Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 7 май 2020, 9:10, 30112 прочитания

Готов е проектът за разширяване на околовръстното от "Бъкстон" до "Люлин"

Предвиденият тунел и липсата на велоалеи обаче предизвикват критики

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Липсващата отсечка от столичното околовръстно, която затваря магистралния пръстен на София, вече има готов подробен устройствен план (ПУП). Става въпрос за трасето от бул. "Братя Бъкстон" до жк "Люлин", което според прогнозни оценки ще струва поне 300 млн. лева.

Проектът е
публикуван от главния архитект на София Здравко Здравков и предвижда в частта между кварталите "Павлово" и "Овча купел" да се появят тунели и естакади. В края на миналия месец кметът Йорданка Фандъкова заяви, че правителството ще осигури финансирането за този участък. И поясни, че успоредно с процедурите за регулация ще бъдат предадени готовите проекти на Министерството регионалното развитие и на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).


В момента се извършва разширяването на околовръстното от "Младост" до магистрала "Тракия", като изпълнител на обект е ГБС, а договорът е на стойност 140 млн. лв.
Срокът за завършването е през 2023 година.

Инфографика

Проект за разширение на околовръстния път в частта "Бъкстон" - "Овча купел". *В синьо са тунелите

Увеличаване

Тунелът на раздора

Идеята за тунел с две ленти в посока между булевардите "Братя Бъкстон" и "Цар Борис III" е още от времето, когато Бойко Борисов беше кмет на София. Тя включва и естакада над бул. "Цар Борис III" и "Горнобански път", която след кв. "Овча купел" преминава на ниво терен. Причината за това са множеството постройки и частни терени, които не позволяват изграждането на околовръстното в пълния му проектен габарит.



Според общинския съветник от "Демократична България" Симеон Ставрев обаче проектът се нуждае от подобрения. Главната причина за това е планираният тунел за безконфликтен ляв завой от околовръстното на юг, в посока кв. Княжево, който може да се окаже ненужен. "След изграждане на околовръстното в тази част времепътуването между пътния възел на околовръстното при бул. България и пътния възел на автомагистрала "Струма" при Перник би било еднакво както по самото околовръстно и магистрала "Струма", така и през Княжево и Владая, поради значително по-високата средна скорост и безконфликтността на първия вариант", се казва в становище на Ставрев и транспортният експерт Виктор Чаушев, изпратено до Столичната община и АПИ.

"В същото време разходът на гориво би бил по-малък при първия, което ще накара транзитния трафик да предпочете да премине през магистрала "Струма" до "Люлин" и оттам да поеме по околовръстното шосе. Всичко това ще обезсмисли изграждането на този тунел", твърди Ставрев.

Освен това пътят през Княжево и Владая не е предвиден за интензивен трафик, а при такъв тунел ще има образуване на допълнителни задръствания.
Интерактивна графика на проекта може да видите тук.


"В проекта е предвиден тунел с 2 ленти в посока в участъка между бул. "Братя Бъкстон" и ул. "Преки път" - на 200 метра преди бул. "Цар Борис III". След това, пътят от този тунел се качва на естакада с 3 ленти в посока като не става ясно третата лента аварийна ли е или за движение. Настояваме активните ленти за движение в посока както в тунела, така и на естакадата да бъдат две в посока", пише още в становището.

Без велоалея

Устройственият план разкритикуваха и от гражданското сдружение "Велоеволюция" заради пълната липса на условия за велосипедисти и пешеходци. "Велоалеи, обещавани с други планове и предизборни програми, няма да се случат и след 50 години, ако проектът за Софийския околовръстен път в участъка от Националния исторически музей (НИМ) до автомагистрала "Люлин" остане в този вид", заявиха от организацията в профила си във фейсбук. Те напомнят, че и сега излизането пеша или с велосипед от града е почти невъзможно и настояват велоалеята по "Цар Борис III" да продължи към Княжево, както е утвърдено във всички стратегически документи на Столичната община. Забравени са и други велоалеи, предвидени в ОУП и Плана за устойчива градска мобилност, твърдят от сдружението.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори

И още: Валери Симеонов: След Божков е ред на Златев; Четири страни в ЕС против плана на Меркел и Макрон; Заведенията в Гърция вече работят

25 май 2020, 1157 прочитания

МВР предлага съкратена процедура по налагане на санкции за нарушения на пътя 2 МВР предлага съкратена процедура по налагане на санкции за нарушения на пътя

Aко глобата бъде платена в срока за обжалване, ще се дължат само 70% нея

25 май 2020, 1507 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Електронно управление за половин година - мисията е възможна

"Демократична България" предложи план за ускорено въвеждане на електронното правителство

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10