"Метрополитен" обяви търг за следващите три станции от третия метродиаметър
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Метрополитен" обяви търг за следващите три станции от третия метродиаметър

Предстои по третата метролиния да бъдат изградени три нови станции с обхват 3060 м

"Метрополитен" обяви търг за следващите три станции от третия метродиаметър

Те ще струват 220 млн. лв., половината от които ще трябва да осигури Столична община

Анина Сантова
13195 прочитания

Предстои по третата метролиния да бъдат изградени три нови станции с обхват 3060 м

© Цветелина Белутова


Столичното дружество "Метрополитен" обяви обществена поръчка на стойност 220 млн. лв. за проектирането, строителството и оборудването на следващите три метростанции от новия участък на метрото. Всички те ще са разположени под бул. "Владимир Вазов" и ще свързват кварталите "Хаджи Димитър" и "Левски Г". Така живеещите там ще могат да стигат по-бързо до центъра, както и до другия край на метролинията – новоизградената "Красно село".

Това обаче няма да се случи скоро - срокът за подаване на оферти е 26 март 2020 г. и очакванията са до края на година да бъде избран изпълнител, а едва след 2021 г., когато започне новият програмен период на оперативните програми, да стартират строителните дейности. При кандидатстването за еврофинансиране обаче общинската фирма ще трябва да се съобрази с новите условия, според които след 2021 г. съфинансирането на проектите със собствените средства се увеличава от сегашните 10% до 50% от стойността на проектите.

Какво ще има

Трасето е с обхват 3060 м, като първата метростанция ще бъде на кръстовището на бул. "Владимир Вазов" с ул. "Станислав Доспевски", втората ще минава между ул. "Витиня" и ул. "Бесарабия", а последната ще е встрани от коритото на р. Перловска, в непосредствена близост до ул. "Левски Вековен", пише в документацията на поръчката.

Именно водата от Перловската река в София обаче се оказа проблем при изграждането на първите няколко станции от метродиаметъра и забави строителството им заради налагащото се заздравяване на почвите.

Това беше причината строителните дейности на 6-те метростанции - Военна академия, НДК и "Попа", "Орлов мост", тази при театъра "Зад канала" и при бул. "Вл. Вазов", да приключат два месеца по-късно от очакваното - през декември.
Очаква се новите три станции да обслужват пътници от кварталите "Хаджи Димитър", "Сухата река", "Левски В", като в близост до последната станция има и четири училища.

Изисквания

Обществената поръчка е разделена на четири обособени позиции – за проект и строителство за всяка от метростанциите, както и за проектиране на системите за контрол и управление на влаковото движение. Срокът за изпълнение на проекта е 39 месеца, което означава най-рано средата на 2024 г.

По думите на изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев през първото тримесечие на следващата година предстои обявяването на още един търг, който ще е за четвъртия етап от третия метродиаметър. Той започва от Военната академия, минава през кв. "Гео Милев", жк "Слатина", покрай "Арена Армеец" и стига до бул. "Цариградско шосе".

Столичното дружество "Метрополитен" обяви обществена поръчка на стойност 220 млн. лв. за проектирането, строителството и оборудването на следващите три метростанции от новия участък на метрото. Всички те ще са разположени под бул. "Владимир Вазов" и ще свързват кварталите "Хаджи Димитър" и "Левски Г". Така живеещите там ще могат да стигат по-бързо до центъра, както и до другия край на метролинията – новоизградената "Красно село".

Това обаче няма да се случи скоро - срокът за подаване на оферти е 26 март 2020 г. и очакванията са до края на година да бъде избран изпълнител, а едва след 2021 г., когато започне новият програмен период на оперативните програми, да стартират строителните дейности. При кандидатстването за еврофинансиране обаче общинската фирма ще трябва да се съобрази с новите условия, според които след 2021 г. съфинансирането на проектите със собствените средства се увеличава от сегашните 10% до 50% от стойността на проектите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    crusible avatar :-?
    crusible

    А дано по-скоро!

  • 2
    aussie avatar :-|
    aussie

    ББ този тип обществени поръчки вече ги е зачеркнал. По-добрия вариант са тези които минават през държавните фирми. Не остава много време и вече е време за цоцане като за последно.

  • 3
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Метрото пак с пари от ЕС/помощи/ ще се строи.. а парите са дадени за цяла България, не само за София.

  • 4
    hfq1577802989634149 avatar :-|
    Kiriaka Ivanov

    Сериозно ли ще нагъчкат три станции толкова близко една до друга? Разстоянияте мужду тях се взима за 10 минути....пеша.
    Съвсем спокойно можеха да сложат една станция на стадион Герена, една в кв. Левски точно там, където са я планирали и да одължат тунела с още един киломитър и да направят една станция и на входа на кв- Враждебна, някъде около ритейл парка, който се образува там.

  • 5
    crusible avatar :-|
    crusible


    До коментар [#] от "
    mickmick
    ":

    Проблемите с транспорта на София са и национални, понеже куцо, кьораво и сакато се премести в столицата!

  • 6
    kakadu avatar :-|
    Mark

    Защо правят метро в бедняшки квартали с бедно и застаряващо население, а в квартали като Бъкстон, Манастирски ливади и Витоша дори не плануват?

  • 7
    vzt34526152 avatar :-|
    vzt34526152

    До коментар [#6] от "Mark":

    Ами явно се надяват жителите на Бъкстон и Манастирски ливади да ходят пеша 30 минути до метрото на Красно село....което убива всякакъкв смисъл от метрото и пътуването с наличния транспорт в Бъкстон и Манастирски Ливади (тролей 2 и осебено трамвай 7) много по-атрактивно.

  • 8
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    До коментар [#6] от "Mark":

    Защото разчитат на трамвай 7 да "отводнява" районите, за които споменавате. Тази линия, заедно с трамвай 5 изпълняват ролята на метрото и са по-натоварени от него. Да не забравяме, че явно очакват и някакви трудности при прокопаването под земята в южна посока, та явно затова сега не мислят да го разширяват натам...

    Апропо (може би) някоя агнеция е направила проучване сред жителите на южните квартали и се е разбрало, че там хората няма да слязат от колите, щото имат много кал за газене докато стигнат до спирка на ГТ...

  • 9
    moti avatar :-|
    moti

    Много се забавиха с това метро като цяло. Дълги години - нищо, толкова време имаше само една линия. И сега се задействаха, ама то нещата не стават с магическа пръчка. И много квартали чакат ли, чакат...

  • 10
    hfq1577802989634149 avatar :-|
    Kiriaka Ivanov

    До коментар [#6] от "Mark":

    Защото Бъкстон и Ман. ливади са баровските квартали на София и живеещите там не се возят на градски транспорт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK