С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 15 ное 2019, 10:15, 3619 прочитания

Паркинги чрез публично-частно партньорство в София

Може ли общината да привлече частни капитали при решаването на проблема с паркирането

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Как ще се управлява София

Ще си върне ли общината "Софийска вода"

Бъдещето на концесията на ВиК мрежата ще се решава в рамките на този мандат

Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Ще получат ли районните кметове повече власт

След балотажите за столичните райони децентрализацията на управлението им излезе на дневен ред

Бизнесът на общината

Как ще се реформират и управляват столичните общинските дружества и ще спре ли източването на "Топлофикация"

Ще се вдигат ли данъците

Откъде общината ще повиши приходите си, след като намалее притокът от еврофондовете

За разлика от повечето столици в Централна и Западна Европа София почти няма общи дейности с частния бизнес. Това обаче може да се промени, тъй като има нагласа сред общинските съветници да се работи в тази посока, особено що се отнася до решаването на проблема с паркирането.

"За мен е нелогично град като Скопие, с многократно по-малък бюджет, да може да си позволи да изгради девет многоетажни паркинга, включително и в центъра, а София да не може да направи това", посочи Борис Бонев. В отговор Елен Герджиков каза, че в програмата на кмета Фандъкова е записана възможността да се правят паркинги на принципа на публично-частното партньорство. Идеята е, където има подходящи общински терени, общината да ги предостави на частници за изграждането на паркинги за обществено ползване.


Бонев обаче изрази опасение, че няма да има интерес към такова партньорство. "От множеството ми разговори с предишни зам.-кметове по транспорта знам, че няма частни фирми, които желаят да инвестират в такова начинание", каза той, допълвайки, че паркирането трябва да се управлява изцяло от общината и тя със собствени средства да строи паркинги, а не да разчита на частници за това. По думите му е нужен предварителен анализ, който да покаже къде точно има необходимост от повече места за паркиране, за да може усилията да се насочат именно там, а не просто да се изградят някакви съоръжения, които в определени случаи биха могли дори да увеличат трафика, вместо да го облекчат. Подобна е тезата и на Владислав Панев от "Демократична България" - паркинги трябва да се строят, така че да стимулират използването на обществения транспорт.

Според Калоян Паргов обаче със сигурност ще има много компании, които да проявят желание за изграждането на паркинги на партньорски принцип заедно с общината, ако има ясен бизнес план и сигурност за управлението на приходите. "Много ми се иска в този мандат наистина да набележим сферите, в които общественият и частният ресурс могат да се обединят за подобряването на градската среда", каза той.


Капитал #46

Текстът е част от новия брой на седмичния Капитал (15 - 21 ноември). В броя ще прочетете още:

- Малките в голямата игра за София
- Прав ли е Макрон в апокалиптичните си оценки за НАТО и ЕС?
- Раждането на 5G в България

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1405 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 983 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Ще си върне ли общината "Софийска вода"

Бъдещето на концесията на ВиК мрежата ще се решава в рамките на този мандат

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10