Как се плаща "синя" и "зелена" зона в София чрез Viber

Не е ясно обаче защо по същия начин не може да се купува и билет или да се зарежда карта за градския транспорт

   ©  Цветелина Белутова

Обявената преди дни съвместна инициатива на Rakuten Viber и Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за плащането на "синята" и "зелена" зона чрез чат платформата показва, че общинското дружество може да модернизира услугите си бързо, стига да има желание. Само за сравнение - от повече от две години се изпълнява проект за почти 100 млн. лв. за електронното таксуване в градския транспорт, който все още е доникъде. През декември трябва да стартира само услугата за плащане на превозен документ с безконтактна карта.

Досега ЦГМ дори избягваше да предприеме стъпки към дигиталната посока - например през 2019 г. не предостави информация за разписанията си на Google, за да ги обвърже с Google Maps, и това стана чрез украинска фирма. Точно затова партньорството с Viber е повече от изненадващо. Но в същото време от ЦГМ не отговарят на въпроса защо през този канал потребителите например не мога да си купуват почасови билети за ползване на градския транспорт или да си зареждат абонаментните карти за пътуване.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар