Къде е еко-то в данъка за колите
Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Предложеното увеличение на данъка за автомобилите в София се мотивира със замърсяването на въздуха, но реално няма връзка с това.
- Проблемът е още в Закона за местните данъци и такси, където възрастта на превозните средства се слага на първо място и на практика обезсмисля екологичността им.
- В редица европейски страни се прави разграничение между бензиновите и дизеловите коли.
Как се провежда екополитика през данъците за колите в ЕС
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
А кога ще спираме от движение коли без катализатори?! 100 коли да се приберат и ще почне масов внос на катализатори в България.
Както винаги, ДБ и Бонев изразяват най-смислени, аргументирани и приложими предложения.
Ще трябва доста силна пропаганда, хорада да приемат, че карането и поддържането на кола струва пари. Ако искаме да сме еко, ни трябват пунктове за технически преглед, които не лъжат. Данъците трудно ще помогнат.
И като вдигате данъците, с колко ще се намали замърсяването от автомобилите - цифри, цифри дайте ...
А не само общи приказки за оправдание...
Както винаги решаваме на парче.
Ясно е, че възрастта на автомобила не е фактор който определя степента на замърсяване. За мен има само един разумен начин за определяне на данък, който наистина стимулира опазването на околната среда. Какво имам в предвид, като система.
На пунктовете за ГТП да се монтират фискални устройства свързани с НАП и извличащи директни данни от апарата за газово измерване.
Всички автомобили, които са под нормата за замърсяване, ще заплащат символичен данък от 10 лв. , А всички останали (без значение тяхната еко характеристика) да заплащат по 1 или 2 лв. за всеки грам над нормата. Ако някой от нашите законотворци чете, нека помисли за разумната оптимизация на това предложение.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.