София проектира нов булевард, който да свързва Околовръстното с летището
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София проектира нов булевард, който да свързва Околовръстното с летището

Летище София, Терминал 2

София проектира нов булевард, който да свързва Околовръстното с летището

Целта е той да бъде алтернатива на "Цариградско" и "Ботевградско шосе" на излизане от София в източна посока

Анина Сантова
6511 прочитания

Летище София, Терминал 2

© Красимир Юскеселиев


Дългоочакваната връзка между "Терминал 2" и околовръстното започва плавно да върви към изпълнение. Скоро ще започне да се приготвя подробния устройствен план за мястото, гласуваха общинските съветници на заседание на транспортната комисия. Целта е да се продължи ул. "Продан Таракчиев", която да направи връзка с бул. "Брюксел" и улицата пред летищния комплекс, за да се свърже с околовръстния път в източна посока. Това беше и едно от обещанията на кмета Йорданка Фандъкова в предизборната кампания, но със сигурност осъществяването му ще отнеме доста време - за изготвянето на проекта, евентуалното му обжалване, одобрението му от общинския съвет и впоследствие започване на реалните процедури по избор на изпълнител.

Фотограф: НАГ

Възможна връзка с метрото и "Бусманци"

Връзката на новия булевард с околовръстното обаче ще бъде бърза алтернатива за шофьорите и градския транспорт, чиято цел не е например летището. "Няма да ги спира нито един светофар, ако се движат по "Цариградско шосе" и се спуснат по "Брюксел". При продължаване на околовръстното това ще е алтернатива на "Ботевградско шосе", "Владимир Вазов" или "Цариградско шосе", отбеляза общинският съветник от "Демократична България" Симеон Ставрев.

Той обаче направи и предложения за допълнения към проекта, които вземат предвид контакта с метростанция и свързването на булеварда със с. "Бусманци". Според него ул. "Подпоручик Йордан Тодоров", която е разположена до метростанция "Софийска Света Гора" трябва да бъде свързана с бъдещия булевард, защото това ще е алтернативно трасе на "Брюксел" и "Христофор Колумб".

"Не виждам и връзка на булеварда със с."Бусманци". Трябва да се осъществи удължаване на ул. "Д-р Иван Стаменов" от гробището до булеварда. По принцип това това ще е доста добро решение за "Бусманци", има доста трафик от там, защото автомобилите завиват от "Източната дъга" натам", коментира той по време на заседанието на комисията.

Фотограф: Симеон Ставрев
Източник: Facebook

Арх. Бойка Къдрева, която е директор на дирекция "Териториално планиране" в Направление "Архитектура и градоустройство", уточни, че предложенията ще бъдат взети предвид, но припомни, че това е едва началото и тепърва ще се отбелязват всички съществуващи връзки. При проектирането ще се измени и урбанизирания план и ще се вземе предвид становището на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), които настояват да се прецизира възела с околовръстния път. Предстоят да се нанесат и план схемите и комуникационните планове.

Иначе засега дългоочакваната връзка представлява просто една червена линия, свързваща две точки една с друга.

Дългоочакваната връзка между "Терминал 2" и околовръстното започва плавно да върви към изпълнение. Скоро ще започне да се приготвя подробния устройствен план за мястото, гласуваха общинските съветници на заседание на транспортната комисия. Целта е да се продължи ул. "Продан Таракчиев", която да направи връзка с бул. "Брюксел" и улицата пред летищния комплекс, за да се свърже с околовръстния път в източна посока. Това беше и едно от обещанията на кмета Йорданка Фандъкова в предизборната кампания, но със сигурност осъществяването му ще отнеме доста време - за изготвянето на проекта, евентуалното му обжалване, одобрението му от общинския съвет и впоследствие започване на реалните процедури по избор на изпълнител.

Фотограф: НАГ

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Първото и последно нещо, което чужденците виждат от една държава е летището. Затова всички искат да имат красиви и модерни летища. Какво ще се направи обаче с отсечката на бул. Брюксел, която минава през ужасяващите блокове в "Дружба"? Няма ли да се сети някой най-после да покрие булеварда в тази му част, за да не плашим чужденците още със самото пристигане в София?

  • 2
    crusible avatar :-P
    crusible

    До коментар [#1] от "olga_kokoshkina":

    Средата, в която живеем е такава каквато е и каквато си я направим за нас си. Няма място за срам. Честно казано, пет пари не давам какво си мисли примерно геманския Ханс като минава по бул. Брюксел.

  • 3
    qvd50491823 avatar :-|
    Костадин Иванов

    Разумно и скъпоструващо. Но с чакане няма да поевтинее.

  • 4
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    До коментар [#2] от "crusible":

    Ето заради този примитивен ганьовски манталитет всички отиват на почивка в Гърция, дори и самите българи. И точно заради това, "германският Ханс" също няма да дойде и да даде своите "пет пари" за кочината в която живееш.

  • 5
    crusible avatar :-|
    crusible

    До коментар [#4] от "olga_kokoshkina":

    Изглежда не разбрахте смисъла на написаното от мен. Причината да подобряваме средата, в която живеем не трябва да бъде заради чужденците идващи у нас, а заради самите нас. Не разбирам, защо смятате,че като покриете бул. Брюксел ще се реши проблема. Това беше похват, който се е прилагал преди 89-та. Само да попитам вие в България ли живеете?

  • 6
    acarid avatar :-|
    acarid

    Трябва да го има това шосе. Всеки път когато минавам през махлата за да стигна този район, ме хваща срам че съм Българин. Разбира се, харча трябва да е 100% осигурен от СО . Нито стотинка от бюджета или еврофинансиране!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK