Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Проектът за продължаване на метрото до "Икеа" отново се задвижи

Спорна остава обаче необходимостта от новите две станции в зона с малко жители и с много частни интереси

Възможно е скоро да бъдат отворени първите осем метростанции от третия метродиаметър, по който ще се движат нови влакове Siemens.
Възможно е скоро да бъдат отворени първите осем метростанции от третия метродиаметър, по който ще се движат нови влакове Siemens.
Възможно е скоро да бъдат отворени първите осем метростанции от третия метродиаметър, по който ще се движат нови влакове Siemens.    ©  Юлия Лазарова
Възможно е скоро да бъдат отворени първите осем метростанции от третия метродиаметър, по който ще се движат нови влакове Siemens.    ©  Юлия Лазарова

Отговорът на въпроса дали ще има метро до Симеоновския лифт и "Икеа" на Околовръстния път все повече се приближава към "да". Идеята е да се продължи първият метродиаметър с още две станции от съществуващата сега "Бизнес парк" до бул. "Климент Охридски". Предвижда се да има и буферен паркинг при началото на лифта, където ще се обособи и автогара, която да поеме някои от междуградските линии от югозападната част на страната.

Това предложение вече бе разгледано на някои от комисиите в общината, като остава съветници да го одобрят окончателно. Критики към проекта обаче имат съветници от "Демократична България" и независимият Борис Бонев. Според тях не е уместно метрото да продължава в тази посока, тъй като по този начин с общински средства ще се обслужват ограничени частни интереси - освен търговските центрове там зоната е изключително слабо населена. Освен това градовете обикновено гледат да не "слагат край" на метрото и винаги да има възможности за продължението му, докато планината в случая би спряла този процес.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kkozarev avatar :-?
    Kamen Kozarev
    • - 7
    • + 7

    Хубаво е да имаш активност, но е още по-добре да оцениш всички гледни точки. Визирам г-на Бонев.
    Като гледам, се опитва да провали готова работа. Лесен достъп до туризъм на Витоша, до ИКЕА и Ринг Мол-а, до и от никнещите като гъби офиси и жилищни комплекси над и под околовръстното - това са доста основателни причини да се удължи метрото с още две станции. Аз гласувам за прогреса.

    Нередност?
  • 2
    m_todorov avatar :-|
    m_todorov
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#1] от "Kamen Kozarev":

    Не й преди други зони да бъдат обслужени с метро - визирам линията към Слатина. След това нека направят и метро до поляните извън София.

    Нередност?
  • 3
    ltoshev avatar :-|
    Lubomir Toshev
    • - 3
    • + 5

    Аз подкрепям господин Бонев. Смятам че метрото трябва да върви на изток към Горубляне/Лозен, и разклонение за Панчарево. Там е гъсто населен район и се пътува много трудно до там. Това ще даде възможност на тези 3и квартала да пътуват лесно и удоно до работа.
    Не е оправдано да има метро на ИКЕА и РИнг Мол. Като искат ИКЕА И Ринг Мол да дадат парите и да си го финансират.

    Нередност?
  • 4
    stanley.nikolov avatar :-|
    Stanislav Nikolov
    • - 4
    • + 5

    Господин Бонев и Демократична България са се изказали малко недалновидно.
    Първо между София и Самоков има страшно много села и села станали квартали на София, чийто жители в момента пътуват с колите си до центъра. Става дума за поне 20-30 000 души. Ако има буферен паркинг, до който могат да стигат без да минават през всички възможни задръствания, това ще облекчи и трафика в София.
    Второ, аз като скиор, ако искам да направя едно нощно каране след работа, винаги ще предпочета комбинацията от метро и лифт пред това да загубя два часа в задръстване. И да, това е уникално предимство на София ако може да предложи такъв продукт, за разлика от много други градове. Трябва да се използва на максимум.

    Нередност?
  • 5
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 3
    • + 10

    До коментар [#4] от "Stanislav Nikolov":

    Г-н Бонев и Дай, БГ в случая са много точни за общинската далавера с метро до ИКЕА и обслужването на олигархическите интереси. Защото:

    1. При капацитет на метрото в една посока от 40 хил пасажери, населението в близкия район е в пъти по-малко.
    А и метростанцията е предвидена не е предвидане на разклона на околовръстното при Горубляне/Панчарево, а около сегашното кръгово за БистрицаДървеница, т.е. единствените населени места в съседство са селата Бистрица и Железница, което обуславя ненатовареността на начинанието;
    2. Подземната железница е възможно най-скъпия транспорт. До последно ЕС финансираше половината от разходите по строителството, но вече ще са само 10%.
    3. Това със ските от метрото на лифта и на Лалето са станьолчета, които чудно защо разхвърляте. Откъде 40 хил. скиори, колкото е капацитета на метрото?! Алеко не е Шамони, все пак... При това ски сезонът на Витоша е едва 3 месеца. Не се сещам за турист, който е склонен да даде на въжената 2х15 лв за воаяж.
    Пък и кабинковият лифт е частна собственост и няма вариант общината да я съгласува да работи или да й диктува цените на билетите. Помните ли как преди няколко години Витоша ски заключи планината за цяла година, като спря съоръженията? Кой гарантира, че пак няма да го направи, за да извива ръцете на правителството за отстъпки? И тогава празно ли ще се търкаля метрото?

    Видимо е грозен лобизъм.
    Традиционният гербав грозен лобизъм в мътната вода на к-инфекцията на да гуши олигарси.

    С едни и същи пинизи ни еб@в@т 15 г в тая клисава община!

    Нередност?
  • 6
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • - 4
    • + 4

    Ной капацитетът хубаво е 40 хил на час, но ако на първата спирка се качат 40 хил, хората от останалите 20 спирки къде точно ще се качат :) Несериозно е да я повтаряте тази цифра толкова пъти, на всяка линия максималното натоварване ще е в средата, а крайните спирки ще имат значително по-малко. Нима в Обеля или при летището се возят по 40 хил :) Така че с 20-30 хил работещи и 5-10 живеещи в района , плюс няколко хиляди до мола икеа и лифта уикенда - ей го трафика

    Нередност?
  • 7
    milenmihailov avatar :-|
    milenmihailov
    • + 3

    А не може ли за има метро с една станция при Икея и евентуално новият лифт, но да се направи с единична линия (за по ефтино) и не всички влакчета да се качват до там. По принцип, целият район там ще се застрои...

    Нередност?
  • 8
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf
    • + 6

    За пореден път ДБ и Бонев са на еднакви позиции. Ако бяха обединили сили, сега щяха да имат много повече съветници, а защо не - и кмет.

    Нередност?
  • 9
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 5
    • + 4

    С чужда пита помен правят. Разбирам София да строи метрото със свои средства.. да ама не - парите са от европомощи за цяла България. Реално София краде от провинцията с пълни шепи. Това е като при онова село Чавдар - дето са "спечелили" 20 европроекта за десетки милиони, при положение, че селото е 500 къщи. Аман от такава демокрация. Единици ги поливат с пари, на другите места - нищо 30 години. После се чудим защо не остават хората в България.

    Нередност?
  • 10
    m_todorov avatar :-|
    m_todorov
    • - 2

    До коментар [#9] от "mickmick":

    Кога в историята изобщо на България София е крала? Моите родители безплатно да ходили да събират на селяните продукцията едно време. Моите баби, дядовци и родители не са можели да си купят жилище в собствения си град, защото селяните са по-равни. Работническо-селската власт откъде произлиза? Не е от София. И сега София дава работа на МИЛИОНИ от цяла България. Как точно София ви краде, не мога да разбера. Единствените, които са поляти с пари, са на герберастите приближените. А те всичките са селяни.

    Нередност?
Нов коментар