Коронавирусът спря и новата линия на метрото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Коронавирусът спря и новата линия на метрото

Пътниците в метрото са намалели 5 пъти с въвеждането на извънредното положение. Препоръчително е да се пътува с маска

Коронавирусът спря и новата линия на метрото

Кметът на София Йорданка Фандъкова обясни забавянето с изтеглянето на екипа, който извършва тестовете

Анина Сантова
6340 прочитания

Пътниците в метрото са намалели 5 пъти с въвеждането на извънредното положение. Препоръчително е да се пътува с маска

© Надежда Чипева


Вместо този месец новите осем станции от третия метродиаметър от "Красно село" до "Хаджи Димитър" най-вероятно ще бъдат отворени през юли или август. Причината за това е, че тестовете на влаковете, които се извършват от Siemens, са отложени заради извънредната ситуация. Част от експертите в екипа са чужденци и са били изтеглени извън страната. Това обяви столичният кмет Йорданка Фандъкова пред журналисти вчера, докато проверяваше състоянието на новата метростанция "Хаджи Димитър".

От Siemens "предлагат вместо да се пуснат сега първите 5 км и после останалите 3 км, както беше по план, да се приключат тестовете и да се пусне целият участък през юли или август". В този участък от третия метродиаметър има осем станции - "Красно село", "България", "Военномедицинска академия", "Св. Патриарх Евтимий", НДК, "Орлов мост", "Театър "Зад канала" и "Хаджи Димитър".

Самият договор на "Метрополитен" със Siemens всъщност е отворен и сроковете текат от датата на осигуряване на влаковете и пускането на обектите. По строителството на някои от тях обаче има дребни забележки, коментира в средата на април изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев пред "Капитал", като уточни, че заради това строителите се държат все още на място.

Поредно забавяне

Братоев заяви още, че изпитанията са в срок, но не е сигурно кога ще се пусне новата линия заради драстичния спад на пътниците в метрото. Аргументът, че пътниците са в пъти по-малко отпреди заради коронавируса, беше припомнен и сега от кмета. По думите ѝ, докато преди с метрото са пътували по 300-350 хил. пътници на ден, сега те са около 70 хил.

Това не е първата промяна в сроковете за пускането на третата линия. Въпреки че според Фандъкова "строителството е завършило в срок", тестовете на влаковете всъщност почнаха с няколко месеца закъснение именно заради промени в графика на строителните дейности, които завършиха чак през декември, или два месеца по-късно от предвиденото. Причината за това се оказа забавянето на тунелопробивната машина заради принудителни спирания и заздравяване на почвите, както и многото вода, идваща от Перловската река и пречеща на работата.

Вместо този месец новите осем станции от третия метродиаметър от "Красно село" до "Хаджи Димитър" най-вероятно ще бъдат отворени през юли или август. Причината за това е, че тестовете на влаковете, които се извършват от Siemens, са отложени заради извънредната ситуация. Част от експертите в екипа са чужденци и са били изтеглени извън страната. Това обяви столичният кмет Йорданка Фандъкова пред журналисти вчера, докато проверяваше състоянието на новата метростанция "Хаджи Димитър".

От Siemens "предлагат вместо да се пуснат сега първите 5 км и после останалите 3 км, както беше по план, да се приключат тестовете и да се пусне целият участък през юли или август". В този участък от третия метродиаметър има осем станции - "Красно село", "България", "Военномедицинска академия", "Св. Патриарх Евтимий", НДК, "Орлов мост", "Театър "Зад канала" и "Хаджи Димитър".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    clint_eastwood avatar :-@
    clint_eastwood

    Третият лъч на метрото се очаква да тръгне по план – през месец май въпреки извънредното положение, в което се намира България. Това каза за Economic.bg инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен“ ЕАД.
    (https://www.economic.bg/bg/news/12/tretiyat-lach-na-metroto-trava-po-plan-vapreki-izvanrednoto-polozhenie.html)

    Така, освен че това е скандално забавяне с ЕДНА ГОДИНА, възниква въпросът как така първоначалният вариант (Красно село - Попа) се забавя, но остатъкът до Хаджи Димитър е в срок? Какъв е смисълът да се лишават западните квартали от отсечката до Попа с 3 месеца (да се надяваме само толкова, но едва ли), вместо да се пусне незабавно, щом падне извънредното положение, и после да се съедини с Хаджи Димитър - което беше и планът в продължение на години?

  • 2
    orchis avatar :-|
    orchis

    Този лъч се забави повече от година. Колкото и разни хора да се опитват да се оправдават със Сименс или с корона вируса, истината е че стрителстовото закъсня. Има доста причини това да се случи, включително и подпочвените води в София (нещо, което се знае от повече от 100 години), но няма как да не се спомене и липсата на добра организация.
    Отделно са опашатите лъжи на кметицата, според която всичко е по план, нищо че трявбаше да работи преди година,а още го тестваме.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK