Отлаганата от години реконструкцията на Източната тангента на София, в частта ѝ от пътния възел на Северната скоростна тангента до "Ботевградско шосе", най-сетне може да започне. Столичната община е обявила поръчка за избор на изпълнител за дългия 1.46 км участък, като за това са предвидени общо 20 млн. лв. Финансирането обаче не е осигурено, въпреки че при представянето на бюджета за 2020 г. кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че обектът е ключов и ще се изгражда тази година. От инвестиционната програма за тази година се вижда, че общината е отделила едва половин милион собствени средства за изпълнението на този проект.
Освен това, изглежда, общината е забравила да актуализира сметките си, тъй като посочената в програмата стойност за изпълнение е 10.8 млн. лв. - колкото беше и бюджетът на предишния търг за обекта от 2018 г. Той бе прекратен през декември 2019 г. заради това, че всички оферти надхвърляха "финансовия ресурс, който възложителят може да осигури". - например "ГБС - инфраструктурно строителство" е поискала 18.8 млн. лв. с ДДС, а консорциум "ОСТ Тангенте" - 21.5 млн. лв.
Затова не е ясно как и дали общината ще осигури 20-те милиона за участъка, при положение че постоянно изтъква как бюджетните средства не стигат за изграждане на ключовите обекти. Нещо подобно се случи и при реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" в частта му между "Луи Айер" и бул. "България" за 11 млн. лв. Тя започна шумно на 31 май, но с ремонта само на отсечка от едва 350 метра и предвидени само 1 млн. лв. в инвестиционната програма за 2020 г.
Как ще изглежда
Строителството на участъка от Източната тангента е разделено условно на два етапа. Първият започва от пътния възел на Северна скоростна тангента и стига до бул. "Владимир Вазов" (от км 1+180 до км 2+020), а вторият обхваща участъка от бул. "Владимир Вазов" до бул. "Ботевградско шосе" (или от км 2+020 до км 2+664) и включва пътния възел на "Източна тангента" с бул. "Владимир Вазов".
Предвижда се по новия булевард да има по две ленти за движение в посока (2х3.75 м, или общо 15 метра габарит на платното) и два тротоара по 5 м. При "Ботевградко шосе" пътят пък ще се разшири до три ленти в посока (габарит 22 метра). Пътен възел при "Владимир Вазов" ще бъде тип "диамант", като тангентата ще преминава отгоре.

Изисквания
Най-значим критерий за избора на изпълнител е цената с тежест 50 точки, като под внимание се взимат още техническите показатели с максимални 40 точки и срокът на изпълнение с 10 т. Обектът трябва да бъде завършен за максимум 390 дни - 30 дни за проектиране и 360 календарни дни за строителство, считано от датата, на която изпълнителят е уведомен за налично финансиране. Ако има жалби реконструкцията може да се забави до 2022 г.
Кандидатите трябва да са реализирали минимален общ оборот 12 млн. лв. за последните три финансови години. Освен това се иска валидна застраховка "Професионална отговорност" и е задължителен опитът в проектирането на обекти, сходни с проекта на тази поръчка, както и в пътното строителство. Срокът за подаване на оферти е 22 юни.
Отлаганата от години реконструкцията на Източната тангента на София, в частта ѝ от пътния възел на Северната скоростна тангента до "Ботевградско шосе", най-сетне може да започне. Столичната община е обявила поръчка за избор на изпълнител за дългия 1.46 км участък, като за това са предвидени общо 20 млн. лв. Финансирането обаче не е осигурено, въпреки че при представянето на бюджета за 2020 г. кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че обектът е ключов и ще се изгражда тази година. От инвестиционната програма за тази година се вижда, че общината е отделила едва половин милион собствени средства за изпълнението на този проект.
Освен това, изглежда, общината е забравила да актуализира сметките си, тъй като посочената в програмата стойност за изпълнение е 10.8 млн. лв. - колкото беше и бюджетът на предишния търг за обекта от 2018 г. Той бе прекратен през декември 2019 г. заради това, че всички оферти надхвърляха "финансовия ресурс, който възложителят може да осигури". - например "ГБС - инфраструктурно строителство" е поискала 18.8 млн. лв. с ДДС, а консорциум "ОСТ Тангенте" - 21.5 млн. лв.
2 коментара
Това е доцра цена, като се има предвид, че километър от бул. Левски във Варна струваше двойно.
Хубава новина.
И после продължете към Арена Армеец - зоопарка - бул България.