АПИ се кани да събира най-много по 682 млн. лв. на година от тол-системата

Още се водят дискусии за точния размер на таксите, като стана ясно, че има резерви за намаляването им

За допълнителната настройка на цялостния бизнес модел на тол-системата ще помогнат и вторият етап тестове, които започват до дни, посочи проф. Олег Асенов
За допълнителната настройка на цялостния бизнес модел на тол-системата ще помогнат и вторият етап тестове, които започват до дни, посочи проф. Олег Асенов    ©  Велко Ангелов
За допълнителната настройка на цялостния бизнес модел на тол-системата ще помогнат и вторият етап тестове, които започват до дни, посочи проф. Олег Асенов
За допълнителната настройка на цялостния бизнес модел на тол-системата ще помогнат и вторият етап тестове, които започват до дни, посочи проф. Олег Асенов    ©  Велко Ангелов

Средните годишни приходи, които може да очаква Агенция "Пътна инфраструктура", са с пределна стойност 682 млн. лв. при обхват на системата от 6050 км. Окончателните тарифи обаче трябва да бъдат одобрени от правителството, като до 16 декември ще тече обществено обсъждане за размера им. Но Олег Асенов от АПИ вече заяви, че вижда резерв за намаляването на предложените цени, срещу които недоволстват превозвачите. Засега е сигурно, че най-високи такси ще плащат най-тежките и най-замърсяващи превозни средства, каквато е политиката и в другите европейски държави.

Това стана ясно на днешната пресконференция за механизма на тол-системата, на която присъстваха и членове на Световната банка. Според министъра на транспорта Росен Желязков, за да се осъществят тези планове, се налага и цялостна реформа на начина, по който АПИ работи.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се