Готов е проектът за разширяване на околовръстното от "Бъкстон" до "Люлин"

Предвиденият тунел и липсата на велоалеи обаче предизвикват критики

Околовръстният път при кръстовището с "Люлин" беше ремонтирано преди 5 години
Околовръстният път при кръстовището с "Люлин" беше ремонтирано преди 5 години
Околовръстният път при кръстовището с "Люлин" беше ремонтирано преди 5 години    ©  Надежда Чипева
Околовръстният път при кръстовището с "Люлин" беше ремонтирано преди 5 години    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Липсващата отсечка от столичното околовръстно, която затваря магистралния пръстен на София, вече има готов подробен устройствен план (ПУП). Става въпрос за трасето от бул. "Братя Бъкстон" до жк "Люлин", което според прогнозни оценки ще струва поне 300 млн. лева.

Проектът е публикуван от главния архитект на София Здравко Здравков и предвижда в частта между кварталите "Павлово" и "Овча купел" да се появят тунели и естакади. В края на миналия месец кметът Йорданка Фандъкова заяви, че правителството ще осигури финансирането за този участък. И поясни, че успоредно с процедурите за регулация ще бъдат предадени готовите проекти на Министерството регионалното развитие и на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stanley.nikolov avatar :-|
    Stanislav Nikolov
    • - 7
    • + 3

    Дали наистина предложенията на Демократична България целят добруването на техния потенциален електорат или важното е да се изкажем, пък детайлите по-нататък ще ги мислим? И ако искам примерно да ида към Княжево или Владая, пак ли през Люлин трябва да мина според г-н Ставрев?

    Нередност?
  • 2
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 2
    • + 4

    Не разбирам защо е нужен този тунел между Бъкстон и Цар Борис 3 . Там е достатъчно широко и отдясно и от ляво са само съборетини, очевидно чакащи бутане. Новите постройки са навътре - бензиностанции, едно-две блокчета. Кръстовището с Цар Борис очевидно ще е с надлез, по-нататък чак до поршето верно си има нужда от надлез заради многото постройки и напречни улици.
    Г-н Ставрев много се лъже ако си мисли че някои ще се набута в Княжево ако може да си кара със 120 през Люлин. Може да е малко по-далеч но ако има магистрала до началото на Люлин, излизането от там ще е поне тройно по-бързо.

    Нередност?
  • 3
    ugi avatar :-|
    ugi
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#2] от "m17":

    Няма как без тунел - не може да се направят безконфликтни кръстовища с всички малки улици наоколо без да затвориш квартала. Затова е тоя тунел

    Нередност?
  • 4
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 2

    До коментар [#3] от "ugi":

    Между Бъкстон и Цар Борис има едно единствено кръстовище и две включвания от Бояна. И предвид късото разстояние идеално биха се обслужвали от локалните и кръговото на Борис и евентуално кръгово на Бъкстон.

    Нередност?
  • 5
    syo avatar :-|
    syo
    • + 2

    2050г. я виждам тая отсечка...

    Нередност?
  • 6
    maslara avatar :-|
    Maslara

    В статията/ проекта липсват данни:
    - за трафика по маршрута в момента
    - за ПУП на района и планирано бъдещо развитие.
    - трафичен модел при нисък, среден и висок трафик, какво време за преминаване предвижда в различните направление
    - трафичен модел на градския транспорт
    - метод и времетраене на строителството, какви ограничения ще има по време на строителството
    - трафичен модел при предложения вариант да отпадне тунел за ляв завой - какви алтернативи има

    Нередност?
  • 7
    mvn51595132 avatar :-|
    Кум Лисан
    • - 1
    • + 3

    Велоалея на околовръстното, съвсем са превъртели.

    Нередност?
  • 8
    bilkata avatar :-|
    bilkata
    • - 1

    Живея в района и отсега казвам на преждекоментиращите, че си нямат представа от ситуацията там, а някои дори не са погледнали и проекта.
    Княжевци са готови на бунт - този тунел ще доведе трафика от завиващите по Околовръстното към Перник точно в дворовете им, а в същото време живущите там няма да имат достъп с кола до къщите и имотите си (ако си поръчам диван напр. как ще ми го доставят - носейки го на ръце през 3 платна?!? Защото отзад от едната страна има и река)
    В момента много перничани и товарни коли минават през Княжево отново, защото през "Струма" им е малко по-дълго. Трафикът е голям и опасен за живеещите там - а местни деца пресичат ежедневно бул. "Цар Борис 3" заради кварталното училище. Хората са готови пак да преграждат булеварда, както преди 15-на г., когато ТИР се заби в къща.
    Велоалеята е по протежението на целия бул. "Цар Борис3" и прекъсва до Околовръстното - защото на няколко места след него в посока Владая не е изградена. Има алея, която в плана ще се разруши. Заради това протестира "Велоеволюция" и са напълно прави. Караш от Руски паметник с колелото и накрая не можеш да стигнеш до Витоша за едно 500-1000 м, защото едни лапачи са спретнали безсмислен тунел да усвоят още кинти. Отделно има заложени велоалеи до Историческия музей в Бояна и т.н., които също ще отпаднат с този малоумен план.
    Но най-голямото безумие е да се прави тунел, който напълно дублира магистрала "Струма" Защо я правиха тогава?!? Колко още пари ще се загробят, за да им поискаме сметка?

    Нередност?
  • 9
    gooodnight avatar :-|
    gooodnight

    Тунела трябва да го има със сигурност - няма друг начин. От тунела, околовръсното трябва да премине на трето ниво. Под него трябва да е кръгово, над кръстовището. И най отдолу да си шават трамвая и пешеходците. Велоалея може да има, ама друг път.
    Има и още един начин за това кръстовище(ЦБ3 х ОШ) и той би бил прекрасен, но в България няма проектант на който да му уври главата да го проектира, камо ли после да го направят.
    Не се страхувайте да проектирате смело, да мислите за 30 години напред, а не както е сега - гледат да решат днешния проблем, пък за утре ще мислим друг път!

    Нередност?
Нов коментар