НКЖИ обеща да изпълни проектите си по плана за възстановяване до 2025 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

НКЖИ обеща да изпълни проектите си по плана за възстановяване до 2025 г.

НКЖИ обеща да изпълни проектите си по плана за възстановяване до 2025 г.

Ако държавното жп дружество се провали, ще постави под риск всичките 12 милиарда лева в плана

Калина Горанова
1885 прочитания

© Цветелина Белутова


Национална компания "Железопътна инфраструктура" ще завърши проектите си по плана за възстановяване до 2025 г. Това обеща изпълнителният директор на държавното дружество Красимир Папукчийски в петък по време на дискусия за стълб 3 от плана, а именно информационна и транспортна свързаност.

Става въпрос за три проекта, поверени на инфраструктурното дружество по плана за възстановяване, на обща стойност 729 млн. лв. Те са част от целия пакет от 12 млрд. лв., които България трябва да инвестира до 2026 г.

Изборът на проектите не е случаен. НКЖИ е рисков играч - за всичките години на оперативни програми то така и не се е справило със задачата да завърши една-единствена жп линия от сръбската граница до Бургас. Затова включването му в план, чието цялостно финансиране ще зависи от навременното завършване на всеки проект, е огромен риск и за държавата.

Към проектите на НКЖИ за плана за възстановяване е поставено изискване за т.нар. матуритет. Преведено, това значи да не са големи, да могат да стартират лесно и са с обозримо време на изпълнение.

А третият - за модернизация на 20 тягови подстанции и 51 секционни постове по TEN-T мрежата с изграждане на система за телеуправление и телесигнализация SCADA на стойност 273.2 млн. лв.

Едно от обясненията за избора на точно тези три проекта е, че със засилването на автоматизираните системи по жп линиите ще се намали броят на служителите, които сега отговарят за това. Интермодалният терминал в Горна Оряховица пък бил предвиден в стратегията за комбиниран транспорт, която се правела в момента и на базата на трафик прогнози, а проектът щял да бъде по подобие на този в Пловдив. Не става ясно обаче защо точно Горна Оряховица, като за места за терминали от години се спрягат София, Русе и Видин. Единственото видимо обяснение може да е именно "матуритетът" - да се окаже, че НКЖИ е напреднала по някаква причина с проекта точно за тази гара и затова сега може да започне работа по нея.

Национална компания "Железопътна инфраструктура" ще завърши проектите си по плана за възстановяване до 2025 г. Това обеща изпълнителният директор на държавното дружество Красимир Папукчийски в петък по време на дискусия за стълб 3 от плана, а именно информационна и транспортна свързаност.

Става въпрос за три проекта, поверени на инфраструктурното дружество по плана за възстановяване, на обща стойност 729 млн. лв. Те са част от целия пакет от 12 млрд. лв., които България трябва да инвестира до 2026 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK