Поредни назначения без конкурс в бордовете на общински фирми в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Поредни назначения без конкурс в бордовете на общински фирми в София

През декември Столичната община назначи двама бивши районни кметове за директори в бордовете на Центъра за градска мобилност и "Чистота Искър"

Поредни назначения без конкурс в бордовете на общински фирми в София

Съветникът Карлос Контрера от ВМРО предложи за директор в борда на "Столичен електротранспорт" бивш кандидат за кмет от партията

Анина Сантова
4936 прочитания

През декември Столичната община назначи двама бивши районни кметове за директори в бордовете на Центъра за градска мобилност и "Чистота Искър"

© Юлия Лазарова


"Някой от вас членувал ли е в партия?" С този въпрос започна дебатът в Столичната община по поредния доклад с готови имена за директори в трите транспортни оператора в София - Столичен електро- и автотранспорт и "Метрополитен". Питането направи съветникът от "Демократична България" Симеон Ставрев заради породилото се недоверие към управляващата коалиция между ГЕРБ-СДС и "Патриотите", която преди три месеца назначи двама бивши районни кметове за членове на борда на директорите на други две ключови общински дружества - "Център за градска мобилност" (ЦГМ) и "Чистота Искър".

Въпреки че и тримата нови кандидати за позициите единодушно заявиха, че не са били партийни членове, в крайна сметка се оказа, че Георги Желязков, който е предложен за "Столичен електротранспорт", е бил кандидат за кмет от ВМРО на столичния район "Изгрев" през 2015 г. Желязков заяви, че е бил съветник на български евродепутат в Брюксел, но отказа да каже името му. Предположенията са, че става дума за Ангел Джамбазки, тъй като кандидатурата на Желязков е предложена от председателя на транспортната комисия Карлос Контрера, който е от групата на ВМРО в общината.

За директор в борда на "Столичен автотранспорт" пък беше предложен Кирил Георгиев, който от 2012 г. ръководи гараж "Малашевци", а за "Метрополитен" - Ангел Джоргов, със стаж 12 години във фирмата. Зад предложенията застанаха зам.-председателят на комисията Зафир Зарков (ГЕРБ) и общинският съветник от управляващата партия Николай Стойнев.

Всичко това и най-вече фактът, че са били поставени пред свършен факт с предложените кандидатури, предизвика недоволство у независимият Борис Бонев и съветниците от ДБ и БСП в транспортната комисия. Всички те гласуваха "против", но решението все пак мина и ще бъде гласувано в четвъртък от Столичния общински съвет (СОС). Там управляващата коалиция също има нужното мнозинство и най-вероятно назначенията ще станат факт.

Практиката да се назначават бивши районни кметове пролича и когато преди месец за директор на общинското предприятие "Гробищни паркове" беше назначен бившият кмет на район "Слатина" Наталия Стоянова.

"Не мога да си изградя мнение за кандидатите само по имената им, не съм видял трудовата им характеристика. Изборът ми не може да бъде обоснован", коментира Ставрев от ДБ. Мнението му сподели и независимият Бонев, който посочи, че е добра идея съветниците да бъдат запознати със CV-тата на кандидатите и че познава Желязков, който е бил експерт към транспортната комисия през миналия мандат, но не е чувал негови коментари по отношение на обсъжданите теми. Самият Желязков пък отказа да отговори на въпроса какви ръководни цели си поставя за бъдещето на предприятието и дали има изготвена стратегия.

"Защо и на какво основание са предложени тези хора. Кой ги предложи? Нямахме разговор за подобно нещо, а мисля, че при такова положение всеки е редно да предлага конкретни хора. Така излиза, че Контрера е решил сам като съветник подобна процедура. А поне да беше съобщил, че предстои да попълним състава", коментира Калоян Паргов от БСП. В отговор от управляващата коалиция в общината заявиха, че подкрепят идеята да се провеждат конкурси за избор на ръководни позиции, но тъй като в момента директорските съвети са в намален състав и предстоят изменения в Закона за публичните предприятия, се налагали такива процедури. Факт е обаче, че досега назначенията в столичните общински фирми винаги са ставали на тъмно и без каквато и да е конкуренция. Най-знаковият пример от последните месеци е изборът на Александър Александров за шеф на "Топлофикация София" - дружество със стотици милиони дългове и огромна загуба.

Така че случващото се по-скоро изглежда като продължение на практиката управляващите да назначават на ръководни позиции хора от партията, и то провалени в другите им начинания, докато в същото време обещават прозрачност, структурни промени и нови лица.

"Някой от вас членувал ли е в партия?" С този въпрос започна дебатът в Столичната община по поредния доклад с готови имена за директори в трите транспортни оператора в София - Столичен електро- и автотранспорт и "Метрополитен". Питането направи съветникът от "Демократична България" Симеон Ставрев заради породилото се недоверие към управляващата коалиция между ГЕРБ-СДС и "Патриотите", която преди три месеца назначи двама бивши районни кметове за членове на борда на директорите на други две ключови общински дружества - "Център за градска мобилност" (ЦГМ) и "Чистота Искър".

Въпреки че и тримата нови кандидати за позициите единодушно заявиха, че не са били партийни членове, в крайна сметка се оказа, че Георги Желязков, който е предложен за "Столичен електротранспорт", е бил кандидат за кмет от ВМРО на столичния район "Изгрев" през 2015 г. Желязков заяви, че е бил съветник на български евродепутат в Брюксел, но отказа да каже името му. Предположенията са, че става дума за Ангел Джамбазки, тъй като кандидатурата на Желязков е предложена от председателя на транспортната комисия Карлос Контрера, който е от групата на ВМРО в общината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    2.5 avatar :-|
    2.5

    "Защо и на какво основание са предложени тези хора. Кой ги предложи? Нямахме разговор за подобно нещо, а мисля, че при такова положение всеки е редно да предлага конкретни хора. Така излиза, че Контрера е решил сам като съветник подобна процедура. А поне да беше съобщил, че предстои да попълним състава", коментира Калоян Паргов от БСП"

    Паргов да не се прави на ощипана мома - открай време Столицата се управлява на паритететн принцип. В последната предизборна кампания беше разискван прийносът му в столичния транспорт...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK