Третата линия на метрото няма да отвори, докато трае извънредното положение
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Третата линия на метрото няма да отвори, докато трае извънредното положение

Инж. Стоян Братоев обясни, че строителството на 8-те метростанции от "Красно село" през НДК и Орлов мост до жк "Хаджи Димитър" вече е приключило

Третата линия на метрото няма да отвори, докато трае извънредното положение

Изпитанията на метровлаковете приключват в срок, но липсата на пътници обезсмисля пускането на новите 8 станции

Анина Сантова
12121 прочитания

Инж. Стоян Братоев обясни, че строителството на 8-те метростанции от "Красно село" през НДК и Орлов мост до жк "Хаджи Димитър" вече е приключило

© Надежда Чипева


Кога ще бъде пуснат третият метродиаметър от столичното метро никой не може да каже. Това заяви пред "Капитал" изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. Причината е, че не се знае докога ще продължи извънредното положение заради пандемията с коронавирус. Официално сега то е до 13 май, но не е изключено да се наложи да бъде удължено при нужда. Иначе като срок за отваряне на вратите на новите метровлакове беше даден месец май. Сега строителните дейности по 8-те станции от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" са приключили, а изпитанията на мотрисите вървят към края си. Проблемът е, че няма пътници, които да се возят в тях.

"В момента сме пред внасяне на документи за приемателна комисия, за да може през май да пуснем метрото. Но при малкото пътници, които имаме сега, мисля, че е глупаво да пускаме празни влакове", заяви Братоев. По негови данни в момента по първа и втора линия се превозват с над 7 пъти по-малко пътници, отколкото преди обявяването на извънредното положение. След 10-ина дни изпитанията на влаковете ще приключат и, ако може, ще се реши кога третата линия на метрото ще отвори за софиянци.

В момента строителните дейности по участъка в "Овча купел", който е част от втория етап от третия лъч на метрото, вървят по график и трябва да приключат следващия месец. Той започва от столичния квартал и достига до Околовръстното шосе, като обхваща 4 метростанции.

После ще започнат изпитанията, които трябва да траят 6 месеца по договор с доставчика на влакове Siemens. Очакванията са през есента или до края на годината да бъде готов и този участък.

Братоев уточни, че в момента строителите са на място при обектите, защото от "Метрополитен" имат дребни забележки, а и защото "така е по-добре в тази ситуация". Когато бъде издаден акт 16 обаче, общината ще поеме контрол върху станциите и ще ги охранява.

Още два търга

"Метрополитен" ще кандидатства и за финансиране от следващия програмен период за общината (2021 г). С него ще могат да се започнат третият и четвъртият етап, които финализират третата линия на метрото. Третият етап започва от бул. "Владимир Вазов" (до кв. Хаджи Димитър") и свършва при квартал "Левски" - Г. Обществената поръчка за строежа му беше обявена в края на декември, а на 15 май предстои отваряне на офертите от комисия.

В момента пък се изготвя тръжната документация за поръчката за четвъртия етап, който започва от Военната академия, минава през кв. "Гео Милев", жк "Слатина", покрай "Арена Армеец" и стига до бул. "Цариградско шосе". Целта е тази година да бъдат избрани изпълнители и за двата обекта, въпреки че участъците ще започнат да се строят чак след 2021 г. при отпуснато финансиране.

Кога ще бъде пуснат третият метродиаметър от столичното метро никой не може да каже. Това заяви пред "Капитал" изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. Причината е, че не се знае докога ще продължи извънредното положение заради пандемията с коронавирус. Официално сега то е до 13 май, но не е изключено да се наложи да бъде удължено при нужда. Иначе като срок за отваряне на вратите на новите метровлакове беше даден месец май. Сега строителните дейности по 8-те станции от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" са приключили, а изпитанията на мотрисите вървят към края си. Проблемът е, че няма пътници, които да се возят в тях.

"В момента сме пред внасяне на документи за приемателна комисия, за да може през май да пуснем метрото. Но при малкото пътници, които имаме сега, мисля, че е глупаво да пускаме празни влакове", заяви Братоев. По негови данни в момента по първа и втора линия се превозват с над 7 пъти по-малко пътници, отколкото преди обявяването на извънредното положение. След 10-ина дни изпитанията на влаковете ще приключат и, ако може, ще се реши кога третата линия на метрото ще отвори за софиянци.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    bba30550215 avatar :-|
    bba30550215

    Алоу, чш. А за най-големия квартал с рабит основен булевард с 2 лентички към околовръстното - Люлин кога ще го пуснете 2 с и станции и хубав паркинг, че да облагородите малко да стане за живеене?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK