Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 3 яну 2020, 14:14, 4522 прочитания

БДЖ ще купува мотриси за 246.7 млн. лв.

Мотрисите са предназначени за обслужване на бързи влакове за пътувания над 3 часа по основните железопътни линии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"БДЖ - Пътнически превози" обяви обществена поръчка за доставка и гаранционна поддръжка на до 16 нови електрически мотрисни влака. Това обявиха от държавния превозвач. Прогнозната стойност на процедурата е 246.7 млн. лв. без ДДС.

Мотрисите са предназначени за обслужване на бързи влакове
за пътувания над 3 часа по основните железопътни линии на България, обясняват още от там.


Процедурата е част от общия план за подобряване на условията за превоз на пътници и стратегическо развитие на държавните железници, включващ обновяване на съществуващия парк и закупуване на нов подвижен състав, пишат от дружеството.

БДЖ на практика в момента е в сериозна криза поради недостиг на подвижен състав, което не позволява изпълнението на разписанието без закъснения на влаковете
. До това се стигна поради забавянето на ремотните дейности на локомотиви и мотрисни влакове с години. Отскоро при пръчките за ремонти и покупки започна леко раздвижване.

Какво се купува



Техническите изисквания предвиждат мотрисите да бъдат 4- или 5-секционни с повишен комфорт за пътниците, с първа, втора класа и места за трудноподвижни лица и детски колички, видеонаблюдение,
wi-fi и възможност за кетъринг зона.

Експлоатационната скорост ще бъде 160 км/ч, но само в участъците, където жп линиите позволяват това.
Основни критерии за избор на доствчици са покупната цена на мотрисите, както и стойността на тяхната поддръжка и разходите за превоз на единица пътник.

Поръчката ще се проведе на два етапа - заявление за участие и подаване на технически и ценови оферти, обясняват от дружеството. Очаква се новопроизведените електрически мотриси да се доставят в рамките на 36 месеца от датата на подписване на договора, като за първия влак срокът е 24 месеца.

И още поръчки в ход

Неотдавна "БДЖ - Пътнически превози" подписа договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси Siemens. Споразумението е за близо 137 млн. лв., а работата трябва да се изпълни за срок от 5 години. Това ще даде на мотрисите, които обезпечават обслужването на крайградските линии, още 10 години живот.

В ход е и процедура за доствка за 40 нови вагона за "БДЖ - Пътнически превози" с прогнозната стойност 76.7 млн. лв. без ДДС. От компанията в края на миналата година съобщиха, че заявление за участие в търга са подали полски и румънски производители: "Х.Цегиелски - Фабрика пояздув шинових" Sp.z.o.o. ("Завод за релсови превозни средства" ООД) и "Астра вагоане калатор" АД.

Четири пък са кандидатите за доставка и гаранционна поддръжка на 10 броя новопроизведени магистрални електрически локомотиви за 57.5 млн. лв. без ДДС. Това са "Бомбардие транспортейшън" ГмбХ, ДЗЗД "Сименс Трон", консорциум "Екселор-Е.Л." и "Щадлер рейл Валенсия" С.А. След разглеждане на документацията на подалите заявления участници процедурата ще продължи на етап подаване на технически и ценови оферти. Планираното приключване на поръчката е до края на март 2020 г., а предполагаемата доставка на първите нови локомотиви е до 18 месеца след подписването на договора.

В края на миналата година от БДЖ се похвалиха, че остават без задължения към държавата след разпореждане на Министерския съвет, като дълговете бяха трансформирани в увеличение капитала на дружеството, което му позволява вече да бъде бенефициент по оперативните програми на ЕС.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Съветът на Европа: Състоянието на медиите в България се влошава Съветът на Европа: Състоянието на медиите в България се влошава

Комисарят по човешки права Дуня Миятович обяви констатациите си за спазването на човешките права в страната

31 мар 2020, 69 прочитания

Още икономически мерки срещу кризата в София Още икономически мерки срещу кризата в София

Общинските съветници от всички партийни групи имат предложения, които най-вероятно ще гласуват дистанционно

31 мар 2020, 482 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Спецпрокуратурата пробва нова тактика за отстраняване на кмета на Несебър

След като съдът пусна Николай Димитров под гаранция, прокуратурата поиска отстраняването му от длъжност

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10