Обещаният Зелен ринг на София може да се застрои
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Обещаният Зелен ринг на София може да се застрои

Железопътните релси на гара "Пионер", 2007 г.

Обещаният Зелен ринг на София може да се застрои

Нова детска градина в "Дианабад" се планира върху тесния терен на старите жп линии до сградите на "Артекс"

Анина Сантова
8873 прочитания

Железопътните релси на гара "Пионер", 2007 г.

© Надежда Чипева


В столичния квартал "Дианабад", близо до бившата гара "Пионер", ще има нова детска градина. Новината сама по себе си е добра на фона на нерешения от години проблем с местата в детските заведения. Но в случая се предвижда бъдещата градина да бъде върху тесен терен, предвиден за велосипедна и пешеходна алея - част от т.нар. Зелен ринг, с чието изграждане кметът Йорданка Фандъкова се похвали точно преди изборите миналата есен.

Информацията по казуса сподели във Facebook районният кмет д-р Делян Георгиев от БСП. Той съобщава как след негово запитване министърът на транспорта Росен Желязков е обявил официално, че "дарява на общината близо 62 декара парцели от имотите на НКЖИ за построяване на нова детска градина на гара "Пионер" и за изграждане на линеен парк". Впоследствие от гражданската организация "Зелен Дианабад" са се поинтересували как по-точно ще стане това и след среща с кмета на района е станало ясно, че велоалеята ще бъде изместена до локалната улица на новите жилищни комплекси на "Артекс". Решението било взето след среща на Георгиев с Фандъкова и главния архитект Здравко Здравков, но от него не става ясно какво ще се случи с обещания Зелен ринг.

Детска градина на ръба

План на Столичната община за зелен ринг в частта при гара "Пионер", за който предстои обществено обсъждане
Автор: Зелен Дианабад

Жителите чакат изграждането на детска градина от години, но явно поради липсата на подходящи терени е останал само този компромисен вариант. Двата терена, на които се предвижда да бъде разположена сградата, са част от бившата железопътна линия, минаваща покрай бул. "Самоков" и стигаща до гара "Пионер". Това е точно началото на онази част от зеления ринг, за която кмета на София Йорданка Фандъкова обяви през септември за отчуждена след дълги административни битки. Тя е дълга 3 километра и започва от гара "Пионер", минава през ул. "Самоков", ул. "Тинтява", зад зала "Арена Армеец", естакадата на "Шипченски проход" и стига до ВТУ "Тодор Каблешков" в район "Слатина".

"Сега предвидените пешеходна и велоалея ще се изместят леко в едната посока, ако гледаме с лице към парка, и ще отидат между детската градина и сградите на "Артекс", коментира пред "Капитал" Филип Симеонов, който е основател на групата "Зелен Дианабад". Той отбелязва, че скоро ще започне да се изработва проектът за детската градина, затова все още няма разпределение на сгради и детски площадки, и очакванията са следващата година да започне строителството.

Формата на терена изглежда доста неудобна за строежа на детска градина
Автор: Зелен Дианабад

Планът е в единия парцел, който е по-тесен, да има яслени групи, а другата част да е за по-големите деца. Проблемът тук е, че теренът е изключително тесен (около 30 метра) и дълъг (около 440 метра), което ще бъде истинско предизвикателство за изграждане на пълноценна детска градина и запазване на линейния парк като част от обещания Зелен ринг.

Сянката на "Артекс"

Строежът на новата детска градина повдига и други притеснения, тъй като се намира точно срещу новите високи сгради на строителната фирма "Артекс", които засенчват терена. "В момента от другата страна на бул. "Самоков" се изгражда още една сграда и аз вече предполагам, че има договорка фирмата да бъде облагодетелствана със строежа на тази детска градина в близост до нейните сгради", казва Филип Симеонов.

От "Зелен Дианабад" са предложили детската градина да бъде изградена върху друг терен - този на бившия завод "Металокерамика", който е много по-подходящ за целта. Той обаче в миналото е бил държавен, а две частни фирми претендираха, че са го купили.

В столичния квартал "Дианабад", близо до бившата гара "Пионер", ще има нова детска градина. Новината сама по себе си е добра на фона на нерешения от години проблем с местата в детските заведения. Но в случая се предвижда бъдещата градина да бъде върху тесен терен, предвиден за велосипедна и пешеходна алея - част от т.нар. Зелен ринг, с чието изграждане кметът Йорданка Фандъкова се похвали точно преди изборите миналата есен.

Информацията по казуса сподели във Facebook районният кмет д-р Делян Георгиев от БСП. Той съобщава как след негово запитване министърът на транспорта Росен Желязков е обявил официално, че "дарява на общината близо 62 декара парцели от имотите на НКЖИ за построяване на нова детска градина на гара "Пионер" и за изграждане на линеен парк". Впоследствие от гражданската организация "Зелен Дианабад" са се поинтересували как по-точно ще стане това и след среща с кмета на района е станало ясно, че велоалеята ще бъде изместена до локалната улица на новите жилищни комплекси на "Артекс". Решението било взето след среща на Георгиев с Фандъкова и главния архитект Здравко Здравков, но от него не става ясно какво ще се случи с обещания Зелен ринг.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    voda avatar :-|
    The investor

    Супер новина!

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "Впоследствие от гражданската организация "Зелен Дианабад" са се поинтересували как по-точно ще стане това и след среща с кмета на района е станало ясно, че велоалеята ще бъде изместена до локалната улица на новите жилищни комплекси на Артекс."

    Вероятно под велоалея разбират печалноизвестната жълта боя, възприемана за безплатен паркинг.

  • 3
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    този зелен ринг или трябва да го използват като трамвайна линия или да построят обиколна линия на метрото по открития способ.

  • 4
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    Очевидно властите се опитват да направят каквото е възможно спрямо актуалните обстоятелства. Хем да построят необходимото детско заведение, хем да използват бившото ЖП трасе, на което преди две години се демонтираха траверсите и релсите, за единственото възможно нещо - велоалея с прилежаща дребна инфраструктура. Всъщност новината в този материал е, че министър Росен Желязков някак е дарил въпросните 62 дка собственост на НКЖИ, на общината. Това беше истинската причина за забавянето на проекта с няколко години и дори Капитал са писали неведнъж по темата. За предприятие като НКЖИ, което е в тежко финансово състояние, не е най-добрата проява на добро управление, да му се отнемат активи и тази ситуация изглеждаше като трудно решима. Явно министърът е намерил начин, за което трябва да бъде поздравен!

  • 5
    radost.petrova avatar :-|
    radost.petrova

    Детски градини с мъничко слънце и мъничко място за децата. Няма по-добра реклама за постиженията на Артекс в района.

  • 6
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone

    Огромните държавни терени в района - разпродадени на близки фирми, а сега единственото място за детска градина се оказаха две теееесни теренчета.
    И Артекс сити и кмета целия в бяло...
    На линка ситуацията е описана много по добре - Капитал, какво ви пречеше да извадите картинка от кадастралната карта?
    https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=166036500&postcount=452


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK