С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 21 яну 2020, 11:33, 3435 прочитания

"Демократична България" с план за обновяване на трамвайните трасета в София

Другите предложения на групата са за модерна тролейбусна мрежа и използване на стари превозни средства като атракция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Четиригодишна програма за ремонт на релсовия трамваен път, двегодишна стратегия за модернизация на тролейбусната мрежа чрез подмяна, дистанционно управление на контактната мрежа, както и реставрация на транспортни средства с историческа ценност и използването им като атракция. Тези предложения представи групата на "Демократична България" в Столичния общински съвет по време на заседанието на транспортната комисия във вторник. Идеята е всички тези дейности да се финансират със средства от бюджета на Столичната община, чийто проект предстои да бъде обсъждан следващите две седмици в ресорните комисии. Тъкмо тогава всички политически групи ще могат да правят корекции и допълнения за начина, по който София ще харчи парите си през 2020 г.

По повод предложенията на "Демократична България" обаче председателят на транспортната комисия Карлос Контрера прецени, че преди да се вземе съответното решение, е нужно да се чуе становището на транспортните оператори - Столичен електро- и автотранспорт. Очаква се това да стане още следващата седмица, тъй като срокът за предложения е ограничен - бюджетът ще бъде гласуван от Столичния общински съвет на 6 февруари.


Ремонт на релсов път за 6.15 млн. лв. годишно

За ремонта на релсовия път на 18 обекта в столицата (виж таблицата) общинският съветник от ДБ Симеон Ставрев предлага да се отделят общо 24.6 млн. лв. в рамките на 4 години. "Има трасета с изтекъл амортизационен състав, които не съответстват на стандарта за качество. По тях се движат и нови трамваи, които ще се амортизират", коментира общинският съветник от ДБ Виктор Чаушев.

Карлос Контрера обаче побърза да отбележи, че в тазгодишната капиталова програма трасето по "Шипченски проход" и "Искърско шосе" е включено, и добави, че според него някои количествено-стойностни сметки на демократите са подценени. Като цяло обаче предложението срещна подкрепата на общинските съветници.






За по-бързи тролеи

Другото предложение на Ставрев е свързано с подмяната на тролейбусните стрелки и шините за завой, които са част от въздушно-контактната тролейбусна мрежа в столицата. Според него нуждата от това е голяма, тъй като стрелките не са подменяни от 60-те години и това е причината да бавят тролеите. "Сегашното състояние на стрелките позволява на места максимална скорост 10 км в час. Ако се движат с повече, има опасност от дерайлиране", казва той.

По думите му с подмяната на
75 автоматични и 75 изходящи стрелки с такива с дистанционно управление и с експлоатационни скорости
скоростта ще се повиши до 40 км/час. Това би струвало на общината 3.6 млн. лв., твърдят от "Демократична България". Идеята е средствата пак да бъдат разсрочени, но този път в рамките на две години.

Зам.-председателят на комисията Зафир Зарков (от ГЕРБ) заяви, че е съгласен с нуждата от подобно начинание, а за стрелките "може да се каже, че са стари, но са поддържани и функционират". Той наблегна на това, че предвидените в доклада пари не са много, но нуждата от инвестиции в сектора е голяма и затова трябва да се приоритизира.

Старите трамваи отново на мода

Третото предложение на Ставрев е свързано със запазените в депата трамваи, тролеи и автобуси от 1914 г. или от края на 50-те години на миналия век. Те могат да бъдат реставрирани и използвани като атракция по време на празници. Предложението е да се отделят по 600 хил. лв. годишно, така че тези возила да бъдат възстановени през следващите 14 години.

"Сега се радваме на трамвая, който минава на празника на София. Представете си след две години още два такива трамвая да се движат. Не трябва да има страхове и спънки, че общината няма да може да инвестира средства", коментира и експерт от Автомобилен ретро клуб.

От ГЕРБ обаче побързаха да напомнят, че трябва да се обсъди въпросът за съхранението на превозните средства в музеите и депата, както и да се предвидят експлоатационните разходи. В крайна сметка докладът не беше приет с мотива, че трябва да бъде обсъден с двете транспортни столични дружества, както и с компаниите производители, които да кажат доколко са налични резервни части за остаряла техника.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Къса ли се ластикът на отношенията между ГЕРБ и ВМРО Къса ли се ластикът на отношенията между ГЕРБ и ВМРО

Прокуратурата задържа и областния лидер на ВМРО в Пловдив Стефан Послийски

28 фев 2020, 611 прочитания

Служител на държавното "Информационно обслужване" поема тотото Служител на държавното "Информационно обслужване" поема тотото

Двама бивши футболисти и двама данъчни експерти ще са в управителния съвет на дружеството, което получи монопол върху лотариите

28 фев 2020, 1480 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 14345 прочитания

28 фев 2020, 4789 прочитания

28 фев 2020, 2796 прочитания

28 фев 2020, 2443 прочитания

28 фев 2020, 2022 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Искането за по-тежки наказания за непълнолетни престъпници: Нищо чудно, че юристите са бесни

България ликвидира научните центрове по криминология, а премиерът Борисов поръчва "светкавични законови мерки" срещу убийства

Още от Капитал
Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

Тол-системата: Гафове вместо милиони

Тол-системата ще заработи на 1 март, но до 27 март има "гратисен период" без глоби

Къде изчезна вносът

Данните от статистиката за 2019 г. се оказаха непълни, но вместо НСИ да реагира навреме, остави поле за политически спекулации

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10