Новият брой:
Какво се случва в държавата

Последният лъч на София

Първата част от третия метродиаметър е последната голяма инвестиция в подземната железница за следващото десетилетие

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Тази седмица беше пусната първата част от третия метродиаметър между "Красно село" и "Хаджи Димитър", като в началото на 2021 метрото ще стигне и до "Горна баня".
  • Това обаче е последната голяма инвестиция в подземната железница за следващото десетилетие.
  • Посоката за развитие в момента е неясна, като няма и сигурни източници на финансиране.

"Спокойно, още малко и тук ще има метро." Това изречение обясняваше редицата разкопани кръстовища и улици в София през последните години, но в бъдеще ще има все по-малко поводи да се използва. Причината е, че откритият тази седмица трети лъч на метрото е последното толкова значимо и мащабно разширение, което можем да очакваме в близките десетилетия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 9
    • + 10

    Следваща станция - Оставка.

    Нередност?
  • 3
    tulup avatar :-|
    tulup
    • + 3

    В София трамваите имат лоша репутация поради много бавната си скорост, но реално това не е задължително да е така и е възможно средната скорост да е много по-висока (по подобие на трасето на трамвай 7 по бул. България, а може и дори по-бързо да се движи, ако се синхронизира разписанието със светофарите). Предвид, че разстоянията в София не са чак толкова големи, то това всъщност е много подходящ транспорт. Както и обособени трасета за автобуси.

    Нередност?
  • 4
    itl1531670427571089 avatar :-|
    Stanislav Stoyanov

    На схемата сте разменили имената на бъдещите станции Тракия и Мизия.

    Нередност?
Нов коментар