който е в дестимулирането на паркирането в центъра. Кандидатът на "Спаси София" разчита, че проблемът с паркирането ще бъде решен чрез изграждането на многоетажни паркинги в кварталите, а Игнатов заяви, че не е съгласен с това, тъй като "тези паркинги не са евтини".


Кой какво обеща

Всеки кандидат разполагаше с една минута, в която да обобщи какви ще са приоритетите му, когато стане кмет. За Фандъкова това са инфраструктурният контрол, обучението и образованието за пътната безопасност. Според Манолова - ремонтът на тротоари в центъра и другите квартали, който тя планира да направи в рамките на четири години, и буферните паркинги. Джамбазки обеща реформа в общинската администрация, училищен транспорт, повече "ред и твърда ръка", Борислав Игнатов - мерки, прилагани в други европейски държави, за нулева смъртност, а Борис Бонев - фокус върху пешеходците и велосипедистите и бърз градски транспорт с повече бусленти.

В края на дискусията експертът от Института за пътна безопасност Джана Русинова одобри почти всички предложения на кандидатите и отбеляза колко е важно изпълнението им за гражданите на столицата. Според нея един от големите ангажименти, с които новият кмет трябва да се заеме, е създаването на нов транспортен модел на града. "Това е нещо, което отнема много време и е трудно, затова трябва да се почне работа по него още от първия ден на новия мандат", коментира тя.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чистенето на София през 2020: по-скъпо, но почти същото 1 Чистенето на София през 2020: по-скъпо, но почти същото

Над 217 млн. лв. ще бъдат похарчени за почистването на столицата догодина, а такса "Смет" няма да се вдига

21 ное 2019, 1234 прочитания

Салмонела, оставка, протест, прокуратура: водната криза в Перник се задълбочи Салмонела, оставка, протест, прокуратура: водната криза в Перник се задълбочи

Режимът не се спазвал, управителят на "ВиК Перник" ще подава оставка, а за проблема се е мълчало дълго

21 ное 2019, 2261 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Градове" Затваряне
Пловдив търси техничари

Общината работи с фондацията Edu Compass, за да подобри имиджа на професионалните гимназии и да насочи учениците към тях

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

На източния фронт всичко е ново

Американският фотограф Едуард Серота, един от първите, които документират падането на комунистическата власт в Източна Европа

20 въпроса: Виктор Чучков-син

Новият му филм, екранизация по романа "18% сиво", излиза в края на януари

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10