"Джи Пи груп", "Трейс" и ГБС се състезават за Източната тангента на София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Джи Пи груп", "Трейс" и ГБС се състезават за Източната тангента на София

Засега няма яснота как и откъде ще бъде осигурено нужното финансиране за обекта

"Джи Пи груп", "Трейс" и ГБС се състезават за Източната тангента на София

Общо девет са подадените оферти за поръчката на стойност 20 млн. лв. без ДДС

Анина Сантова
10256 прочитания

Засега няма яснота как и откъде ще бъде осигурено нужното финансиране за обекта

© Цветелина Белутова


Девет са кандидатите за реконструкцията и разширението на Източната тангента в София, която ще свърже Северната скоростна тангента с бул. "Ботевградско шосе". Изграждането ѝ се чака от години, но едва при представянето на бюджета за 2020 г. кметът на София Йорданка Фандъкова представи обектът като "ключов" и обеща, че ще стартира тази година. Засега това изглежда вероятно, но остава въпросът откъде Столичната община ще намери заложените 20 млн. лв. без ДДС за строителството. Такива средства не са предвидени във финансовата рамка за годината, а и заради кризата приходите на общината ще са по-малко.

Интересното е, че сумата всъщност се увеличи повече от двойно в сравнение с търга от 2018 г., който предвижда същите дейности, но беше спрян през декември 2019 г. заради неточните сметки на общината.

Новите участници

Както и в предишния търг, и сега участват "ГБС - инфраструктурно строителство" и обединение "ОСТ Тангенте", включващо "Щрабаг", "Райкомерс конструкшънс" и "Илия Бурда". Те обаче са в друга конфигурация - ГБС е в консорциум "Източна тангента-2020" с "Главболгарстрой интернешънъл", а "Щрабаг" се явява самостоятелно. През 2018 г. ГБС е поискала 15.7 млн. лв. без ДДС за обекта, а "ОСТ Тангенте" - 17.9 млн. лв. без ДДС. Какви ще са сегашните им оферти предстои да видим.

Отстранената в предишния търг "ПСТ груп" сега участва в обединение ПСТ ПИМ с "Пътинжинеринг", а останалите шест кандидата за първи път се състезават за обекта. Това са големите играчи "Джи Пи груп", известна с проваления ремонт на "Графа", и "Трейс груп холд", която наскоро спечели дългоочакваната поръчка за ремонта на бул. "Тодор Каблешков" в частта му между "Луи Айер" и бул. "България" за 11 млн. лв.

Оферта е подала и пернишката ДЛВ, която в началото на годината беше поканена да реконструира водопроводи в града и е един от най-големите изпълнители за поддръжката на улиците в София - получила е 3.9 млн. лв. за 2019 г. по договори за районите "Искър", "Кремиковци", "Оборище", "Слатина" и "Подуяне". Спечелилата търга за ремонта на буферния паркинга на метростанция "Стадион "Васил Левски" "Калистратов груп" също участва в надпреварата, но чрез консорциум "Източна тангента" с фирмата "ИСА 2000".

Нов участник е столичната "Актив билдинг инк" с управител Иван Иванов, която през 2018 г. е участвала в търга за а новия участък от бул. "Тодор Каблешков" до Paradise Mall. Друга малка фирма, но с опит е "Парсек груп" на Бончо Бонев. Миналата есен обединение с нейно участие спечели търг за ремонт на гарата в Стара Загора, а в началото на месеца тя подаде самостоятелна оферта за ремонта на ГКПП Калотина.

Как ще изглежда новата тангента

От "Демократична България" изпратиха още в началото на годината запитване за това кога ще започне строителството. Според групата в общинския съвет в момента участъкът е изключително натоварен, защото е най-пряката връзка между Северната скоростна тангента, североизточните квартали на града, летище София, жк "Дружба" и бул. "Цариградско шосе".*Участъкът, който ще се строи, е в оранжево
Фотограф: Демократична България

Строителството на участъка от Източната тангента е разделено условно на два етапа. Първият започва от пътния възел на Северна скоростна тангента и стига до бул. "Владимир Вазов", а вторият обхваща участъка от бул. "Владимир Вазов" до бул. "Ботевградско шосе" и включва пътния възел на "Източна тангента" с бул. "Владимир Вазов.

Предвижда се по новия булевард да има по две ленти за движение в посока (2х3.75 м, или общо 15 метра габарит на платното) и два тротоара по 5 м. При "Ботевградско шосе" пътят ще се разшири до три ленти в посока (габарит 22 метра). Пътен възел при "Владимир Вазов" ще бъде тип "диамант", като тангентата ще преминава отгоре.

Девет са кандидатите за реконструкцията и разширението на Източната тангента в София, която ще свърже Северната скоростна тангента с бул. "Ботевградско шосе". Изграждането ѝ се чака от години, но едва при представянето на бюджета за 2020 г. кметът на София Йорданка Фандъкова представи обектът като "ключов" и обеща, че ще стартира тази година. Засега това изглежда вероятно, но остава въпросът откъде Столичната община ще намери заложените 20 млн. лв. без ДДС за строителството. Такива средства не са предвидени във финансовата рамка за годината, а и заради кризата приходите на общината ще са по-малко.

Интересното е, че сумата всъщност се увеличи повече от двойно в сравнение с търга от 2018 г., който предвижда същите дейности, но беше спрян през декември 2019 г. заради неточните сметки на общината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    xba1496037641523567 avatar :-|
    Dimitar Mihaylov

    "Състезават". Напишете го в кавички. На всички ни е ясно , какви са договорките там.

  • 2
    gosko22 avatar :-|
    gosko22

    Еха каква селекция само:
    Трейс - "Не Винните" за трагедията в искарското дефиле с автобуса до своге. Загинаха много невинни хора там, малко повече гипс в асфалта ама чиста работа. Опа и сега на Тракия един тир уби петима а след това друг катастрофира на същото място.
    GP Груп - страшно, далавера имоти на политици, един "ремонт" на Графа в София стана по зле от преди. Изпочупихме си кратака в перки но да живее корупцията.
    ГБС - Опа вместо околовръсно може "една подпорна стена" да ни построите.

    ЯКО КОРУПЦИЯ - има смисъл от протестите по улиците.

  • 3
    alien04 avatar :-|
    alien04

    Ге Пи-то не трябваше ли да ги извадят от всички обществени поръчки лично по "разпореждането" на Борисов...а, забравих, разпорежданията в тази превзета държава всъщност ги правят точно тази шепа "бизнесмени", по старо му мутри! А ББ е просто глашатай на техните желания!

  • 4
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    Боко, кой катарзис ще преглътнеш най-леко? Топ корумпета са се събрали!

  • 6
    xba1496037641523567 avatar :-|
    Dimitar Mihaylov

    А всеки от регион Стара Загора може да каже от какво е направена подложката на Тракия в района на града. Натрошени тухли от халетата на "Агробиохим". Камионите на Трейс чакаха наредени под една трошачка , а Феролекс ги товареха с така наречения "материал" за основа. Честито. Сега се използва за основа варовик вместо чакъл , което дава живот на пътя 6м до 1год. максимално.

  • 7
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel

    Така ще се изпилеят и новите договорени пари в ЕС. Мафията става все по богата, а народа особено в провинцията изчезва. Докато тази мафия е на власт българите няма да разберат, че в България идват европейски средства. Е в София вече над 10 години вали златен дъжд, но в провинцията всичко тъне в невиждана суша !!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK