Може ли трансформацията на бул. "Патриарх Евтимий" да покаже бъдещето на София?

Кметът Йорданка Фандъкова подкрепи проекта за велосипеден булевард с по-малко места за паркиране и бус лента

Борис Бонев и Йорданка Фандъкова представиха в четвъртък организацията на движението по част от основните централни булеварди на София - "Патриарх Евтимий", "Витоша", "Фр. Нансен" и "Г. С. Раковски"
Борис Бонев и Йорданка Фандъкова представиха в четвъртък организацията на движението по част от основните централни булеварди на София - "Патриарх Евтимий", "Витоша", "Фр. Нансен" и "Г. С. Раковски"
Борис Бонев и Йорданка Фандъкова представиха в четвъртък организацията на движението по част от основните централни булеварди на София - "Патриарх Евтимий", "Витоша", "Фр. Нансен" и "Г. С. Раковски"    ©  Юлия Лазарова
Борис Бонев и Йорданка Фандъкова представиха в четвъртък организацията на движението по част от основните централни булеварди на София - "Патриарх Евтимий", "Витоша", "Фр. Нансен" и "Г. С. Раковски"    ©  Юлия Лазарова

Много коли и задръствания, липса на бус ленти, малко и разпокъсани велоалеи, както и рушащи се тротоари. Това е обичайният транспортен пейзаж на София. С представянето на новия проект за трансформация на бул. "Патриарх Евтимий" обаче тази картинка може да се промени. Лозунгът е "ще има място за всички" и засега всичко изглежда толкова хубаво, че не може да е истина - нови велоалеи, които осигуряват свързаност, бус лента, виенски спирки...

Осъществяването на проекта, по който работят зам.-кметът по транспорта Кристиан Кръстев, независимият общински съветник Борис Бонев и гражданската организация "Спаси София", изглежда съвсем реално, след като бе подкрепен от кмета Йорданка Фандъкова. Заявката е, че всичко може да бъде готово до края на юли.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    radost.petrova avatar :-|
    radost.petrova
    • - 1
    • + 4

    Поне веднъж да чуем кметът Фандъкова да изпраща правилни послания, както го направиха десетки кметове на европейски столици. Дано смелостта ѝ не спихне, както при предишни важни проекти. Градът е за всички и има начини за всички да е удобно.

    Нередност?
  • Miroslav Koptchev
    • - 4
    • + 4

    Като цяло проектът е ОК, с изключение частта на Нансен
    Първо, Нансен е УЛИЦА, не булевард, второ всички около него са еднопосочни -Раковски и Нансен са паралелни, както Левски и П.Евтимий.Целта е да няма задръствания!И в момента няма!
    БУЛЕВАРД Витоша е поне 1.5-1.8 пъти по-широк от Нансен, това тъпата глава на Бонев отказва да го разбере!Сега там ще имаме един огромен паркинг -тоест вместо да ограничаваме колите в центъра- с по-скъпо почасово паркиране, ние каним още и още, и увеличаваме пропускливостта на улиците!Тъп, по- тъп, Бонев!
    Второ, прословутия тролей трябва да минава през Одеон/Попа, за да прави връзка с линия 1 на метрото на Стадион.Елементарно е, но не е за прости хора!

    Нередност?
  • 3
    telqk avatar :-|
    telqk

    Ако бъдещето ще продължава да бъде ремонт на ремонта и метода опит грешка(бидето на фандъкова) по-добре не! И какво бъдеще като в София се застроява всяко парче зеленина. На практика за 15 години гепаджийте съсипаха града непоправимо.

    Нередност?
Нов коментар