Преговорите по пакета "Мобилност" са блокирани
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Преговорите по пакета "Мобилност" са блокирани

Българските превозвачи на няколко пъти през годината организираха протести срещу подготвяните нови регулации

Преговорите по пакета "Мобилност" са блокирани

Компромис по новите правила за пътния карго транспорт не са постигнати

5049 прочитания

Българските превозвачи на няколко пъти през годината организираха протести срещу подготвяните нови регулации

© Анелия Николова


Преговорите между Европейския парламент и Съвета на ЕС (т.е. страните членки) по пакета от закони "Мобилност 1", по-известен в България като "пакетът Макрон", са блокирани. В ранната сутрин във вторник, след 11 часа разговори, двете страни са сложили край на дискусиите, без да стигнат до компромис по новите правила за пътния карго транспорт. Напредък е имало само по някои технически аспекти на законодателството, но не и по-най сериозните политически въпроси.

Според дипломати, трите въпроса, които са довели до блокажа, са били правилата за почивки на шофьорите, времето за управление на камиона и искането на Европейския парламент камионите да се завръщат по мястото си на регистрация на всеки четири седмици. Целта на евродепутатите е да пресекат практиката западни фирми да регистрират камионите си в Източна Европа, но мярката ще засегне най-вече страни като България или Латвия, чиито фирми осъществяват превози на големи дистанции.

Законите засягат съществено България, която има голям транспортен сектор и който ще бъде силно ограничен в операциите си в Западна Европа. Парламентът предлага много по-строги ограничения, докато позицията на Съвета, въпреки че също не се одобрява от българския транспортен бизнес, налага по-меки правила.

Засега изглежда, че преговорите ще останат блокирани поне два месеца, докато новата Европейска комисия встъпи в длъжност. Дипломати, които са ангажирани с т.нар. триалог между трите основни институции на ЕС, казаха за "Капитал", че все още не е определена нова дата, което може би означава, че финландското председателство на Съвета на ЕС се е отказало от намерението си да постигне сделка до края на мандата си.

Ако и след продължаването на преговорите между европарламента, Съвета на ЕС и ЕК, не се постигне съгласие, целият законодателен процес трябва да започне отначало. Тоест Европейската комисия трябва да изготви ново законодателно предложение. Именно на това се надява и българският транспортен бизнес, тъй като подобен сценарии ще забави влизането на новите правила с поне две години.

Преговорите между Европейския парламент и Съвета на ЕС (т.е. страните членки) по пакета от закони "Мобилност 1", по-известен в България като "пакетът Макрон", са блокирани. В ранната сутрин във вторник, след 11 часа разговори, двете страни са сложили край на дискусиите, без да стигнат до компромис по новите правила за пътния карго транспорт. Напредък е имало само по някои технически аспекти на законодателството, но не и по-най сериозните политически въпроси.

Според дипломати, трите въпроса, които са довели до блокажа, са били правилата за почивки на шофьорите, времето за управление на камиона и искането на Европейския парламент камионите да се завръщат по мястото си на регистрация на всеки четири седмици. Целта на евродепутатите е да пресекат практиката западни фирми да регистрират камионите си в Източна Европа, но мярката ще засегне най-вече страни като България или Латвия, чиито фирми осъществяват превози на големи дистанции.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Този проект нарушава всички икономически ценности, върху които стъпва ЕС! Нарушава свободната конкуренция, нарушава свободното придвижване, нарушава свободното право на избор. Пълна дискриминация.

    В момента хората могат да си изберат - да работят на място с дълги почивки или на място с повече работно време. Щом избират първото, значи си има причина.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK