Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 мар 2020, 14:32, 2828 прочитания

Служебният абонамент за паркиране в София спира да действа

Договорите ще бъдат продължени след изтичане на извънредното положение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От днес се спира дейността на служебния абонамент за паркиране в София, като от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) съобщиха, че срокът на договорите ще бъде удължен. Това става на третия ден след като общината спря дейността на "синята" и "зелената" зона като мярка за ограничаване на струпването на хора в градския транспорт. Засега този модел ще функционира до 29 март, но може да бъде удължен.

Още в първия ден след въвеждането на безплатните зони центърът на София е препълнен с автомобили. Въпреки че кметът Йорданка Фандъкова обяви, че екипи на ЦГМ ще следят за натоварването и при нужда ще има допълнителни промени, не става ясно по какъв начин се осъществява контрол.


На запитване на "Капитал" от общинското дружество отговориха, че служителите, които досега са продавали билети за синя и зелена зона и са следели за контрола, ще излязат в платен отпуск, а към момента е още рано да се коментира как ще бъдат компенсирани приходите от зоните.


Също от днес част от линиите на градския транспорт в столицата ще променят разписанията си, като преминат към празнично разписание. Това се налага заради по-малкия пътникопоток и ограниченото движение на хората. По данни на кмета Йорданка Фандъкова пътниците са намалели с две трети - от 340 хил. сега с метрото пътуват 100 хил. души на ден. В социалните медии обаче много граждани се обявиха против решението за разреждане на транспорта поради опасението, че в един рейс ще има натрупване на повече хора, а всичко се прави с цел съкращаване на разходите, без да се мисли за удобството на гражданите. "Дори и сега в час пик в някои рейсове трудно се пази дистанция, а какво ще се случи, след като разредите рейсовете? Не стига че безумието "лятно разписание" изобщо съществува, ами го прилагате и по време на пандемия!", коментира потребител във Facebook под публикацията на ЦГМ.

Превозните средства на градския транспорт се дезинфекцират по два пъти на ден. В метрото също се взимат необходимите мерки и се напомня на пътниците да стоят на нужното разстояние един от друг, твърдят от ЦГМ. За да е по-безопасно пътуването с метрото, групата на "Демократична България" в Столичния общински съвет пък предложи да бъдат поставени машини за дезинфекция на ръцете на пътниците на входовете и изходите на метростанциите.
Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новият син папа Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

29 май 2020, 487 прочитания

Нито един път не води към сараите на Доган Нито един път не води към сараите на Доган

Как за пореден път властта се постави в услуга на почетния лидер на ДПС

29 май 2020, 1136 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Covid 19"

Всеки ден научавайте най-важното и актуалното по темата, без излишна емоция, с данни, факти и проверена информация.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Спирането на обществените поръчки не може да е за абсолютно всички

Забавянето на доставки и услуги, за които търговете са задължителни, може да се окаже фатално за някои бизнеси. Държавата трябва да ограничи своите поръчки

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10