"Метрополитен" обяви търг за следващите три станции от третия метродиаметър
Те ще струват 220 млн. лв., половината от които ще трябва да осигури Столична община


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Столичното дружество "Метрополитен" обяви обществена поръчка на стойност 220 млн. лв. за проектирането, строителството и оборудването на следващите три метростанции от новия участък на метрото. Всички те ще са разположени под бул. "Владимир Вазов" и ще свързват кварталите "Хаджи Димитър" и "Левски Г". Така живеещите там ще могат да стигат по-бързо до центъра, както и до другия край на метролинията – новоизградената "Красно село".
Това обаче няма да се случи скоро - срокът за подаване на оферти е 26 март 2020 г. и очакванията са до края на година да бъде избран изпълнител, а едва след 2021 г., когато започне новият програмен период на оперативните програми, да стартират строителните дейности. При кандидатстването за еврофинансиране обаче общинската фирма ще трябва да се съобрази с новите условия, според които след 2021 г. съфинансирането на проектите със собствените средства се увеличава от сегашните 10% до 50% от стойността на проектите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
А дано по-скоро!
ББ този тип обществени поръчки вече ги е зачеркнал. По-добрия вариант са тези които минават през държавните фирми. Не остава много време и вече е време за цоцане като за последно.
Метрото пак с пари от ЕС/помощи/ ще се строи.. а парите са дадени за цяла България, не само за София.
Сериозно ли ще нагъчкат три станции толкова близко една до друга? Разстоянияте мужду тях се взима за 10 минути....пеша.
Съвсем спокойно можеха да сложат една станция на стадион Герена, една в кв. Левски точно там, където са я планирали и да одължат тунела с още един киломитър и да направят една станция и на входа на кв- Враждебна, някъде около ритейл парка, който се образува там.
До коментар [#] от "
mickmick
":
Проблемите с транспорта на София са и национални, понеже куцо, кьораво и сакато се премести в столицата!
Защо правят метро в бедняшки квартали с бедно и застаряващо население, а в квартали като Бъкстон, Манастирски ливади и Витоша дори не плануват?
До коментар [#6] от "Mark":
Ами явно се надяват жителите на Бъкстон и Манастирски ливади да ходят пеша 30 минути до метрото на Красно село....което убива всякакъкв смисъл от метрото и пътуването с наличния транспорт в Бъкстон и Манастирски Ливади (тролей 2 и осебено трамвай 7) много по-атрактивно.
До коментар [#6] от "Mark":
Защото разчитат на трамвай 7 да "отводнява" районите, за които споменавате. Тази линия, заедно с трамвай 5 изпълняват ролята на метрото и са по-натоварени от него. Да не забравяме, че явно очакват и някакви трудности при прокопаването под земята в южна посока, та явно затова сега не мислят да го разширяват натам...
Апропо (може би) някоя агнеция е направила проучване сред жителите на южните квартали и се е разбрало, че там хората няма да слязат от колите, щото имат много кал за газене докато стигнат до спирка на ГТ...
Много се забавиха с това метро като цяло. Дълги години - нищо, толкова време имаше само една линия. И сега се задействаха, ама то нещата не стават с магическа пръчка. И много квартали чакат ли, чакат...
До коментар [#6] от "Mark":
Защото Бъкстон и Ман. ливади са баровските квартали на София и живеещите там не се возят на градски транспорт.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход