Единадесет са кандидатите за следващите три станции на метрото по бул. "Вл. Вазов"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Единадесет са кандидатите за следващите три станции на метрото по бул. "Вл. Вазов"

С новата отсечка ще се свържат кварталите "Хаджи Димитър" и "Левски Г" и ще се осигури транспортната им връзка с центъра и последната станция в обратната посока - "Красно село"

Единадесет са кандидатите за следващите три станции на метрото по бул. "Вл. Вазов"

Победителите в миналогодишните търгове "Джи Пи груп" и "Трейс" пак участват в състезанието за 220 млн. лв без ДДС

Анина Сантова
6593 прочитания

С новата отсечка ще се свържат кварталите "Хаджи Димитър" и "Левски Г" и ще се осигури транспортната им връзка с центъра и последната станция в обратната посока - "Красно село"

© Надежда Чипева


Единадесет са кандидатите за изграждането на следващите три метростанции от третия метродиаметър. Става въпрос за продължението на столичното метро с още малко над 3 км под бул. "Владимир Вазов", като по този начин се свързват кварталите "Хаджи Димитър" и "Левски Г" и се осигурява транспортната им връзка с центъра и последната станция в обратната посока - "Красно село". Поръчката е разделена на четири обособени позиции, три от които са свързани със строителни дейности, а общата ѝ прогнозна стойност е 220 млн. лв. без ДДС.

Половината от тях Столичната община ще трябва да изплати от бюджета си заради новите условия при кандидатстването за еврофинансиране, според които след 2021 г. съфинансирането на проектите със собствените средства се увеличава от сегашните 10% до 50% от стойността им.

Очаква се новите три станции да обслужват пътници от кварталите "Хаджи Димитър", "Сухата река", "Левски В", като в близост до последната станция има и четири училища.

Кои се състезават

Финалистите от миналия търг за станциите на метрото от "Красно село" до кв. "Горна Баня" - "Трейс груп холд" и "Джи Пи груп", пак се включват в надпреварата, но има и непознати играчи (виж таблицата по-долу). Заради ограничението да се кандидатства само за една от общо четирите позиции "Трейс" кандидатства чрез обединения и на практика се състезава за всички възможности. Едното - "Метро Вазов", е с участието на "Трейс София" ЕАД, а другото - "Метро Подуяне", включва "Инжпроект" ООД.

Така фирмата се надява да строи метростанциите под кръстовището на "Владимир Вазов" със "Станислав Доспевски" и тази между улици "Витиня" и "Бесарабия". За първата позиция с най-голяма прогнозна стойност от 75 млн. лв. обаче има и най-голяма конкуренция. За нея освен обединението с "Трейс" оферти са подали още три участника - "Гeocтpoй" AД, обединение "Meтpo Bpaждeбнa 2020" ( между съществуващата от 2014 г. "Обонато Билд" с управител Димитър Пантелеев и "Грома холд" на Христо Савев) и консорциум между "Moнoлит Coфия" AД и "X.C.C." EOOД. По-големият шанс за "Трейс" е за втората позиция, където се състезава само срещу обединение от "Виа Конструкт груп" с управител Велизар Радев и КМС ЕООД, собственост на Николай Райчев. Прогнозната стойност за тази поръчка е 60 млн. лв.

Сблъсъкът между "Трейс" в обединението "Метро Подуяне" и "Джи Пи груп" е за третата обособена позиция, която е за изграждането на тунел и метростанция в близocт дo ĸpъcтoвищeтo нa бyл. "Bлaдимиp Baзoв" и бyл. "Bacил Kънчeв", където има връзка с обществения наземен транспорт. Поръчката е за 50 млн. лв., а останалите участници са обединение между строителната "ПСТ груп", "Ер Кънстракшънс", "Колин Иншаат Туризм Санайи ве тиджарет" и "ПСТ Видин" и "БС Конструкция", представлявано от Тошко Колев.

Всички три метростанции са подземни и ще се изгpaждaт пo oтĸpит cпocoб в oтĸpит кoтлoвaн c вepтиĸaлнo yĸpeпвaнe. В поръчките влиза и стоителството на свързващи мeтpoтyнeли, които пък ще се правят по нoв aвcтpийcĸи тyнeлeн мeтoд

Тестове за влакове

Четвъртата позиция е свързана с доставката, монтажа и въвеждането в експлоатация на cистеми за контрол и управление на влаковото движение, комуникации и перонни преградни врати за целия участък. За нея е кандидатствал консорциум "Сименс Мобилити" с участието на "Сименс Мобилити" и "Сименс Мобилити Гмбх" - Германия. Фирмата всъщност извършваше и доскорошните изпитания на влаковете на четирите станции от третия метродиаметър от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов".

Последните от тях обаче бяха отложени заради епидемията с коронавирус и решението на екипите на Siemens да се оттеглят извън страната. Заради това кметът на София Йорданка Фандъкова обяви в началото на миналия месец, че пускането на станциите ще се забави до юли или август. Това е второто такова забавяне, след като имаше проблеми със строителството им заради многото вода, идваща от Перловската река.

Единадесет са кандидатите за изграждането на следващите три метростанции от третия метродиаметър. Става въпрос за продължението на столичното метро с още малко над 3 км под бул. "Владимир Вазов", като по този начин се свързват кварталите "Хаджи Димитър" и "Левски Г" и се осигурява транспортната им връзка с центъра и последната станция в обратната посока - "Красно село". Поръчката е разделена на четири обособени позиции, три от които са свързани със строителни дейности, а общата ѝ прогнозна стойност е 220 млн. лв. без ДДС.

Половината от тях Столичната община ще трябва да изплати от бюджета си заради новите условия при кандидатстването за еврофинансиране, според които след 2021 г. съфинансирането на проектите със собствените средства се увеличава от сегашните 10% до 50% от стойността им.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK