С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 10 дек 2019, 16:28, 5465 прочитания

Купуваме миночистачи втора ръка, транспортът струва колкото цената на всеки от тях

Старите холандски бойни кораби "Мааслуис" и "Хелевутслайс" не могат да се придвижат сами до Варна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цели два милиона лева без ДДС ще струва транспортирането на двата стари военни кораба тип "минен ловец", които страната ни ще придобие по договор с Кралство Нидерландия.

Това става ясно от държавна поръчка, обявена от Министерството на отбраната в края на миналата седмица.


Това е приблизително половината от цената на самата сделка или горе-долу колкото ще ни струва всеки от бойните кораби втора ръка.

Решението за придобиването на минните ловци идва като малка компенсация за военноморските сили на страната покрай забавянето на търга за нови модулни патрулни кораби на стойност 820 млн. лв. без ДДС.

Подсилването на бойния ни флот е очаквана мярка от страна на НАТО, тъй като Черно море се очертава като една от зоните на евентуално напрежение с Русия след анексирането на Крим и избухването на сепаратисткия конфликт в Източна Украйна.



В петък парламентът окончателно ратифицира договора между страната ни и Холандия, по силата на който българските военноморски сили ще придобият бойните съдове "Мааслуис" и "Хелевутслайс" за сума около 4 млн. лв.

Двата кораба са аналогични като клас на миночистача "Цибър", който страната ни получи от Белгия отново като военна помощ втора ръка и в момента активно използва в многонационални мисии под флага на НАТО.

Въпреки твърденията на българското военно ведомство, че холандските кораби са в добро състояние и сделката е изгодна, сега става ясно, че те не са в оперативна готовност от 2009 г. и трябва да бъдат превозени на борда на друг плавателен съд.

За целта компанията изпълнител ще трябва да разполага с транспортен кораб, на чиято палуба да се изгради 50-метров фундамент, способен да издържа 550-тонните миночистачи.

За момента също така не е публично обявено каква сума ще е необходима, за да може старите холандски кораби да бъдат ремонтирани, превъоръжени и реално приети на въоръжение от военния ни флот.

По неофициална информация единият от тях ще бъде приведен в бойна готовност, а другият ще се използва за резервни части.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 878 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 596 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Опит за борба с горенето на боклуци, Русия и Украйна спират огъня

И още: Три журналистки взеха приза "Човек на годината", партия на Слави би била трета политическа сила, утре управляващите гласуват Цацаров за шеф на КПКОНПИ

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10