Паркинги чрез публично-частно партньорство в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Паркинги чрез публично-частно партньорство в София

В центъра на София все още няма многоетажен публичен паркинг

Паркинги чрез публично-частно партньорство в София

Може ли общината да привлече частни капитали при решаването на проблема с паркирането

Ивайло Станчев
4670 прочитания

В центъра на София все още няма многоетажен публичен паркинг

© Цветелина Белутова


За разлика от повечето столици в Централна и Западна Европа София почти няма общи дейности с частния бизнес. Това обаче може да се промени, тъй като има нагласа сред общинските съветници да се работи в тази посока, особено що се отнася до решаването на проблема с паркирането.

"За мен е нелогично град като Скопие, с многократно по-малък бюджет, да може да си позволи да изгради девет многоетажни паркинга, включително и в центъра, а София да не може да направи това", посочи Борис Бонев. В отговор Елен Герджиков каза, че в програмата на кмета Фандъкова е записана възможността да се правят паркинги на принципа на публично-частното партньорство. Идеята е, където има подходящи общински терени, общината да ги предостави на частници за изграждането на паркинги за обществено ползване.

Бонев обаче изрази опасение, че няма да има интерес към такова партньорство. "От множеството ми разговори с предишни зам.-кметове по транспорта знам, че няма частни фирми, които желаят да инвестират в такова начинание", каза той, допълвайки, че паркирането трябва да се управлява изцяло от общината и тя със собствени средства да строи паркинги, а не да разчита на частници за това. По думите му е нужен предварителен анализ, който да покаже къде точно има необходимост от повече места за паркиране, за да може усилията да се насочат именно там, а не просто да се изградят някакви съоръжения, които в определени случаи биха могли дори да увеличат трафика, вместо да го облекчат. Подобна е тезата и на Владислав Панев от "Демократична България" - паркинги трябва да се строят, така че да стимулират използването на обществения транспорт.

Според Калоян Паргов обаче със сигурност ще има много компании, които да проявят желание за изграждането на паркинги на партньорски принцип заедно с общината, ако има ясен бизнес план и сигурност за управлението на приходите. "Много ми се иска в този мандат наистина да набележим сферите, в които общественият и частният ресурс могат да се обединят за подобряването на градската среда", каза той.

За разлика от повечето столици в Централна и Западна Европа София почти няма общи дейности с частния бизнес. Това обаче може да се промени, тъй като има нагласа сред общинските съветници да се работи в тази посока, особено що се отнася до решаването на проблема с паркирането.

"За мен е нелогично град като Скопие, с многократно по-малък бюджет, да може да си позволи да изгради девет многоетажни паркинга, включително и в центъра, а София да не може да направи това", посочи Борис Бонев. В отговор Елен Герджиков каза, че в програмата на кмета Фандъкова е записана възможността да се правят паркинги на принципа на публично-частното партньорство. Идеята е, където има подходящи общински терени, общината да ги предостави на частници за изграждането на паркинги за обществено ползване.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Има ли такъв квартал, в който паркоместата да не стигат, но за сметка на това да стигат детските градини и яслите, всички основни училища да предлагат целодневно обучение, да има достатъчно зелени площи, паркове и площадки за игра на децата? Понеже не се сещам за такъв пример в София, ще очаквам солидна мотивация, защо трябва да се хабят малкото останали парцели не за нещо друго, а точно пък за паркинги.

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Ако частниците сложат високи цени - познайте колко ще се ползват тези паркинги. В Студ. град има един голям платен и охраняван паркинг - пълни се само наполовина, а от улицата останаха 2 платна заради паркиралите коли и новите блокове без паркинги.

  • 3
    id_1 avatar :-|
    !D !калпав е новия вид Дневник!

    До коментар [#2] от "Георги Георгиев":

    Нищо тя Общата така де общината ще покрие разликата м/у загубата и печалбата и то даже не каква да е печалба.Не случайно Паргов т.е. комуниста иска да се качат на автобуса с общ а/инска газ.Комунистите най-добре знаят къде е кяра ,еле пък нашите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK