Пакетът "Макрон" в транспорта минава

Окончателният текст включва всички изисквания, срещу които България бурно протестира

През 2017 г. президентът на Франция Еманюел Макрон лобира за своите предложения във Варна. Българският премиер Бойко Борисов обеща да подкрепи законодателството за командированите работници, но за сметка на това поиска по-малко ограничения за транспортните фирми. Резултатът обаче не беше в българска полза
През 2017 г. президентът на Франция Еманюел Макрон лобира за своите предложения във Варна. Българският премиер Бойко Борисов обеща да подкрепи законодателството за командированите работници, но за сметка на това поиска по-малко ограничения за транспортните фирми. Резултатът обаче не беше в българска полза
През 2017 г. президентът на Франция Еманюел Макрон лобира за своите предложения във Варна. Българският премиер Бойко Борисов обеща да подкрепи законодателството за командированите работници, но за сметка на това поиска по-малко ограничения за транспортните фирми. Резултатът обаче не беше в българска полза    ©  Спас Спасов
През 2017 г. президентът на Франция Еманюел Макрон лобира за своите предложения във Варна. Българският премиер Бойко Борисов обеща да подкрепи законодателството за командированите работници, но за сметка на това поиска по-малко ограничения за транспортните фирми. Резултатът обаче не беше в българска полза    ©  Спас Спасов
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

- Новите правила за международните товарни пъти превози ще бъдат одобрени до края на седмицата.

- Въпреки съпротивата на България и още осем страни в тях са залегнали и изискванията за връщане на камионите на всеки осем седмици.

- ЕК се ангажира да направи оценка на част от мерките и ако тя е негативна да предложи ново законодателство. То обаче може и да бъде прието, но може и да не бъде прието.

"Европейската комисия спира пакета "Макрон". Подобни заглавия вероятно са зарадвали не един собственик на транспортна фирма в България, но са, меко казано, неверни. Всъщност се случва точно обратното.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 4
    • + 2

    На съд. Колкото може по-скоро!

    Нередност?
  • 2
    boyanv avatar :-|
    boyanv
    • - 1
    • + 4

    Бойко колко пъти побеждава Макрон...пък сега какво се случи. Когато Макрон идва във Варна слушахме за голямата българска победа. Писаха журналята глупости, разбрахме, че всичко каквото сме поискали сме постигнали и т.н. Няколко въпроса:
    1. Може ли да ни обяснят журналята какво са имали предвид, когато са писали за голямата българска победа;
    2. Всички повярвали на това означава, че са вярвали в идеята човек прочел една книга през живота си може да наложи исканията си над немската администрация и френската държава;
    3. Къде се скриха победителите;
    4. Къде се скриха тези дето вярваха на победителите?

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 4

    До коментар [#2] от "boyanv":

    По последни данни ЕК спира проекта, така че ще почака Макрон още малко...

    Нередност?
  • 4
    boyanv avatar :-|
    boyanv
    • - 2
    • + 1

    До коментар [#3] от "Георги Георгиев":

    Да, прекрасно :) Няма отговор на нито един въпрос...

    Нередност?
  • 5
    ilin avatar :-|
    ilin
    • + 4

    До коментар [#3] от "Георги Георгиев":
    Нищо не спира, избирайте откъде да черпите информацията си

    Нередност?
  • 6
    xyha avatar :-P
    xyha
    • - 3

    Май че Борис е много прав да измъкне британците по - скоро . Наще зелки са доста корумпирани за да предприемат такъв ход .

    Нередност?
  • 7
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 2
    • + 4

    Всички в България реват срещу "Пакета Макрон", но никой всъщност не знае защо. Същата дирижирана медийна истерия като тази срещу Истанбулската конвенция.

    Нередност?
  • 8
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • - 2
    • + 2


    До коментар [#] от "
    olga_kokoshkina
    ":

    Много добре знаят защо. Всяка страна има квоти за брой превози и ги раздава на превозвачите. Приемането на пакета не значи да можеш да регистрираш клон в Испания примерно и да караш. Просто испанската квота вече е раздадена. Транспортът е много силно регулиран, за да няма пренасищане на пазара и фирмите да се убиват с ниски цени. Лесно се купуват с минимум капитал примерно 100 камиона- първа вноска на лизинга, спрямо примерно да се построи фабрика. Регулациите държат да не става това и фирмите да имат приходи да изплащат техниката и да държат цени. Та борбата е в това да се изместят нашите, които карат с български квоти на запад и изместват местните. Всичко друго е бошлаф.
    И пак, колкото и силно да е желанието за западни заплати и осигуровки, ни западняците могат да купят още камиони, за да наемат останалите без работа наши, ни нашите фирми могат да станат френски и да плащат френски заплати. Защо му са на някой камион и шофьор, ако няма как да вземе разрешителни за примерно 30 курса да изкара за заплатата?

    Нередност?
  • 9
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 1
    • + 1


    До коментар [#] от "
    атанас
    ":

    Тоест, Планът Макрон защитава лоялната конкуренция на транспортния пазар в Европа, по-добрите работни условия за шофьорите, и е срещу дъмпинга, който собствениците на българските транспортни фирми правят на пазара в западна Европа.

    Нередност?
Нов коментар