Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 ное 2019, 12:57, 4502 прочитания

Преговорите по пакета "Мобилност" са блокирани

Компромис по новите правила за пътния карго транспорт не са постигнати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преговорите между Европейския парламент и Съвета на ЕС (т.е. страните членки) по пакета от закони "Мобилност 1", по-известен в България като "пакетът Макрон", са блокирани. В ранната сутрин във вторник, след 11 часа разговори, двете страни са сложили край на дискусиите, без да стигнат до компромис по новите правила за пътния карго транспорт. Напредък е имало само по някои технически аспекти на законодателството, но не и по-най сериозните политически въпроси.

Според дипломати, трите въпроса, които са довели до блокажа, са били правилата за почивки на шофьорите, времето за управление на камиона и искането на Европейския парламент камионите да се завръщат по мястото си на регистрация на всеки четири седмици. Целта на евродепутатите е да пресекат практиката западни фирми да регистрират камионите си в Източна Европа, но мярката ще засегне най-вече страни като България или Латвия, чиито фирми осъществяват превози на големи дистанции.


Законите засягат съществено България, която има голям транспортен сектор и който ще бъде силно ограничен в операциите си в Западна Европа. Парламентът предлага много по-строги ограничения, докато позицията на Съвета, въпреки че също не се одобрява от българския транспортен бизнес, налага по-меки правила.

Засега изглежда, че преговорите ще останат блокирани поне два месеца, докато новата Европейска комисия встъпи в длъжност. Дипломати, които са ангажирани с т.нар. триалог между трите основни институции на ЕС, казаха за "Капитал", че все още не е определена нова дата, което може би означава, че финландското председателство на Съвета на ЕС се е отказало от намерението си да постигне сделка до края на мандата си.

Ако и след продължаването на преговорите между европарламента, Съвета на ЕС и ЕК, не се постигне съгласие, целият законодателен процес трябва да започне отначало. Тоест Европейската комисия трябва да изготви ново законодателно предложение. Именно на това се надява и българският транспортен бизнес, тъй като подобен сценарии ще забави влизането на новите правила с поне две години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кризата в развитие: Въпроси и отговори за работодатели 6 Кризата в развитие: Въпроси и отговори за работодатели

Какви мерки и действия може да предприеме бизнесът в условията на извънредно положение

31 мар 2020, 10395 прочитания

Вечерни новини: Започва приемът на документи по схемата за заетост; Навън - само с маска 3 Вечерни новини: Започва приемът на документи по схемата за заетост; Навън - само с маска

И още: Петролът продължава да се срива, срокът за чакалнята на еврозоната за България се изтегля за следващата година, а кабинетът обсъжда актуализация на бюджета

30 мар 2020, 3352 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Президентът: Отчетността на главния прокурор приключва с избора му

Румен Радев подписа указа за назначение на Иван Гешев и обяви консултации за промяна на конституционния модел на прокуратурата

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10