Бързият влак от Бургас ще пристигне през 2027 г.

Държавата осигури гаранции от 640 млн. лв. за големите търгове за жп строителство. Предстои подписване на договори с "ВДХ", "Джи Пи груп" и свързани с Ковачки компании

България ще използва три програмни периода от членството си в Европейския съюз, за да успее да модернизира една-единствена линия: Драгоман - София - Пловдив - Бургас.
България ще използва три програмни периода от членството си в Европейския съюз, за да успее да модернизира една-единствена линия: Драгоман - София - Пловдив - Бургас.    ©  Надежда Чипева
България ще използва три програмни периода от членството си в Европейския съюз, за да успее да модернизира една-единствена линия: Драгоман - София - Пловдив - Бургас.
България ще използва три програмни периода от членството си в Европейския съюз, за да успее да модернизира една-единствена линия: Драгоман - София - Пловдив - Бургас.    ©  Надежда Чипева
Темата накратко
  • Държавата осигури гаранции от 640 млн. лв. за големите търгове за жп строителство.
  • Сега предстои да се подпишат и договорите с победителите - "ВДХ", "Джи Пи груп" и свързани с Ковачки компании.
  • Единствената модернизирана жп линия в страната, Бургас - София, няма да бъде завършена поне до 2027 г.

Ако приемем, че едно поколение е средно 25 години, както казват социолозите, спокойно можем да заключим, че цяло едно поколение българи се е родило и ще израсне, без да види бърз влак по линията София - Бургас. Единствената жп линия в страната, която получава европейско финансиране за модернизирането ѝ, няма да бъде завършена и в този програмен период и би трябвало да бъде пусната до 2027 г.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се