"Трейс", ГБС и "Щрабаг" в състезание за ремонта на бул. "Първа българска армия"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Трейс", ГБС и "Щрабаг" в състезание за ремонта на бул. "Първа българска армия"

"Трейс", ГБС и "Щрабаг" в състезание за ремонта на бул. "Първа българска армия"

Реконструкцията на ключовия за кв. "Орландовци" булевард е на стойност 10 млн. лв. без ДДС

Анина Сантова
6727 прочитания

Девет са кандидатите за ремонта на основния столичния булевард "Първа българска армия" в частта му от ул. "Мара Бунева" до бул. "Илиянци". Предвидения от Столичната община бюджет е 10 млн. лв., които обаче още не са осигурени и не е ясно как общината ще финансира поръчката.

Проектът се залага от години в капиталовата програма на София, но до реализацията му се не се стигаше досега. При миналия търг например беше направена грешка при оценката на реконструкцията, тъй като бяха предвидени едва 3 млн. лв., а най-ниската оферта беше над 7 млн. лв. и той беше прекратен в края на 2019 г.

Булевардът, чието състояние в момента е окаяно, е една от основните артерии на Северна София и може да свърже източната със западната част на гарда, без да се налага преминаване през центъра. Развитието на зона обаче обикновено се пренебрегва от местната власт и това води до голям дисбаланс.

Реконструкцията по план би трябвало да отнеме най-много 180 дни от деня на започването й, което при обжалвания и лошо време може да прати завършването чак към пролетта на 2021 г.

Кой иска да ремонтира

В надпреварата за ремонта на булеварда се включват както големи, така и по-малки играчи. Трите фирми, успели да се класират в миналия търг - консорциум "Щрабаг Райкомерс", "ГБС" и "Галчев инженеринг", отново са подали оферти. При прогнозната тогава сума 3.6 млн. лв. с ДДС те са предложили цени от респективно 8.2 млн. лв., 7.3 и 8.7 млн. лв. с ДДС. Сега "Щрабаг" участва като консорциум "Страбаг СП".

В състезанието се включва и "Трейс груп холд", която беше избрана за ремонта на бул. "Тодор Каблешков" в частта му от бул. "България" до "Луи Айер" за 11 млн. лв. и наскоро се включи в поръчката за строителството на Източната тангента в столицата. "ГБС - инфраструктурно строителство" и "Главболгарстрой интернешънъл" пък участват заедно в консорциум "ПБА-2020".

"ПСТ груп", която бе избрана през 2018 г. за реконструкцията на т.нар Зона 4 в центъра на столицата, която включва градинката "Кристал" и пл. "Александър Невски", също е подала оферта да ремонтира булеварда.

Друг кандидат е пернишката "ДЛВ", която в началото на годината беше поканена да реконструира водопроводи в града и освен това подаде оферта за Източната тангента.

В обединение "ПАМ 2020" пък са "Пътстрой-92", която е част от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, и "Автомагистрали - Черно море". В търга за булеварда участва и дистрибуторът на климатични системи "Климатроник" с управител Цветан Кордев, което напоследък се включва във всевъзможни търгове - от ВиК ремонти до строителство на газопроводи.

Друга малка фирма, но с опит е "Парсек груп" на Бончо Бонев. Миналата есен обединение с нейно участие спечели търг за ремонт на гарата в Стара Загора, а в началото на месеца подаде самостоятелна оферта за ремонта на ГКПП Калотина.

Новият булевард

Съществена промяна между търга за ремонта на булеварда от 2018 г. и този сега няма. Единствената видима от документите разлика е, че ще се сложат с 28 повече PVC тръби Ф140 и Ф110, както и нов водопровод. Това по-скоро обаче служи като оправдание общината да преправи сметките си и да обяви по-точната прогнозна сума от 10 млн. лв. без ДДС.

Проектът предвижда цялостно преасфалтиране на пътното платно, изграждане на нови тротоари и обновяване на зелените площи. Има обаче и пропуски. "Според Общия устройствен план по булеварда следва да премине и трамвайно трасе, но такова удобно отново е забравено от Столичната община и е пропуснато. Предвиден е и трамвай и по "Мара Бунева", който навлиза в сърцето на "Орландовци" и е с възможност за продължаване дори до кв. "Бенковски", коментира независимият общински съветник Борис Бонев във видеоклип от юни, качен в профила на "Спаси София".

Девет са кандидатите за ремонта на основния столичния булевард "Първа българска армия" в частта му от ул. "Мара Бунева" до бул. "Илиянци". Предвидения от Столичната община бюджет е 10 млн. лв., които обаче още не са осигурени и не е ясно как общината ще финансира поръчката.

Проектът се залага от години в капиталовата програма на София, но до реализацията му се не се стигаше досега. При миналия търг например беше направена грешка при оценката на реконструкцията, тъй като бяха предвидени едва 3 млн. лв., а най-ниската оферта беше над 7 млн. лв. и той беше прекратен в края на 2019 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK