София отваря врати за публично-частни паркинги

Столичната община ще позволи на частни инвеститори да строят в общински терени паркинги или да изграждат сгради с паркинг

Темата накратко
  • Столичната община има нова идея за решаване на проблема с паркирането
  • На частни инвеститори ще се позволи да строят в общински терени паркинги или да изграждат сгради с паркинг
  • Центърът за градска мобилност инвестира малко в общински паркинги и няма изгледи скоро да промени това

"В последните години тук става все по-трудно и това го усеща всеки един от нас." Така кметът на София Йорданка Фандъкова оцени възможностите за паркиране в града в началото на юни. Липсата на достатъчно паркоместа в най-големия български град е очевадна. Унищожават се зелени площи, задръстват се улици, а в някои квартали паркирането вече е ежедневна война, която свършва често с бой. На този фон досегашните действия на администрацията на Фандъкова бяха доста неадекватни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    voda avatar :-|
    The investor
    • + 2

    Най-накрая. От 2009 го предлагам постоянно като идея.

    Нередност?
  • 2
    znayko84 avatar :-|
    znayko84

    В зоните вече има поне 50 000 паркоместа. Но да речем, че са 30 000. 30 000 х 8 часа работа на зоната х 220 работни дни в годината = 52 880 000 лева. Е как успяват да изкарат 19 млн. от париране? Искат да ми кажат, че запълняемостта на местата е 1/3? При положение, че дори в работни дни няма къде да паркираш, особено в централните зони. Не ми се връзва нещо.

    Нередност?
  • 3
    m17 avatar :-|
    m17
    • + 1

    До коментар [#2] от "znayko84":

    А къде във вашата сметка останаха всички автомобили на живущи в зоните, които плашат 100лв НА ГОДИНА и си паркират пред кооперацията ?. Всеки един имот има издадена винетка, ако нямат автомобил просто продават винетката на някои който работи наблизо.

    Нередност?
  • 4
    iavorski avatar :-|
    iavorski
    • + 1

    До коментар [#3] от "m17":

    Плюс че на един имот може да има повече от един автомобил - дори за трети автомобил месечно се плаща по 25 лева в зелена и 37,50 за синя. Което е нищо за възможността да паркираш в зоните.

    Нередност?
  • 5
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle
    • + 4

    Мафия. Досега винаги съм мислил, че нашия кмет, е със слаби качества, бавен и инертен, но почтен. Сега вече мисля, че има корупция. Ти да дадеш последните парцели на общината за офис и жилищни сгради, срещу паркинг , на цена каквато строителя реши. Това е дарение на актив. Това е корупция. Най лесния бизнес е строежа на надземен паркинг- Четириетажна сграда от бетон, без прозорци, врати, шпакловки и замазки. Всеки строител ще ти я изпълни. Но не, ти даряваш имоти до метростанции, за да ти построи един частник , нещо съвсем елементарно. Бетонна сграда в груб строеж. И вместо да има общината собствеността, вместо да прибира постъпления, вместо да си запази терена и да направи зелени градини с пейки наоколо, ..............тя го дава на близките до властта да строят офиси и жилища, които са суперконвертируеми, понеже са на метростанции и транспортни възли.
    Това е безобразие.

    Безобразие и корупция.

    Нередност?
  • 6
    blagocvetanov avatar :-|
    Благовест Цветанов
    • + 1

    С този статус се обзалагаме, че скоро няма да има нито един публично-частен паркинг. Няма по-евтин паркинг от зелената зона -28 стотинки дневно, 8,30 лв месечно. Щом за това няма нагласа да се плаща, за останалото съвсем няма да има, освен случаите на ограда и бариера върху гола поляна.
    (Коментар на LIBE)

    Нередност?
  • 7
    2alzheimer avatar :-P
    Dr Alois Alzheimer
    • + 1

    Няма да стане. В закона за здравето и в редица наредби има една т.н. хигиенна защитна зона - в радиус от 50 метра около надземният паркинг не бива да има други сгради, особено жилища. С това се сблъсках през 2005, когато след "разговор" с кмета Борисов проучвахме този въпрос. Оказа се, че всичките тре такива надземни паркинга - мол "Сердика", в Бизнеспарка и най-стария (на ЦК) са незаконни. Бяха ни посочени и вратичките, отказахме се.

    Нередност?
  • 8
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    След подпорни стени, ще имаме и паркинг-хибриди. Може и като морските сараи - офис сграда с акт-16, паркинг в строеж завинаги.

    Нередност?
Нов коментар