Дружество на "Хидрострой" ще прави нов обход на Бургас за 47.5 млн. лева
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дружество на "Хидрострой" ще прави нов обход на Бургас за 47.5 млн. лева

Обходът ще изнесе транзитния трафик към курортите извън града.

Дружество на "Хидрострой" ще прави нов обход на Бургас за 47.5 млн. лева

Новият път ще осигури пряка връзка от магистрала "Тракия" към Поморие и Северното Черноморие, а поръчката беше решена необичайно бързо

Ивайло Станчев
7029 прочитания

Обходът ще изнесе транзитния трафик към курортите извън града.

© Мария Съботинова


В изключително съкратени срокове Агенция "Пътна инфраструктура" е определила за изпълнител на новия обходен път на Бургас дъщерното дружество на "Хидрострой" - "Пътстрой Бургас". Договорът за 47.5 млн. лв. все още не е подписан, тъй като решението за възлагане е от 20 юли и все още може да се обжалва. Самата процедура обаче беше обявена през март, като офертите бяха отворени в края на юни, а цените - на 17 юли.

Търгът предизвиква най-голям интерес от последните големи поръчки на пътната агенция, като привлече 10 оферти. Сред тях бяха някои от най-големите строителни компании "Трейс груп холд", "Джи Пи груп", "Европейски пътища" (позната допреди година като "Пътища Пловдив") и "Щрабаг", но повечето са отстранени заради пропуски и несъответствия в документите.

Самият обход ще служи като пряка връзка от магистрала "Тракия" към летището и курортите Поморие, Несебър и Слънчев бряг. Когато бъде завършен, няма да се налага идващите от Западна и Северна България да влизат в морския град.

Вчера правителството отпусна на АПИ извънредни 12.95 млн. лв. за авансови и междинни плащания при предстоящото стартиране на строителните работи.

Фотограф: АПИ

Кой е подал оферти

"Пътища Бургас е 100% собственост на "Хидрострой" на Велико Желев. Тя участваше и в строежа на друг лот от "Хемус" - между Ябланица и Боаза, като в настоящата процедура е получила максимален брой точки - офертата е била най-добра както по технически параметри, така и по цена. За сравнение другите класирани кандидати - "Джи Пи груп", хасковската АБ и варненската "Инжстройинженеринг" , която работи основно в Североизточна България, са предложили почти еднакви цени - малко над 52.9 млн. лв., при прогнозен бюджет от 52.91 милиона.

Още преди отварянето на ценовите предложения, от надпреварата са отстранени "Пътстрой - 92", част от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, "Автомагистрали - Черно море", която строи магистрала "Хемус" между Шумен и Търговище, "Европейски пътища", която косвено е свързана с "Грома холд", "Пътища и мостове" със собственик Росен Колелиев, "Трейс груп холд", както и "Щрабаг".

Проектът за нов обход

"Новото трасе ще започва при 230-и км на път I-9 Сарафово - Бургас, непосредствено след Атанасовското езеро и в близост до настоящото кръстовище, ще преминава на запад, заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към път I-6 Ветрен - Бургас и ще завършва при 493-ти км на първокласния път при селскостопанския надлез", съобщават от АПИ. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети, както и локални платна. Проектната скорост е 90 км/ч.

В изключително съкратени срокове Агенция "Пътна инфраструктура" е определила за изпълнител на новия обходен път на Бургас дъщерното дружество на "Хидрострой" - "Пътстрой Бургас". Договорът за 47.5 млн. лв. все още не е подписан, тъй като решението за възлагане е от 20 юли и все още може да се обжалва. Самата процедура обаче беше обявена през март, като офертите бяха отворени в края на юни, а цените - на 17 юли.

Търгът предизвиква най-голям интерес от последните големи поръчки на пътната агенция, като привлече 10 оферти. Сред тях бяха някои от най-големите строителни компании "Трейс груп холд", "Джи Пи груп", "Европейски пътища" (позната допреди година като "Пътища Пловдив") и "Щрабаг", но повечето са отстранени заради пропуски и несъответствия в документите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK