Третата линия на метрото няма да отвори, докато трае извънредното положение

Изпитанията на метровлаковете приключват в срок, но липсата на пътници обезсмисля пускането на новите 8 станции

Инж. Стоян Братоев обясни, че строителството на 8-те метростанции от "Красно село" през НДК и Орлов мост до жк "Хаджи Димитър" вече е приключило
Инж. Стоян Братоев обясни, че строителството на 8-те метростанции от "Красно село" през НДК и Орлов мост до жк "Хаджи Димитър" вече е приключило    ©  Надежда Чипева
Инж. Стоян Братоев обясни, че строителството на 8-те метростанции от "Красно село" през НДК и Орлов мост до жк "Хаджи Димитър" вече е приключило
Инж. Стоян Братоев обясни, че строителството на 8-те метростанции от "Красно село" през НДК и Орлов мост до жк "Хаджи Димитър" вече е приключило    ©  Надежда Чипева

Кога ще бъде пуснат третият метродиаметър от столичното метро никой не може да каже. Това заяви пред "Капитал" изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. Причината е, че не се знае докога ще продължи извънредното положение заради пандемията с коронавирус. Официално сега то е до 13 май, но не е изключено да се наложи да бъде удължено при нужда. Иначе като срок за отваряне на вратите на новите метровлакове беше даден месец май. Сега строителните дейности по 8-те станции от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" са приключили, а изпитанията на мотрисите вървят към края си. Проблемът е, че няма пътници, които да се возят в тях.

"В момента сме пред внасяне на документи за приемателна комисия, за да може през май да пуснем метрото. Но при малкото пътници, които имаме сега, мисля, че е глупаво да пускаме празни влакове", заяви Братоев. По негови данни в момента по първа и втора линия се превозват с над 7 пъти по-малко пътници, отколкото преди обявяването на извънредното положение. След 10-ина дни изпитанията на влаковете ще приключат и, ако може, ще се реши кога третата линия на метрото ще отвори за софиянци.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал