Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 16 мар 2020, 16:06, 12791 прочитания

Безплатно паркиране в синя и зелена зона, за да не се ползва градски транспорт

София, Пловдив, Варна, Бургас и Плевен премахват почасовото платено паркиране в централните части, за да не се ползва градски транспорт

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
* Статията е актуализирана към 21:30 ч.

Заради извънредното положение с разпространението на коронавируса
почасово платено паркиране в синя и зелена зона в София ще бъде отменено от 17 до 29 март. Мярката е приета днес от оперативния щаб на столицата по предложение на кмета Йорданка Фандъкова.



Платеното паркиране в Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас и Плевен също ще е отменено временно, съобщиха от кметствата. Целта е да се осигурят условия за по-голяма социална дистанция като част от мерките за овладяване на разпространението на COVID-19.

От една страна, мярката изглежда навременна, след като повечето фирми ограничиха служителите си да идват до офисите с градския транспорт - хората ще могат да пътуват с колите си до работа. От друга обаче, има опасения за струпването на много коли, трудности с паркирането и хаос за живеещите в центъра. Освен това временното закриване на платеното паркиране трябва да се разглежда и като мярка за превенция на стотиците служители, които продават талони по улиците и постоянно са изложени на риск от зараза.

Картите за пътуване в градския транспорт на хора с увреждания, които изтичат до 29 март, автоматично ще бъдат удължени, без да е необходимо отиване до пункт на ЦГМ, написа още Фандъкова във Facebook.



Промяната

В случай на голямо натоварване и липса на ред ще бъдат направени допълнителни промени, а екипи на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) ще следят за натоварването, обяви кметът на София. По този начин те ще продължат да изпълняват задълженията си, но с нужната екипировка, посочиха от пресцентъра на общината. От ЦГМ пък поясниха, че все още се обсъжда дали ще бъдат изплащани редовните заплати на служителите, следящи за контрола, или ще излязат в отпуска например.

Вариант за разреждане на градския транспорт заради ограниченото движение също фигурира в предложените мерки, но към момента няма взети решения. Със сигурност обаче контрольорите в градския транспорт ще продължат работата си, като ще им бъдат предоставени ръкавици и маски за защита.


Зад идеята за платено паркиране в София застанаха общинският съветник Методи Лалов от "Демократична България" и експертът на партийната група в Столичния общински съвет Бойко Димитров. "Напълно подкрепям временното спиране на зелена и синя зона, както и премахване на таксите за паркиране в паркингите към метростанциите. Разбира се, съчетано с призив това да се ползва само от работещите, а не за безцелни слизания в централната част", написа той във Facebook.

Ще се плаща ли в другите градове

В Пловдив решението за безплатна синя и зелена зона дойде по-късно (към 16 ч.).Сутринта настроенията обаче бяха по-различни - зам.-кметът по транспорта на Пловдив Тодор Чонов заяви пред "Капитал", че засега няма да се преустановява платеното паркиране, и допълни, че остава вариантът за заплащане на паркиране в синя зона чрез SMS и машини за паркинг, но служителите на общинското предприятие "Паркиране и репатриране" няма да продават билети за зона. Смяната на решението най-вероятно се дължи на динамичната обстановка в първия работен ден с въведени мерки за извънредно положение.

От община Пловдив съобщиха още, че са въвели и извънредни мерки за маршрутните разписания на автобусите. Промените предвиждат диференцирано разписание, като в
пиковите часове от 05:00 до 09:00 часа и от 16:00 до 19:00 часа рейсовете ще се движат с делнично разписание и с пътниковместимост над 70 места, а за времето от 09:00 до 16:00 часа, както и след 19:00 ч. - с неделно разписание.

Във Велико Търново синята зона остава платена, потвърди кметът на града Даниел Панов. Там обаче има друга промяна - въвежда се разреждане на градския транспорт. Той вече е с обновен график и се движи по-рядко от обикновено. На пръв поглед логиката е, че така повече хора ще се струпват в по-малкото превозни средства, които се движат, но кметът Панов обясни пред "Капитал", че това се прави във връзка с ограниченото движение на хората и малкото желаещи да пътуват. "Повечето хора са си вкъщи, транспортът се движи празен. В момента гледам от кабинета си: в един автобус имаше пет човека, на спирката - един", каза той. Идеята е да ги стимулират да пътуват със собствените си автомобили, за да са изолирани един от друг, а и да се спестят излишни разходи на превозвачите, след като има по-малко пътуващи.

В Русе зоната също остава платена засега. Още за това какви мерки още предприемат различните общини може да видите https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.namrb.org%2Fcovid-19-dobri-praktiki-ot-obshtchinite65%3Ffbclid%3DIwAR3nCcJv8SrxyUgEUgLPr-Q8ssnnazdtb85dIn61VaCuq20yXdHXREGEo3Q&h=AT2PtJ74l2khf83XNCSZeogAtsKdQjjhKM7L46Q-yZuInZMOAFL-rnsVlliiqqlmWu-sDD3j5QILRb89PELpA6-Rfz_pKAv-bn8eljKX8aQSsfMZ2JjywSuC3s0M9IiW7UHI" target="_blank">тук.

Колко са безопасни алтернативите

Гражданите могат да се чувстват спокойни да използват и алтернативни начини на придвижване, като например електрическа тротинетка или споделено пътуване, след като компаниите за такъв тип услуги уведомиха, че предприемат усилена дезинфекция.

Главният директор по безопасността на компанията за отдаване на електрически скутери Lime - Ник Шапиро, обяви, че са били подобрени методите за дезинфекциране на скутерите във всички градове и освен това се чистят много често. "В офисите ни разполагаме с дезинфектант за ръце, а всички наши механици и оператори са задължени да носят ръкавици и да мият редовно ръцете си", пише в съобщение, публикувано на сайта на Lime.


От компанията за споделени пътувания Spark пък уведомиха, че полагат сериозни усилия за почистване и дезинфекция на автомобилите. "Вътрешното пространство на колите се почиства основно на много кратки интервали, като след всяко почистване, зареждане или сервизиране интериорът на автомобилите се дезинфекцира и със специални препарати на алкохолна основа", пише в изявление на компанията.

По темата работи и Мила Чернева

Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новият син папа 1 Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

29 май 2020, 673 прочитания

Димитър Николов: Нямаме право да отхвърляме частни инвестиционни намерения Димитър Николов: Нямаме право да отхвърляме частни инвестиционни намерения

Кметът на Бургас пред "Капитал"

29 май 2020, 531 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Covid 19"

Всеки ден научавайте най-важното и актуалното по темата, без излишна емоция, с данни, факти и проверена информация.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Европа все повече се затваря заради ръст в заразените, пазарите падат

И още: В България новите случаи са 11, държавата разясни две икономически мерки

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10