Петролният бранш очаква разделение на регистрирани и нерегистрирани търговци

Големите компании за горива не разбират защо трябва да се отлага регистрацията на фирмите с още 3 месеца

Село Габровница, стара бензиностанция на Petrol
Село Габровница, стара бензиностанция на Petrol
Село Габровница, стара бензиностанция на Petrol    ©  Цветелина Белутова
Село Габровница, стара бензиностанция на Petrol    ©  Цветелина Белутова

Разделение на регистрирани и на нерегистрирани търговци ще се получи в сектор горива. Това очакват големите компании, членове на Българската петролна и газова асоциация, след като на 9 октомври депутатите гласуваха срокът за регистрация на търговците на горива, който изтичаше на 26 октомври, да бъде удължен с 3 месеца. Предложението дойде официално от лидера на НФСБ Валери Симеонов. А парламентът го гласува по неясни причини, през промени в преходните и заключителните разпоредби на Закона за тютюна и тютюневите.

Ходът не беше изненада, тъй като по секторния закон за горивата от месеци текат дебати между Министерството на икономиката и различни представители на браншовете, потребяващи по един или друг начин горива. Резултатът от това са множество предложения за промени, които силно изменят замисъл на закона. Така например за търговците на дребно се връща възможността обектът да е преместваем, т.е. модулен. А за строителните компании - да снабдяват с горива както собствените и наетите от тях, така й превозните средства на подизпълнителите си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    xte44624186 avatar :-|
    xte44624186

    Мисля, че е напълно нормална цялата ситуация - имаме лобистки закон, който ограничава целия бранш - строителство, минна индустрия, земеделие, изграждане на пътища, комуникации, генератори и т.н.

    Чрез закона, няма как да изграждаме пътища, нямаме как да зареждаме техниката в мините, няма как да се изграждат големи строителни площадки. Антените на телекомуникациите имат малки генератори - при спиране на тока, те работят на дизел - как да стане зареждането ? да ги сваляме всеки път, и айде на Лукойл за 5 литра дизел.

    Законът е абсурден, а и авторът(забравил да си скрие името) на закона повече от ясно показа чии е интересът от него.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал