Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 27 ное 2019, 9:00, 3923 прочитания

Само Министерството на спорта ще решава кой да паркира около Националния стадион

Решението на общината да предостави терените на министерството противоречи с проекта за нов ПУП на Борисовата градина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като преди години направи паркирането от южната част на Националния стадион "Васил Левски" платено, сега Столичната община забрани достъпа на граждани и до северната зона откъм езерото "Ариана" и сектор "Г". С решение на Столичния общински съвет (СОС) от 20.12.2018 г. тези терени с обща площ 12 декара ще се стопанисват от от Министерството на младежта и спорта (ММС), а сега процедурата приключва.

На мястото вече е направена маркировка за общо 180 паркоместа, които през следващите пет години ще са само за нуждите на ММС. Мотивите са, че общината не може да регулира паркирането, защото в терените има смесена собственост. " Няма нищо по-нормално институцията, която управлява най-голямото спортно национално съоръжение, да може да гарантира движението там, особено при сектор "Г", а не всеки път с полиция и с помощта на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) да се опитваме да създаваме ред на паркирали над 400 коли на това пространство", коментира при приемането на доклада през декември един от вносителите му - Тодор Цанев.
Министерството на спорта ще трябва да гарантира и сигурността на пространството под колоните на стадиона.



Въпреки че от самия документ не се разбира за какви цели ще се използват терените, от коментара на Цонев става ясно, че ще са "за нуждите на федерации и спортисти, които отиват там да си вършат работата".

Решението обаче влиза в противоречие с обещанието на кмета на София Йорданка Фандъкова на мястото да не се обособяват паркинги, докато не стане готов подробният устройствен план (ПУП) на Борисовата градина.

"ПУП ще определи точно начина, режима и мястото на паркиране в тази зона.(...) Не съществува никаква опасност по време на проектирането да се обособяват паркинги, да се увеличава достъпът на автомобили и др.", пише Фандъкова в отговор от 2017 г. на запитване от общинския съветник от "Демократична България" Марта Георгиева.



"Самият план на Борисовата градина може да предвижда там да няма асфалт, тъй като все пак това е парк преди всичко друго. Когато решиш предназначението преди приемането на ПУП-а, предопределяш какво да бъде решението в проекта. Самият проект на ПУП пък се бави, защото Столична община първо не можеше да си събере изходните данни, а после се опита да излъже гражданите, като тайно заложи строителство в градината. Това намерение се сблъска с огромно общественото недоволство и проектът се върна. През това време все повече територия от парка се завладява от паркинги и частни интереси", коментира Георгиева пред "Капитал".

Паркинг вместо парк

Предложението министерството да управлява терена е направено още през 2017 г., когато на последното заседание за годината Анатоли Илиев от ГЕРБ го предлага на обществено обсъждане. Тогава Марта Георгиева успява да убеди съветниците, че не трябва да го гласуват, като припомня отговора на кмета Йорданка Фандъкова. Но година по-късно се разиграва същият сценарий - отново на последното заседание на 20 декември се предлага същото.

Този път докладът е приет, като е подкрепен и от съветници от ВМРО и Коалиция "Сердика". Направени са две промени - площта, която общината дава, е скочила от 5 на 12 декара, а годините, в които теренът се предоставя безвъзмездно, са намалени от 10 на 5. След като предложението е гласувано с 38 гласа "за" и три "против", Марта Георгиева иска от Фандъкова да върне решението, но това ѝ е отказано.


"За мен е абсолютно недопустимо да лъжат хората в очите, за да ги успокоят, и след това правят точно обратното. Това са 12 декара непосредствено около стадиона, които няма вече да се използват от гражданите, нито ще носят приходи, ами се дават на министерството за негови нужди, като по този начин се отнемат от хората", коментира Георгиева.

Сега освен за паркинг мястото ще се ползва и за провеждането на мероприятия в района на стадиона, тъй като министерството от десет години настоява да има такава възможност. То искаше да упражнява контрол и върху терените между стадиона и метростанцията "Васил Левски", но председателите на всички групи в съвета внесоха предложение те да бъдат дадени на общинското дружество "Пазари Запад", което мина. Така от миналата година паркирането там е платено, а паркоместата са 100.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40 4 Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40

След ясно тълкувание на приетите от Народното събрание текстове правителството ще измени постановлението си за помощта

7 апр 2020, 3767 прочитания

Вечерни новини: До дни ще има яснота по схемата 60/40, съдилищата частично възстановяват работа Вечерни новини: До дни ще има яснота по схемата 60/40, съдилищата частично възстановяват работа

И още: Нито една жертва от COVID-19 в Китай за последното денонощие; След Австрия и Дания планира облекчение на карантината; Таксиметрови шофьори протестираха в столицата

7 апр 2020, 1244 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Фандъкова предложи увеличение на данъците за по-стари и мощни коли

По-високи данъци ще има и при сделките с имоти

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10