Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 4 мар 2020, 16:19, 12664 прочитания

Работното време и цената на синята и зелената зона в София може да се увеличат

Общинските съветници от различни групи подготвят различни предложения за платеното паркиране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общински съветници от всички политически групи в Столичния общински съвет (СОС) обсъждат промени в обхвата, цената и времетраенето на синята и зелената зона за платено паркиране. Това обяви независимият общински съветник Борис Бонев по време на среща с граждани, организирана в понеделник от кмета на район "Средец" Трайчо Трайков.

Засега обаче няма консенсус за предстоящи промени в наредбата за организация на движението. "Това се коментира между общинските съветници от всички групи, но все още няма нищо конкретно относно обхвата на зоните, времетраенето и цената. Ще бъде внесен доклад с предложения за промени в наредбата, но после всички те ще бъдат обсъдени на комисии и в общинския съвет", коментира Бонев пред "Капитал". И добави, че и от ГЕРБ, и от "Демократична България" са казвали, че подкрепят разширението на зоната.


Последно платеното паркиране се разшири в район "Триадица" при кв. "Иван Вазов", а сега се водят обществени обсъждания в "Изгрев" и "Слатина". Спорен обаче остава въпросът как се харчат събраните средства от синя и зелена зона, след като по план трябва да отиват за подземни паркинги и тротоари, а такива все още липсват.


Какво може да стане

Мнението на Бонев е, че времетраенето на синята и зелена зона трябва да бъде седем дни в седмицата и до към 21.30 ч., като цената със сигурност трябва да бъде по-висока на база на високото търсене и ниското предлагане (около 2 лв. за зелена зона и 3 лв. за синя) . За удължаване на работното време на зоната е и общинският съветник от "Демократична България" и съпредседател на "Зелено движение" Владислав Панев. Според него обаче трябва да се наблегне на по-доброто управление на буферните паркинги, изграждането на тротоари, честотата в градския транспорт и намаляването на цената на годишната карта за градския транспорт.



"Спряхме предложението за увеличение на капитала на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) и с мотив, че искаме компанията да работи по-ефективно и прозрачно. Ако се одобри разширяване на зоните, то ще искаме и по-добро управление на постъпилите повече средства", коментира той пред "Капитал".


В момента синята зона действа в работни дни от 8:30 до 19:30 ч., а в събота е до 18 ч. Проблемът е, че много от живеещите в обхвата й имат платен целогодишен абонамент, но няма къде да паркират, защото местата постоянно се заемат.

Въпросът беше повдигнат от няколко граждани по време на дискусия за въвеждането на двупосочно движение по ул. "Фритьоф Нансен" в понеделник. "С тези ниски цени се стимулира хората да идват до центъра с кола. Затова според мен е нужно ограничаване като цяло на автомобилите към центъра и зоната да стане поне 10 лв. за час", обърна се към зам.-кмета по транспорта Кристиан Кръстев една от гражданките. Той обаче заяви, че това е обект на друга,
много по-обширна дискусия.

По думите на Бонев моделът за заемането на всички места в зоните е сбъркан. "Има статистика на ЦГМ, че в момента средната заетост на синята зона е 95-96% при здравословни, да ги наречем, нива от 80-85%", коментира той. И добави, че идеята не е да има перманентно паркирали автомобили, а свободни и оборотни места. На този етап обаче тепърва ще се провеждат официални дискусии между членовете на различните партийни групи, а после ще бъдат обявени и предложенията им.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новият син папа 1 Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

29 май 2020, 624 прочитания

Димитър Николов: Нямаме право да отхвърляме частни инвестиционни намерения Димитър Николов: Нямаме право да отхвърляме частни инвестиционни намерения

Кметът на Бургас пред "Капитал"

29 май 2020, 513 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Ще се търсят концесионери за 20 години на плажове край Синеморец

Познати играчи взимат централния плаж във Варна и малка ивица край Приморско

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10