Прокуратурата мълчи по случай с откраднати папки по търг за 250 млн. лв.

През 2017 г. изчезнаха оферти на двама участници в поръчката за тунел "Железница", а три години по-късно развръзката остава загадка

Минаха три години, откакто Пирин Пенчев и Спас Попниколов разгласиха случая на изчезнала тръжна документация, а прокуратурата пое случая. Съмненията са, че така се подменят оферти и се променя класиране в поръчки
Минаха три години, откакто Пирин Пенчев и Спас Попниколов разгласиха случая на изчезнала тръжна документация, а прокуратурата пое случая. Съмненията са, че така се подменят оферти и се променя класиране в поръчки    ©  Анелия Николова
Минаха три години, откакто Пирин Пенчев и Спас Попниколов разгласиха случая на изчезнала тръжна документация, а прокуратурата пое случая. Съмненията са, че така се подменят оферти и се променя класиране в поръчки
Минаха три години, откакто Пирин Пенчев и Спас Попниколов разгласиха случая на изчезнала тръжна документация, а прокуратурата пое случая. Съмненията са, че така се подменят оферти и се променя класиране в поръчки    ©  Анелия Николова

На 4 април 2017 г. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) внезапно прекрати търг за най-скъпия тунел у нас - "Железница" на магистрала "Струма", за 250 млн. лв. Причината обаче беше, меко казано, скандална: някой е откраднал част от офертите от стаята за съхраняване. Уж виновен беше открит - външният експерт Стефан Гайтанджиев. В дома му бяха открити документи и сюжетът премина в ръцете на прокуратурата, която повдигна обвинение. Три години по-късно не е ясно обаче какво се случва с делото, а прокуратурата упорито отказва да даде информация по развитието му.

На практика става въпрос за случай на корупция или тотална липса на правила в АПИ, който демонстрира колко лесно някой може да вземе части от документите на кандидати в обществена поръчка. Поне теоретично достъпът до стаята, в която се съхраняват, е ограничен. Този случай обаче беше показателен за възможността за подмяна на документи в тръжните процедури и остана един от най-емблематичните публично известни опити за корупция в пътната агенция от скандала "Батко и Братко" насам.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се