София пусна нова поръчка за 52 електробуса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София пусна нова поръчка за 52 електробуса

В началото на годината кметът Йорданка Фандъкова и новият кмет по транспорта Кристиан Кръстев представиха новите бързозарядни електробуси, които ще се движат по линия 123 до Симеоновския лифт

София пусна нова поръчка за 52 електробуса

Тя е на стойност 27.6 млн. лв. без ДДС, които ще бъдат осигурени по европейска програма

Анина Сантова
3054 прочитания

В началото на годината кметът Йорданка Фандъкова и новият кмет по транспорта Кристиан Кръстев представиха новите бързозарядни електробуси, които ще се движат по линия 123 до Симеоновския лифт

© Юлия Лазарова


Общинският транспортен оператор "Столичен автотранспорт" пусна отново обществена поръчка за доставката на 52 нови електробуса, след като предишният търг от началото на годината бе прекратен заради техническа грешка в документацията. Бюджетът е 27.6 млн. лв. и идва от европейските програми като мярка за справяне с мръсния въздух.

Предвидено е автобуси да служат за довеждащ транспорт в кварталите и затова ще бъдат доста по-малки в сравнение с обикновените електрически автобуси, обслужващи линиите на градския транспорт.

Заради обявеното извънредно положение в страната над провеждането на търговете пък надвисна заплахата, че ще бъдат спрени и така важни проекти, включително такива, които се финансират с евросредства, ще се забавят. Това предложиха депутатите от ГЕРБ миналата седмица, но в крайна сметка текстът не мина при гласуването на текстовете на второ четене в Народното събрание.

Какво включва новата поръчка

Поръчката е разделена на две позиции - за доставка на 30 броя нови електрически автобуса с дължина от 5.5 до 7.5 м. и за доставката на други 22 с размери от 7.6 до 9.6 м. За първата са предвидени 12.5 млн. лв., а за втората - 15.1 млн. лв. без ДДС. Освен доставката на превозните средства в сметката са включени и съответните зарядни станции.

Водещ критерий при избора на изпълнител ще е цената - с тежест 55%, следвана от техническата характеристика (25%), енергийните разходи (15%) и гаранционните условия (5%). За да участват в търга, кандидатите трябва да са реализирали минимален оборот от 12.5 или 15.1 млн. лв. в зависимост от позицията, за която кандидатстват, за последните три финансови години.

Оферти ще могат да се подават до 21 април, а датата за отварянето им е 23-и.

Стъпка по стъпка

Доставката на новите електробуси в София е част от плановете на общината да обнови градския транспорт с европейски средства по ОПОС на стойност 218 млн. лв. Засега тя успя да поднови част от трамваите и пусна нови електробуси по линии 123, 84 и 184 чрез заем от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). В момента тече и процедурата на другия общински транспортен оператор - "Столичен електротранспорт", за доставката на 30 бързозарядни електробуса и оборудването към тях на обща стойност 40 млн. лв. Офертите към нея трябваше да бъдат отворени още в края на декември миналата година, но след като поръчката беше обжалвана, бяха нанесени промени в документацията. Сега изборът на изпълнители ще стане ясен чак през месец август.

Общинският транспортен оператор "Столичен автотранспорт" пусна отново обществена поръчка за доставката на 52 нови електробуса, след като предишният търг от началото на годината бе прекратен заради техническа грешка в документацията. Бюджетът е 27.6 млн. лв. и идва от европейските програми като мярка за справяне с мръсния въздух.

Предвидено е автобуси да служат за довеждащ транспорт в кварталите и затова ще бъдат доста по-малки в сравнение с обикновените електрически автобуси, обслужващи линиите на градския транспорт.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK