София отваря врати за публично-частни паркинги
Столичната община ще позволи на частни инвеститори да строят в общински терени паркинги или да изграждат сгради с паркинг
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Столичната община има нова идея за решаване на проблема с паркирането
- На частни инвеститори ще се позволи да строят в общински терени паркинги или да изграждат сгради с паркинг
- Центърът за градска мобилност инвестира малко в общински паркинги и няма изгледи скоро да промени това
"В последните години тук става все по-трудно и това го усеща всеки един от нас." Така кметът на София Йорданка Фандъкова оцени възможностите за паркиране в града в началото на юни. Липсата на достатъчно паркоместа в най-големия български град е очевадна. Унищожават се зелени площи, задръстват се улици, а в някои квартали паркирането вече е ежедневна война, която свършва често с бой. На този фон досегашните действия на администрацията на Фандъкова бяха доста неадекватни.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Най-накрая. От 2009 го предлагам постоянно като идея.
В зоните вече има поне 50 000 паркоместа. Но да речем, че са 30 000. 30 000 х 8 часа работа на зоната х 220 работни дни в годината = 52 880 000 лева. Е как успяват да изкарат 19 млн. от париране? Искат да ми кажат, че запълняемостта на местата е 1/3? При положение, че дори в работни дни няма къде да паркираш, особено в централните зони. Не ми се връзва нещо.
До коментар [#2] от "znayko84":
А къде във вашата сметка останаха всички автомобили на живущи в зоните, които плашат 100лв НА ГОДИНА и си паркират пред кооперацията ?. Всеки един имот има издадена винетка, ако нямат автомобил просто продават винетката на някои който работи наблизо.
До коментар [#3] от "m17":
Плюс че на един имот може да има повече от един автомобил - дори за трети автомобил месечно се плаща по 25 лева в зелена и 37,50 за синя. Което е нищо за възможността да паркираш в зоните.
Мафия. Досега винаги съм мислил, че нашия кмет, е със слаби качества, бавен и инертен, но почтен. Сега вече мисля, че има корупция. Ти да дадеш последните парцели на общината за офис и жилищни сгради, срещу паркинг , на цена каквато строителя реши. Това е дарение на актив. Това е корупция. Най лесния бизнес е строежа на надземен паркинг- Четириетажна сграда от бетон, без прозорци, врати, шпакловки и замазки. Всеки строител ще ти я изпълни. Но не, ти даряваш имоти до метростанции, за да ти построи един частник , нещо съвсем елементарно. Бетонна сграда в груб строеж. И вместо да има общината собствеността, вместо да прибира постъпления, вместо да си запази терена и да направи зелени градини с пейки наоколо, ..............тя го дава на близките до властта да строят офиси и жилища, които са суперконвертируеми, понеже са на метростанции и транспортни възли.
Това е безобразие.
Безобразие и корупция.
С този статус се обзалагаме, че скоро няма да има нито един публично-частен паркинг. Няма по-евтин паркинг от зелената зона -28 стотинки дневно, 8,30 лв месечно. Щом за това няма нагласа да се плаща, за останалото съвсем няма да има, освен случаите на ограда и бариера върху гола поляна.
(Коментар на LIBE)
Няма да стане. В закона за здравето и в редица наредби има една т.н. хигиенна защитна зона - в радиус от 50 метра около надземният паркинг не бива да има други сгради, особено жилища. С това се сблъсках през 2005, когато след "разговор" с кмета Борисов проучвахме този въпрос. Оказа се, че всичките тре такива надземни паркинга - мол "Сердика", в Бизнеспарка и най-стария (на ЦК) са незаконни. Бяха ни посочени и вратичките, отказахме се.
След подпорни стени, ще имаме и паркинг-хибриди. Може и като морските сараи - офис сграда с акт-16, паркинг в строеж завинаги.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход