Законов опит за спиране на манипулациите с качеството на строежите
Консултантите и надзорът вече няма да могат да са свързани с изпълнителя и няма да се правят тестове в свързани лаборатории


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
На втората годишнина от трагедия с автобуса край Своге, в която загинаха 20 души и заради некачествения асфалт на пътното платно, правителството внесе законови промени за контрола на качеството на строежите. Най-общо текстовете, включени в Закона за устройство на територията, повишават изискванията към консултантите и надзорниците по инфраструктурните проекти, като ключовото е, че вече няма да могат да изпитват материали в свързани със строителя лаборатории, каквато е масовата практика в момента.
За случая край Своге например тогавашният министър на регионалното развитие (и пряк надзорен ръководител на АПИ) Николай Нанков обяви, че асфалтът по трасето е некачествен, защото в него е вложен недопустим според изискванията варовик. По документи обаче материалите са съответствали на заложените стандарти, но пробите от настилката са направени в лаборатория от структурата на изпълнителя - "Трейс груп холд". А съмненията на експертите бяха, че именно некачественият асфалт е в основната на пътния инцидент.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
По приемането на закони ги бива, но не ги спазват!
Ако наистина са искали да спират манипулациите, досега да са го направили. Не тепърва да приемат закони. Неслучайно само при намека за независимо изследване на новопостроените пътища всички транспортни фирми се обединиха и реваха на умряло!
Тези строителни фирми си правят отчисленията. Естествено, че качеството ще го определим като най-добро! Винаги виновен е водачът на МПС то!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.