С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 10 дек 2019, 16:28, 5549 прочитания

Купуваме миночистачи втора ръка, транспортът струва колкото цената на всеки от тях

Старите холандски бойни кораби "Мааслуис" и "Хелевутслайс" не могат да се придвижат сами до Варна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цели два милиона лева без ДДС ще струва транспортирането на двата стари военни кораба тип "минен ловец", които страната ни ще придобие по договор с Кралство Нидерландия.

Това става ясно от държавна поръчка, обявена от Министерството на отбраната в края на миналата седмица.


Това е приблизително половината от цената на самата сделка или горе-долу колкото ще ни струва всеки от бойните кораби втора ръка.

Решението за придобиването на минните ловци идва като малка компенсация за военноморските сили на страната покрай забавянето на търга за нови модулни патрулни кораби на стойност 820 млн. лв. без ДДС.

Подсилването на бойния ни флот е очаквана мярка от страна на НАТО, тъй като Черно море се очертава като една от зоните на евентуално напрежение с Русия след анексирането на Крим и избухването на сепаратисткия конфликт в Източна Украйна.



В петък парламентът окончателно ратифицира договора между страната ни и Холандия, по силата на който българските военноморски сили ще придобият бойните съдове "Мааслуис" и "Хелевутслайс" за сума около 4 млн. лв.

Двата кораба са аналогични като клас на миночистача "Цибър", който страната ни получи от Белгия отново като военна помощ втора ръка и в момента активно използва в многонационални мисии под флага на НАТО.

Въпреки твърденията на българското военно ведомство, че холандските кораби са в добро състояние и сделката е изгодна, сега става ясно, че те не са в оперативна готовност от 2009 г. и трябва да бъдат превозени на борда на друг плавателен съд.

За целта компанията изпълнител ще трябва да разполага с транспортен кораб, на чиято палуба да се изгради 50-метров фундамент, способен да издържа 550-тонните миночистачи.

За момента също така не е публично обявено каква сума ще е необходима, за да може старите холандски кораби да бъдат ремонтирани, превъоръжени и реално приети на въоръжение от военния ни флот.

По неофициална информация единият от тях ще бъде приведен в бойна готовност, а другият ще се използва за резервни части.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Държавата готви "бърза писта" за наемане на 170 000 млади безработни Държавата готви "бърза писта" за наемане на 170 000 млади безработни

Социалното министерство предлага детегледачки и курсове по български за служителите със "синя карта"

28 яну 2020, 207 прочитания

Борисов ще обсъди с бизнеса наредбата Н-18 Борисов ще обсъди с бизнеса наредбата Н-18

По думите на премиера не е изключено тя да бъде отложена, но целта й е да няма сив сектор

28 яну 2020, 1386 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Опит за борба с горенето на боклуци, Русия и Украйна спират огъня

И още: Три журналистки взеха приза "Човек на годината", партия на Слави би била трета политическа сила, утре управляващите гласуват Цацаров за шеф на КПКОНПИ

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10