Работното време и цената на синята и зелената зона в София може да се увеличат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Работното време и цената на синята и зелената зона в София може да се увеличат

Промените в обхвата и тарифите на зоните за платено паркиране вече се обсъждат неформално в общината

Работното време и цената на синята и зелената зона в София може да се увеличат

Общинските съветници от различни групи подготвят различни предложения за платеното паркиране

Анина Сантова
14622 прочитания

Промените в обхвата и тарифите на зоните за платено паркиране вече се обсъждат неформално в общината

© Цветелина Белутова


Общински съветници от всички политически групи в Столичния общински съвет (СОС) обсъждат промени в обхвата, цената и времетраенето на синята и зелената зона за платено паркиране. Това обяви независимият общински съветник Борис Бонев по време на среща с граждани, организирана в понеделник от кмета на район "Средец" Трайчо Трайков.

Засега обаче няма консенсус за предстоящи промени в наредбата за организация на движението. "Това се коментира между общинските съветници от всички групи, но все още няма нищо конкретно относно обхвата на зоните, времетраенето и цената. Ще бъде внесен доклад с предложения за промени в наредбата, но после всички те ще бъдат обсъдени на комисии и в общинския съвет", коментира Бонев пред "Капитал". И добави, че и от ГЕРБ, и от "Демократична България" са казвали, че подкрепят разширението на зоната.

Последно платеното паркиране се разшири в район "Триадица" при кв. "Иван Вазов", а сега се водят обществени обсъждания в "Изгрев" и "Слатина". Спорен обаче остава въпросът как се харчат събраните средства от синя и зелена зона, след като по план трябва да отиват за подземни паркинги и тротоари, а такива все още липсват.

Какво може да стане

Мнението на Бонев е, че времетраенето на синята и зелена зона трябва да бъде седем дни в седмицата и до към 21.30 ч., като цената със сигурност трябва да бъде по-висока на база на високото търсене и ниското предлагане (около 2 лв. за зелена зона и 3 лв. за синя) . За удължаване на работното време на зоната е и общинският съветник от "Демократична България" и съпредседател на "Зелено движение" Владислав Панев. Според него обаче трябва да се наблегне на по-доброто управление на буферните паркинги, изграждането на тротоари, честотата в градския транспорт и намаляването на цената на годишната карта за градския транспорт.

"Спряхме предложението за увеличение на капитала на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) и с мотив, че искаме компанията да работи по-ефективно и прозрачно. Ако се одобри разширяване на зоните, то ще искаме и по-добро управление на постъпилите повече средства", коментира той пред "Капитал".

В момента синята зона действа в работни дни от 8:30 до 19:30 ч., а в събота е до 18 ч. Проблемът е, че много от живеещите в обхвата й имат платен целогодишен абонамент, но няма къде да паркират, защото местата постоянно се заемат.

Въпросът беше повдигнат от няколко граждани по време на дискусия за въвеждането на двупосочно движение по ул. "Фритьоф Нансен" в понеделник. "С тези ниски цени се стимулира хората да идват до центъра с кола. Затова според мен е нужно ограничаване като цяло на автомобилите към центъра и зоната да стане поне 10 лв. за час", обърна се към зам.-кмета по транспорта Кристиан Кръстев една от гражданките. Той обаче заяви, че това е обект на друга, много по-обширна дискусия.

По думите на Бонев моделът за заемането на всички места в зоните е сбъркан. "Има статистика на ЦГМ, че в момента средната заетост на синята зона е 95-96% при здравословни, да ги наречем, нива от 80-85%", коментира той. И добави, че идеята не е да има перманентно паркирали автомобили, а свободни и оборотни места. На този етап обаче тепърва ще се провеждат официални дискусии между членовете на различните партийни групи, а после ще бъдат обявени и предложенията им.

Общински съветници от всички политически групи в Столичния общински съвет (СОС) обсъждат промени в обхвата, цената и времетраенето на синята и зелената зона за платено паркиране. Това обяви независимият общински съветник Борис Бонев по време на среща с граждани, организирана в понеделник от кмета на район "Средец" Трайчо Трайков.

Засега обаче няма консенсус за предстоящи промени в наредбата за организация на движението. "Това се коментира между общинските съветници от всички групи, но все още няма нищо конкретно относно обхвата на зоните, времетраенето и цената. Ще бъде внесен доклад с предложения за промени в наредбата, но после всички те ще бъдат обсъдени на комисии и в общинския съвет", коментира Бонев пред "Капитал". И добави, че и от ГЕРБ, и от "Демократична България" са казвали, че подкрепят разширението на зоната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    tbs59625460 avatar :-?
    HTA Ltd.

    Да, 10 лева на час е добра идея за зоните и не е лошо също така те да се разшират и в по-крайните квартали, защото бай Ганьо от нищо друго не разбира, освен от яко бъркане в джоба.

    Да, не е лошо също така събраните пари, които и сега са доста милиони на година да се отчитат и използват прозрачно, с месечни отчети кое колко и как се е/ ще се използва.

    И да, изобщо не е лошо, а е направо наложително управлението на ГТ да започне да се прави интелигентно, с намаляване на времето между превозните средства и изграждане на по-големи буферни паркинги около станциите на метрото, особено в крайните спирки.

  • 2
    chichka avatar :-|
    chichka

    До коментар [#1] от "HTA Ltd.":

    ++++ И да направят работното време 20 часа. Камо от 00 до 04 ч да е безплатно! И да не забравят таксата дишане, по 1 ст на вдишване, издишването ще е безплатно! хората ако си зарежат автомобилите и тръгнат пеша.... задължителна застраховка тротоар! По 1 ст на крачка, задължително в частен застраховател!

  • 3
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец

    Абе Бонев: Какви ги плещиш? "На този етап обаче тепърва ще се провеждат официални дискусии между членовете на различните партийни групи" ???????
    Не трябва ли тези въпроси да се решават от специалисти? Или става въпрос за едни пари?

  • 4
    antipa avatar :-|
    D-r D

    До коментар [#2] от "chichka":

    Пълна безсмислица, капитане!
    Ония от сините и зелените зони в София за десетината години, откакто събират гьотере пари заради една инвестиция в колчета и боя по асфалта, не са построили с тия лесни милиони един-единствен паркинг!
    Тая общинска компания е черна дупка, по-голяма от Топлофикация. Всъщност и Топлофикация е общинско дружество. От синджира смърдящи общински дружества, които отхранват общинската камарила.
    Ако ще целия град да го направят зона, тия магьосници пак ще се изкарат на загуба, защото са намерили дупка в чувала, от която парите изтичат ли изтичат.
    И им се чудя на акъла на т.н. съветници защо преди да се захващат с глупости не си прегледат общинските дружества, в които не се знае кой е сват и кой на булката брат...

    София по-еко с новите такси и обхват няма да стане, но определени гербаджии решително ще станат още по-неприлично богати.

  • 5
    chichka avatar :-|
    chichka

    До коментар [#4] от "D-r D":

    Безмислица е разбира се! Прекрасна глупост както зоните които щяха да осигурат ред, паркинги.....
    Но нашите малоумни, неграмотни ръководители ако го прочетат до година ще го направят!!! Пари са това, да стрижеш овцете и те да не могат да мърдат!
    Лека вечер!

  • 6
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец

    Я вижте колко от началниците след 89 г. на Паркинги и гаражи са живи. И как и по какъв начин си заминаха....

  • 7
    gramera avatar :-?
    GRM

    "Спряхме предложението за увеличение на капитала на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) и с мотив, че искаме компанията да работи по ефективно и прозрачно. Ако се одобри разширяване на зоните, то ще искаме и по добро управление на постъпилите повече средства", коментира той пред "Капитал".

    ПО-ЕФЕКТИВНО, ПО-ДОБРО (за неразбралите, тирета трябват)... чудя се, кой Ви редактира текстовете.

  • crusible

    Дигайте, че най-лесно! Ебати управленската импотентност демонстрира СОС! Никаква промяна на цените, докато не стане напълно прозрачно и за бабите от Красно Село къде отиват милионите, които се събират!

  • 9
    fhs44598902 avatar :-|
    Black Label

    За съжаление тези мерки няма да спрат обичайно неслизащите от колите си. Те намират всякакви начини и врътки. Ще прецакат хората, които ползват колите си разумно. Те съвсем ще се откажат да паркират в центъра. А тъпото е, че зелената зона хич не е център, тя е много широко понятие. И се чудя накъде ще я удължават, до Перник ли ще стигне?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK