Шест са кандидатите да ремонтират новото "зелено" трасе на трамвай №5
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шест са кандидатите да ремонтират новото "зелено" трасе на трамвай №5

Нов ще е участъкът участъка на бул. "Цар Борис" III от "Княжево" до Съдебната палата

Шест са кандидатите да ремонтират новото "зелено" трасе на трамвай №5

То ще струва 40.5 млн. лв. по европрограма "Региони в растеж". В търга участват "Трейс", ВДХ, "Щрабаг", ПСТ, "Геострой" и "Монолит"

Анина Сантова
4776 прочитания

Нов ще е участъкът участъка на бул. "Цар Борис" III от "Княжево" до Съдебната палата

© Георги Кожухаров


Общо шест са кандидатите, подали оферти за ремонта на релсите по маршрута на трамвай №5 в участъка на бул. "Цар Борис" III от Княжево до Съдебната палата. Това е третата процедура, която Столичната община обявява, след като реши да промени проекта през 2019 г. Новият план предвижда озеленено трасе в частта между Руски паметник и Македония и линеен парк с множество пешеходни пространства и велоалея. Ремонтът се чака вече от три години и е един от най-належащите в столицата заради множеството повреди, които старите релси предизвикват, както и заради силния шум от преминаването на трамваите, което причинява неудобства на живущите.

Сега срокът за ремонтът на релсите е две години, което значи, че ако няма забавяне при избора на изпълнител, ще бъде завършен след средата на 2022 г.

Трамвайната отсечка е дълга 16 км, като за нея са отделени 40.5 млн. лв. от оперативна програма "Региони в растеж". Те са част от т.нар. втора фаза на проекта за интегриран градски транспорт в София на стойност 125 млн. лв., 107 млн. от които са безвъзмездна финансова помощ.

Участниците

По-голямата част от кандидатите са добре познати и големи български фирми. Три от тях са подали оферти и при провеждането на последния търг за ремонта на трасето през 2018 г. Това са "Трейс груп холд", която сега участва в консорциум и последно спечели поръчката за реконструкцията на бул. "Тодор Каблешков" в частта между булевардите "България" и "Луи Айер", ВХД (бившето "Водстрой 98") и "Щрабаг". Австрийската фирма този път участва в консорциум с българския си клон "Страбаг", докато преди е била в обединение "Страбаг Витоша". Тя последно подаде оферта за реконструкцията на бул. "Първа българска армия" в кв. "Орландовци" за 10 млн. лв без ДДС, за който се състезава с "Трейс груп холд" и ГБС.

Нови участници са обединенията "Геострой-Юнайтидгруп-Трансремонстрой", което включва едноименните фирми, и "Трамвай 5 - 2017" с участието на "Монолит София" и Х.С.С. Шестият участник е "ПСТ груп", която беше избрана да извърши ремонта на софийския градски център в Зона 4, но впоследствие по нареждане на общината спря строителната дейност.

Финалистът в последния търг от 2018 г. за ремонта - "Джи Пи груп" явно е решил този път да се въздържи от участие в новата надпревара. Фирмата всъщност сама се отказа от предишната си победа, след като премиерът Бойко Борисов я сложи под ембарго за бъдещи търгове докато тече разследване срещу тях.

Общо шест са кандидатите, подали оферти за ремонта на релсите по маршрута на трамвай №5 в участъка на бул. "Цар Борис" III от Княжево до Съдебната палата. Това е третата процедура, която Столичната община обявява, след като реши да промени проекта през 2019 г. Новият план предвижда озеленено трасе в частта между Руски паметник и Македония и линеен парк с множество пешеходни пространства и велоалея. Ремонтът се чака вече от три години и е един от най-належащите в столицата заради множеството повреди, които старите релси предизвикват, както и заради силния шум от преминаването на трамваите, което причинява неудобства на живущите.

Сега срокът за ремонтът на релсите е две години, което значи, че ако няма забавяне при избора на изпълнител, ще бъде завършен след средата на 2022 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    Може да се допълни, че споменатият линеен парк ще е по площад Македония, не на цялото трасе.

    В началото като прочетох статията и се изненадах относно линейния парк, защото по голяма част от трасето на 5-цата има локална улица откъм квартала.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK