Столичната община прекрати търга за довеждащия транспорт до метрото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Столичната община прекрати търга за довеждащия транспорт до метрото

Столичната община прекрати търга за довеждащия транспорт до метрото

Само една оферта отговаря на изискванията на конкурса на стойност 33 млн. лв. с ДДС

Анина Сантова
4499 прочитания

© Надежда Чипева


И тази година София няма да има вътрешноквартален обществен транспорт, който да извозва хората към и от станциите на метрото. Макар това да беше едно от основните предизборни обещания на кмета Йорданка Фандъкова за 2020 г., както и един от аргументите за вдигането на данъците в началото на годината, сега обществената поръчка на "Столичен автотранспорт" за нови автобусчета за 33.1 млн. лв. е спряна. Формалната причина е, че на финала е стигнала само една оферта, която отговаря на изискванията и така няма конкуренция. Но практиката досега е показала, че в такива случаи почти винаги се сключват договори, още повече че и Законът за обществените поръчки позволява това. Което пък повдига съмнение, че просто допуснатия в случая кандидат не е "правилният" за общината.

Търгът всъщност вече беше прекратен веднъж заради грешка в техническата документация и впоследствие беше обявен наново в началото на март. Обособените позиции в него са две - за доставката на 30 нови електробуса с дължина между 5.5 и 7.5 метра и на други 22 с дължина от 7.6 до 9.6 метра. Общата стойност е 27.6 млн. лв. с ДДС, или 33.12 млн лв. с ДДС, като финансирането идва от европейските програми като мярка за справяне с мръсния въздух.

Идеята за довеждащия транспорт е малките електробуси да возят пътници от кварталите "Овча купел", "Люлин", Горна баня, "Витоша ВЕЦ Симеоново", "Малинова долина", "Манастирски ливади" и "Хаджи Димитър" до метрото.

Участниците

В търга участваха общо три кандидата - консорциум "К-Бул" София, състоящ се от фирмите "Карсан Ич Ве Дъш Тиджарет Аноним Ширкети" и българския лидер на автомобилния пазар - "Булавто", с изпълнителен директор Петър Лефтеров. Друг кандидат бе обединение "Екселор-Алфа", в което се включват специализираната в доставка на техника "Екселор Холдинг груп" и китайският производител на електробуси, сертифициран от ЕС - Jiangsu Alfa Bus, който спечели в началото на годината обществената поръчка на община Велико Търново за доставката на 3 електробуса на стойност 1.6 млн. лв. Третият кандидат бе "Българска автомобилна индустрия".

С доклада на оценителната комисия от 9 септември "Екселор Алфа" е предложено за отстраняване от участие и по двете позиции заради това, че не отговаря на техническите изисквания, както и заради несъответствие с посочените енергийни разходи. "Българска автомобилна индустрия" пък е предложена за отстраняване заради несъответствие с изискванията по обособената позиция за доставката на 22 електробуса.

Така на финала е трябвало да остават само офертите на консорциум "К-Бул" за двете обособени позиции, както и на "Българска автомобилна индустрия" за втората такава. На 17 септември обаче изпълнителният директор на "Столичен автотротранспорт" Слав Монов връща преписката на оценителната комисия, указвайки, че трябва да се вземе предвид разминаване в данните за максималната маса на автобусите между документите на английски и български. В резлутат на това още на следващия ден (18 септември) комисията е решила, че офертата на "Българска автомобилна индустрия" всъщност също не отговаря на изискванията и кандидатът е отстранен. При което остават само офертите на "К-Бул".

Другите електрически

Доставката на новите електробуси в София е част от плановете на общината да обнови градския транспорт с европейски средства от 218 млн. лв. На финала е търгът на "Столичния електротранспорт" за 30 нископодови и бързозарядни електробуса за близо 35 млн. лв., като в началото на септември на първо място беше класиран китайско-българският консорциум "Чериът моторс - Хайгър".

И тази година София няма да има вътрешноквартален обществен транспорт, който да извозва хората към и от станциите на метрото. Макар това да беше едно от основните предизборни обещания на кмета Йорданка Фандъкова за 2020 г., както и един от аргументите за вдигането на данъците в началото на годината, сега обществената поръчка на "Столичен автотранспорт" за нови автобусчета за 33.1 млн. лв. е спряна. Формалната причина е, че на финала е стигнала само една оферта, която отговаря на изискванията и така няма конкуренция. Но практиката досега е показала, че в такива случаи почти винаги се сключват договори, още повече че и Законът за обществените поръчки позволява това. Което пък повдига съмнение, че просто допуснатия в случая кандидат не е "правилният" за общината.

Търгът всъщност вече беше прекратен веднъж заради грешка в техническата документация и впоследствие беше обявен наново в началото на март. Обособените позиции в него са две - за доставката на 30 нови електробуса с дължина между 5.5 и 7.5 метра и на други 22 с дължина от 7.6 до 9.6 метра. Общата стойност е 27.6 млн. лв. с ДДС, или 33.12 млн лв. с ДДС, като финансирането идва от европейските програми като мярка за справяне с мръсния въздух.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK