Заради реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" ще бъдат отсечени 74 дървета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Заради реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" ще бъдат отсечени 74 дървета

Задръстванията по бул. "Тодор Каблешков" са винаги големи

Заради реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" ще бъдат отсечени 74 дървета

С голямо закъснение процедурата по проекта за 10 млн. лв. се задвижи, но все още няма избран изпълнител

Анина Сантова
11668 прочитания

Задръстванията по бул. "Тодор Каблешков" са винаги големи

© Цветелина Белутова


Дългоочакваната реконструкция на бул. "Тодор Каблешков" в частта му от бул. "България" до ул. "Луи Айер" ще наложи отсичането на 74 дървета. Това става ясно от експертната оценка и геодезическата снимка, изпратена от Направление "Архитектура и градоустройство" до Столичната община. Тя беше обсъдена във вторник на заседание на комисията по опазване на околната среда, като се разбра, че ще има задължителна компенсация на унищожената растителност.

Междувременно има задвижване и по обявената през август 2019 г. обществена поръчка за разширение на булеварда на стойност 10 млн. лв. След 5-месечно бездействие бе публикуван протоколът от провелото се още на 13 септември отваряне на техническите оферти на кандидатите, така че сроковете отново текат.

"Нормално е"

Премахването на дървета при разширението на тази градска магистрала е очаквано и неизбежно. Проблемът обаче е, че с въпросните компенсации се засаждат фиданки, които, ако въобще оцелеят, няма как да заместят сегашната дървесна бариера срещу шумовото и прахово замърсяване. Засега ще се търсят начини, където има възможност, при тротоарите да се запази растителността, увери председателят на комисията Лорита Радева.

Общинският съветник от БСП Альоша Даков пък изрази мнението си, че "досега хората не са се замисляли за дърветата, но ще станат много сериозни проблеми по всички преки". В отговор Симеон Колев от ГЕРБ коментира, че "е нормално по време на строителство да е мърляво, неприятно и да няма дървета", но успокои, че растителността ще бъде възстановена.

След затишие

От протокола за офертите на кандидатите пък се вижда, че четири от общо седемте участника ще трябва да предоставят нови документи и допълнителна информация. Това са "Трейс груп холд", "ГБС Инфраструктурно строителство", "Инфраструктура 2019" ДЗЗД и "Инмат София". Срокът за представяне на изисканите данни е 5 дни, като те са започнали да текат от 7 февруари, когато е публикуван протоколът, въпреки че самият той е бил изготвен на 13 септември 2019 г.

Без проблеми при документите са "Джи Пи Груп", "БГ Нова" и "Обединение Геопът Каблешков" с участници "Геострой" и "Пътстрой".

Проектът предвижда разширение на бул. "Тодор Каблешков" в отсечката между кв. "Манастирски ливади-изток" и кв. "Гоце Делчев" и има за цел да подобри транспортната комуникация между двата квартала.

Дългата история на "Каблешков"

Поръчката за реконструкцията на участъка между бул. "България" и ул. "Луи Айер" с дължина 975 м беше пусната през август, след като общината реши да отдели този ремонт от проекта за пробива на "Каблешков" от "Луи Айер" до "Черни връх". Причина за промяната беше включването на трамвай, промяната в габаритите и нуждата от нови отчуждения по трасето между бул. "България" и ул. "Луи Айер".

Въпреки че за продължаването и разширяването на бул. "Тодор Каблешков" се говори още от 2007 г., когато кмет беше Бойко Борисов, въобще не е сигурно, че това ще стане и тази година - от капиталовата програма за 2020 г. се вижда, че средствата, предвидени за инвестиции в него, са едва 1 млн. лв.

Дългоочакваната реконструкция на бул. "Тодор Каблешков" в частта му от бул. "България" до ул. "Луи Айер" ще наложи отсичането на 74 дървета. Това става ясно от експертната оценка и геодезическата снимка, изпратена от Направление "Архитектура и градоустройство" до Столичната община. Тя беше обсъдена във вторник на заседание на комисията по опазване на околната среда, като се разбра, че ще има задължителна компенсация на унищожената растителност.

Междувременно има задвижване и по обявената през август 2019 г. обществена поръчка за разширение на булеварда на стойност 10 млн. лв. След 5-месечно бездействие бе публикуван протоколът от провелото се още на 13 септември отваряне на техническите оферти на кандидатите, така че сроковете отново текат.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    voda avatar :-|
    The investor

    По-добре 74 отсечени дървето и милиони тонове по-малко вредни емисии в задръстванията!

    Зелените са вредни за екологията - доказан факт!

    Обслужват само платени интереси!

  • 2
    mkardjiev avatar :-?
    MMK

    А не могат ли да ги преместят, крайно време е общината да се сдобие с една такава машина.

  • 3
    grigoo avatar :-|
    grigoo

    Голяма работа 70 дървета, всяка година има акции доброволци залесяват хиляди дървета, важното е в парковете да не се сечат здрави дървета, този булевард е изключително необходим, като по него да тръгне и трамвайно трасе, а трамвая е екологичен транспорт!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK