С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 ное 2019, 12:57, 4282 прочитания

Преговорите по пакета "Мобилност" са блокирани

Компромис по новите правила за пътния карго транспорт не са постигнати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преговорите между Европейския парламент и Съвета на ЕС (т.е. страните членки) по пакета от закони "Мобилност 1", по-известен в България като "пакетът Макрон", са блокирани. В ранната сутрин във вторник, след 11 часа разговори, двете страни са сложили край на дискусиите, без да стигнат до компромис по новите правила за пътния карго транспорт. Напредък е имало само по някои технически аспекти на законодателството, но не и по-най сериозните политически въпроси.

Според дипломати, трите въпроса, които са довели до блокажа, са били правилата за почивки на шофьорите, времето за управление на камиона и искането на Европейския парламент камионите да се завръщат по мястото си на регистрация на всеки четири седмици. Целта на евродепутатите е да пресекат практиката западни фирми да регистрират камионите си в Източна Европа, но мярката ще засегне най-вече страни като България или Латвия, чиито фирми осъществяват превози на големи дистанции.


Законите засягат съществено България, която има голям транспортен сектор и който ще бъде силно ограничен в операциите си в Западна Европа. Парламентът предлага много по-строги ограничения, докато позицията на Съвета, въпреки че също не се одобрява от българския транспортен бизнес, налага по-меки правила.

Засега изглежда, че преговорите ще останат блокирани поне два месеца, докато новата Европейска комисия встъпи в длъжност. Дипломати, които са ангажирани с т.нар. триалог между трите основни институции на ЕС, казаха за "Капитал", че все още не е определена нова дата, което може би означава, че финландското председателство на Съвета на ЕС се е отказало от намерението си да постигне сделка до края на мандата си.

Ако и след продължаването на преговорите между европарламента, Съвета на ЕС и ЕК, не се постигне съгласие, целият законодателен процес трябва да започне отначало. Тоест Европейската комисия трябва да изготви ново законодателно предложение. Именно на това се надява и българският транспортен бизнес, тъй като подобен сценарии ще забави влизането на новите правила с поне две години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Атаката на Гешев срещу президента ескалира със записи до медиите; Китайският вирус заразява все повече хора 1 Вечерни новини: Атаката на Гешев срещу президента ескалира със записи до медиите; Китайският вирус заразява все повече хора

И още: Руският монопол при газа в България няма да спре преди 2021 г.; Столичният общински съвет одобри аварийното водоподаване към Перник

28 яну 2020, 612 прочитания

Столичните общинари подкрепиха "доклад, писан на коляно" за водата, за да помогнат на Перник Столичните общинари подкрепиха "доклад, писан на коляно" за водата, за да помогнат на Перник

Планът на управляващите е неясен и в него липсват конкретика и финансови разчети, но съветниците го гласуваха почти единодушно в името на разрешаването на водната криза

28 яну 2020, 622 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Президентът: Отчетността на главния прокурор приключва с избора му

Румен Радев подписа указа за назначение на Иван Гешев и обяви консултации за промяна на конституционния модел на прокуратурата

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10