БДЖ ще купува мотриси за 246.7 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

БДЖ ще купува мотриси за 246.7 млн. лв.

Локомотивно депо Горна Оряховица - ремонт на локомотиви

БДЖ ще купува мотриси за 246.7 млн. лв.

Мотрисите са предназначени за обслужване на бързи влакове за пътувания над 3 часа по основните железопътни линии

Калина Горанова
5712 прочитания

Локомотивно депо Горна Оряховица - ремонт на локомотиви

© Калина Горанова


"БДЖ - Пътнически превози" обяви обществена поръчка за доставка и гаранционна поддръжка на до 16 нови електрически мотрисни влака. Това обявиха от държавния превозвач. Прогнозната стойност на процедурата е 246.7 млн. лв. без ДДС.

Мотрисите са предназначени за обслужване на бързи влакове за пътувания над 3 часа по основните железопътни линии на България, обясняват още от там.

Процедурата е част от общия план за подобряване на условията за превоз на пътници и стратегическо развитие на държавните железници, включващ обновяване на съществуващия парк и закупуване на нов подвижен състав, пишат от дружеството.

БДЖ на практика в момента е в сериозна криза поради недостиг на подвижен състав, което не позволява изпълнението на разписанието без закъснения на влаковете. До това се стигна поради забавянето на ремотните дейности на локомотиви и мотрисни влакове с години. Отскоро при пръчките за ремонти и покупки започна леко раздвижване.

Какво се купува

Техническите изисквания предвиждат мотрисите да бъдат 4- или 5-секционни с повишен комфорт за пътниците, с първа, втора класа и места за трудноподвижни лица и детски колички, видеонаблюдение, wi-fi и възможност за кетъринг зона.

Експлоатационната скорост ще бъде 160 км/ч, но само в участъците, където жп линиите позволяват това. Основни критерии за избор на доствчици са покупната цена на мотрисите, както и стойността на тяхната поддръжка и разходите за превоз на единица пътник.

Поръчката ще се проведе на два етапа - заявление за участие и подаване на технически и ценови оферти, обясняват от дружеството. Очаква се новопроизведените електрически мотриси да се доставят в рамките на 36 месеца от датата на подписване на договора, като за първия влак срокът е 24 месеца.

И още поръчки в ход

Неотдавна "БДЖ - Пътнически превози" подписа договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси Siemens. Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок от 5 години. Това ще даде на мотрисите, които обезпечават обслужването на крайградските линии, още 10 години живот.

В ход е и процедура за доствка за 40 нови вагона за "БДЖ - Пътнически превози" с прогнозната стойност 76.7 млн. лв. без ДДС. От компанията в края на миналата година съобщиха, че заявление за участие в търга са подали полски и румънски производители: "Х.Цегиелски - Фабрика пояздув шинових" Sp.z.o.o. ("Завод за релсови превозни средства" ООД) и "Астра вагоане калатор" АД.

Четири пък са кандидатите за доставка и гаранционна поддръжка на 10 броя новопроизведени магистрални електрически локомотиви за 57.5 млн. лв. без ДДС. Това са "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия" С.А. След разглеждане на документацията на подалите заявления участници процедурата ще продължи на етап подаване на технически и ценови оферти. Планираното приключване на поръчката е до края на март 2020 г., а предполагаемата доставка на първите нови локомотиви е до 18 месеца след подписването на договора.

В края на миналата година от БДЖ се похвалиха, че остават без задължения към държавата след разпореждане на Министерския съвет, като дълговете бяха трансформирани в увеличение капитала на дружеството, което му позволява вече да бъде бенефициент по оперативните програми на ЕС.

"БДЖ - Пътнически превози" обяви обществена поръчка за доставка и гаранционна поддръжка на до 16 нови електрически мотрисни влака. Това обявиха от държавния превозвач. Прогнозната стойност на процедурата е 246.7 млн. лв. без ДДС.

Мотрисите са предназначени за обслужване на бързи влакове за пътувания над 3 часа по основните железопътни линии на България, обясняват още от там.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    От 2009г. БДЖ се управлява от калинки на ГЕРБ, които първо го оставиха без вагони, локомотиви, персонал, пътници и средства, а сега се сетиха да харчат ударно още не взетите пари от концесията на летище София. Дали това "голямо харчене " не е свъзано с комисионни?

  • 2
    santa_claus avatar :-|
    Santa_Claus

    А до 2009 от кого се управляваше?
    До коментар [#] от "
    ivankristov
    ":

  • 3
    deo25598025 avatar :-|
    deo25598025

    До коментар [#2] от "Santa_Claus":

    10 години не са малко време, че да се търси проблема чак там.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK