Купуваме миночистачи втора ръка, транспортът струва колкото цената на всеки от тях
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Купуваме миночистачи втора ръка, транспортът струва колкото цената на всеки от тях

Купуваме миночистачи втора ръка, транспортът струва колкото цената на всеки от тях

Старите холандски бойни кораби "Мааслуис" и "Хелевутслайс" не могат да се придвижат сами до Варна

Момчил Милев
7300 прочитания

© Велко Ангелов


Цели два милиона лева без ДДС ще струва транспортирането на двата стари военни кораба тип "минен ловец", които страната ни ще придобие по договор с Кралство Нидерландия.

Това става ясно от държавна поръчка, обявена от Министерството на отбраната в края на миналата седмица.

Това е приблизително половината от цената на самата сделка или горе-долу колкото ще ни струва всеки от бойните кораби втора ръка.

Решението за придобиването на минните ловци идва като малка компенсация за военноморските сили на страната покрай забавянето на търга за нови модулни патрулни кораби на стойност 820 млн. лв. без ДДС.

Подсилването на бойния ни флот е очаквана мярка от страна на НАТО, тъй като Черно море се очертава като една от зоните на евентуално напрежение с Русия след анексирането на Крим и избухването на сепаратисткия конфликт в Източна Украйна.

В петък парламентът окончателно ратифицира договора между страната ни и Холандия, по силата на който българските военноморски сили ще придобият бойните съдове "Мааслуис" и "Хелевутслайс" за сума около 4 млн. лв.

Двата кораба са аналогични като клас на миночистача "Цибър", който страната ни получи от Белгия отново като военна помощ втора ръка и в момента активно използва в многонационални мисии под флага на НАТО.

Въпреки твърденията на българското военно ведомство, че холандските кораби са в добро състояние и сделката е изгодна, сега става ясно, че те не са в оперативна готовност от 2009 г. и трябва да бъдат превозени на борда на друг плавателен съд.

За целта компанията изпълнител ще трябва да разполага с транспортен кораб, на чиято палуба да се изгради 50-метров фундамент, способен да издържа 550-тонните миночистачи.

За момента също така не е публично обявено каква сума ще е необходима, за да може старите холандски кораби да бъдат ремонтирани, превъоръжени и реално приети на въоръжение от военния ни флот.

По неофициална информация единият от тях ще бъде приведен в бойна готовност, а другият ще се използва за резервни части.

Цели два милиона лева без ДДС ще струва транспортирането на двата стари военни кораба тип "минен ловец", които страната ни ще придобие по договор с Кралство Нидерландия.

Това става ясно от държавна поръчка, обявена от Министерството на отбраната в края на миналата седмица.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Значи са много евтини, което е добре.

  • 2
    borodino avatar :-P
    borodino

    Като вкараш от Дойчланд 20-годишен гоуф за без пари - екологична катастрофа, а антикварните корита, дето на ход не могат да стигнат - спасители на Отечеството...

    Нещо ни лъжат...

  • 3
    orchis avatar :-|
    orchis

    "единият от тях ще бъде приведен в бойна готовност, а другият ще се използва за резервни части." - това е абсолютна пародия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK