София проектира нов булевард, който да свързва Околовръстното с летището
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

София проектира нов булевард, който да свързва Околовръстното с летището

Летище София, Терминал 2

София проектира нов булевард, който да свързва Околовръстното с летището

Целта е той да бъде алтернатива на "Цариградско" и "Ботевградско шосе" на излизане от София в източна посока

Анина Сантова
6567 прочитания

Летище София, Терминал 2

© Красимир Юскеселиев


Дългоочакваната връзка между "Терминал 2" и околовръстното започва плавно да върви към изпълнение. Скоро ще започне да се приготвя подробния устройствен план за мястото, гласуваха общинските съветници на заседание на транспортната комисия. Целта е да се продължи ул. "Продан Таракчиев", която да направи връзка с бул. "Брюксел" и улицата пред летищния комплекс, за да се свърже с околовръстния път в източна посока. Това беше и едно от обещанията на кмета Йорданка Фандъкова в предизборната кампания, но със сигурност осъществяването му ще отнеме доста време - за изготвянето на проекта, евентуалното му обжалване, одобрението му от общинския съвет и впоследствие започване на реалните процедури по избор на изпълнител.

Фотограф: НАГ

Възможна връзка с метрото и "Бусманци"

Връзката на новия булевард с околовръстното обаче ще бъде бърза алтернатива за шофьорите и градския транспорт, чиято цел не е например летището. "Няма да ги спира нито един светофар, ако се движат по "Цариградско шосе" и се спуснат по "Брюксел". При продължаване на околовръстното това ще е алтернатива на "Ботевградско шосе", "Владимир Вазов" или "Цариградско шосе", отбеляза общинският съветник от "Демократична България" Симеон Ставрев.

Той обаче направи и предложения за допълнения към проекта, които вземат предвид контакта с метростанция и свързването на булеварда със с. "Бусманци". Според него ул. "Подпоручик Йордан Тодоров", която е разположена до метростанция "Софийска Света Гора" трябва да бъде свързана с бъдещия булевард, защото това ще е алтернативно трасе на "Брюксел" и "Христофор Колумб".

"Не виждам и връзка на булеварда със с."Бусманци". Трябва да се осъществи удължаване на ул. "Д-р Иван Стаменов" от гробището до булеварда. По принцип това това ще е доста добро решение за "Бусманци", има доста трафик от там, защото автомобилите завиват от "Източната дъга" натам", коментира той по време на заседанието на комисията.

Фотограф: Симеон Ставрев
Източник: Facebook

Арх. Бойка Къдрева, която е директор на дирекция "Териториално планиране" в Направление "Архитектура и градоустройство", уточни, че предложенията ще бъдат взети предвид, но припомни, че това е едва началото и тепърва ще се отбелязват всички съществуващи връзки. При проектирането ще се измени и урбанизирания план и ще се вземе предвид становището на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), които настояват да се прецизира възела с околовръстния път. Предстоят да се нанесат и план схемите и комуникационните планове.

Иначе засега дългоочакваната връзка представлява просто една червена линия, свързваща две точки една с друга.

Дългоочакваната връзка между "Терминал 2" и околовръстното започва плавно да върви към изпълнение. Скоро ще започне да се приготвя подробния устройствен план за мястото, гласуваха общинските съветници на заседание на транспортната комисия. Целта е да се продължи ул. "Продан Таракчиев", която да направи връзка с бул. "Брюксел" и улицата пред летищния комплекс, за да се свърже с околовръстния път в източна посока. Това беше и едно от обещанията на кмета Йорданка Фандъкова в предизборната кампания, но със сигурност осъществяването му ще отнеме доста време - за изготвянето на проекта, евентуалното му обжалване, одобрението му от общинския съвет и впоследствие започване на реалните процедури по избор на изпълнител.

Фотограф: НАГ

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Първото и последно нещо, което чужденците виждат от една държава е летището. Затова всички искат да имат красиви и модерни летища. Какво ще се направи обаче с отсечката на бул. Брюксел, която минава през ужасяващите блокове в "Дружба"? Няма ли да се сети някой най-после да покрие булеварда в тази му част, за да не плашим чужденците още със самото пристигане в София?

  • 2
    crusible avatar :-P
    crusible

    До коментар [#1] от "olga_kokoshkina":

    Средата, в която живеем е такава каквато е и каквато си я направим за нас си. Няма място за срам. Честно казано, пет пари не давам какво си мисли примерно геманския Ханс като минава по бул. Брюксел.

  • 3
    qvd50491823 avatar :-|
    Костадин Иванов

    Разумно и скъпоструващо. Но с чакане няма да поевтинее.

  • 4
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    До коментар [#2] от "crusible":

    Ето заради този примитивен ганьовски манталитет всички отиват на почивка в Гърция, дори и самите българи. И точно заради това, "германският Ханс" също няма да дойде и да даде своите "пет пари" за кочината в която живееш.

  • 5
    crusible avatar :-|
    crusible

    До коментар [#4] от "olga_kokoshkina":

    Изглежда не разбрахте смисъла на написаното от мен. Причината да подобряваме средата, в която живеем не трябва да бъде заради чужденците идващи у нас, а заради самите нас. Не разбирам, защо смятате,че като покриете бул. Брюксел ще се реши проблема. Това беше похват, който се е прилагал преди 89-та. Само да попитам вие в България ли живеете?

  • 6
    acarid avatar :-|
    acarid

    Трябва да го има това шосе. Всеки път когато минавам през махлата за да стигна този район, ме хваща срам че съм Българин. Разбира се, харча трябва да е 100% осигурен от СО . Нито стотинка от бюджета или еврофинансиране!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK