Петролният бранш очаква разделение на регистрирани и нерегистрирани търговци
Големите компании за горива не разбират защо трябва да се отлага регистрацията на фирмите с още 3 месеца
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Разделение на регистрирани и на нерегистрирани търговци ще се получи в сектор горива. Това очакват големите компании, членове на Българската петролна и газова асоциация, след като на 9 октомври депутатите гласуваха срокът за регистрация на търговците на горива, който изтичаше на 26 октомври, да бъде удължен с 3 месеца. Предложението дойде официално от лидера на НФСБ Валери Симеонов. А парламентът го гласува по неясни причини, през промени в преходните и заключителните разпоредби на Закона за тютюна и тютюневите.
Ходът не беше изненада, тъй като по секторния закон за горивата от месеци текат дебати между Министерството на икономиката и различни представители на браншовете, потребяващи по един или друг начин горива. Резултатът от това са множество предложения за промени, които силно изменят замисъл на закона. Така например за търговците на дребно се връща възможността обектът да е преместваем, т.е. модулен. А за строителните компании - да снабдяват с горива както собствените и наетите от тях, така й превозните средства на подизпълнителите си.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Мисля, че е напълно нормална цялата ситуация - имаме лобистки закон, който ограничава целия бранш - строителство, минна индустрия, земеделие, изграждане на пътища, комуникации, генератори и т.н.
Чрез закона, няма как да изграждаме пътища, нямаме как да зареждаме техниката в мините, няма как да се изграждат големи строителни площадки. Антените на телекомуникациите имат малки генератори - при спиране на тока, те работят на дизел - как да стане зареждането ? да ги сваляме всеки път, и айде на Лукойл за 5 литра дизел.
Законът е абсурден, а и авторът(забравил да си скрие името) на закона повече от ясно показа чии е интересът от него.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.