В изключително съкратени срокове Агенция "Пътна инфраструктура" е определила за изпълнител на новия обходен път на Бургас дъщерното дружество на "Хидрострой" - "Пътстрой Бургас". Договорът за 47.5 млн. лв. все още не е подписан, тъй като решението за възлагане е от 20 юли и все още може да се обжалва. Самата процедура обаче беше обявена през март, като офертите бяха отворени в края на юни, а цените - на 17 юли.
Търгът предизвиква най-голям интерес от последните големи поръчки на пътната агенция, като привлече 10 оферти. Сред тях бяха някои от най-големите строителни компании "Трейс груп холд", "Джи Пи груп", "Европейски пътища" (позната допреди година като "Пътища Пловдив") и "Щрабаг", но повечето са отстранени заради пропуски и несъответствия в документите.
Самият обход ще служи като пряка връзка от магистрала "Тракия" към летището и курортите Поморие, Несебър и Слънчев бряг. Когато бъде завършен, няма да се налага идващите от Западна и Северна България да влизат в морския град.
Вчера правителството отпусна на АПИ извънредни 12.95 млн. лв. за авансови и междинни плащания при предстоящото стартиране на строителните работи.

Кой е подал оферти
"Пътища Бургас е 100% собственост на "Хидрострой" на Велико Желев. Тя участваше и в строежа на друг лот от "Хемус" - между Ябланица и Боаза, като в настоящата процедура е получила максимален брой точки - офертата е била най-добра както по технически параметри, така и по цена. За сравнение другите класирани кандидати - "Джи Пи груп", хасковската АБ и варненската "Инжстройинженеринг" , която работи основно в Североизточна България, са предложили почти еднакви цени - малко над 52.9 млн. лв., при прогнозен бюджет от 52.91 милиона.
Още преди отварянето на ценовите предложения, от надпреварата са отстранени "Пътстрой - 92", част от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, "Автомагистрали - Черно море", която строи магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище, "Европейски пътища", която косвено е свързана с "Грома холд", "Пътища и мостове" със собственик Росен Колелиев, "Трейс груп холд", както и "Щрабаг".
Проектът за нов обход
"Новото трасе ще започва при 230-и км на път I-9 Сарафово - Бургас, непосредствено след Атанасовското езеро и в близост до настоящото кръстовище, ще преминава на запад, заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към път I-6 Ветрен - Бургас и ще завършва при 493-ти км на първокласния път при селскостопанския надлез", съобщават от АПИ. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети, както и локални платна. Проектната скорост е 90 км/ч.В изключително съкратени срокове Агенция "Пътна инфраструктура" е определила за изпълнител на новия обходен път на Бургас дъщерното дружество на "Хидрострой" - "Пътстрой Бургас". Договорът за 47.5 млн. лв. все още не е подписан, тъй като решението за възлагане е от 20 юли и все още може да се обжалва. Самата процедура обаче беше обявена през март, като офертите бяха отворени в края на юни, а цените - на 17 юли.
Търгът предизвиква най-голям интерес от последните големи поръчки на пътната агенция, като привлече 10 оферти. Сред тях бяха някои от най-големите строителни компании "Трейс груп холд", "Джи Пи груп", "Европейски пътища" (позната допреди година като "Пътища Пловдив") и "Щрабаг", но повечето са отстранени заради пропуски и несъответствия в документите.
3 коментара
Хубаво е, че ще има обход на Бургас, но името на строителя не е новина!
По вода ли ще бъде обходът, че "Хидрострой"?