"Трейс" е най-вероятният изпълнител за ремонта на трасето на трамвай №5 в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Трейс" е най-вероятният изпълнител за ремонта на трасето на трамвай №5 в София

Старите релси често повреждат трамваите, а пътниците излизат на пътя, без да знаят кога ще продължат пътуването.

"Трейс" е най-вероятният изпълнител за ремонта на трасето на трамвай №5 в София

Четири са кандидатите в търга на Столичната община с прогнозна стойност 40.5 млн. по програма "Региони в растеж"

Анина Сантова
6077 прочитания

Старите релси често повреждат трамваите, а пътниците излизат на пътя, без да знаят кога ще продължат пътуването.

© Георги Кожухаров


След две провалени процедури третият опит на Столичната община за ремонта на релсите по маршрута на трамвай №5 по бул. "Цар Борис" III от "Княжево" до Съдебната палата засега има шанс да приключи с избран изпълнител. В сряда бяха отворени ценовите предложения на шестте участника, от които най-добро е това на "Трейс груп холд". Фирмата, която прави забавилата се заради лошата координация със Столична община реконструкция на бул. "Тодор Каблешков" в частта между "Луи Айер" и бул. "България", е предложила да изпълни ремонта за 39.9 млн. лв., което е малко под прогнозния бюджет от 40.5 млн. лв.

А тъй като основен критерий за избора на общината е именно по-изгодната оферта, това ѝ дава предимство спрямо другите кандидати, дали дори надвишаващи прогнозната стойност предложения. Други важни компоненти, от които ще зависи изборът, са техническото предложение и мерките, свързани с опазването на околната среда.

Релсите ще се ремонтират 2 години, което значи, че реконструкцията най-вероятно ще бъде завършена през 2023 г.

Последен шанс

Проектът предвижда ремонт на 16 км от трамвайното трасе, както и "зелени релси" в частта между Руски паметник и пл. "Македония". Около площада ще има и линеен парк с множество пешеходни пространства и велоалея. Притеснителното в случая е, че това е последният шанс на кметството да изпълни обещаното. В противен случай рискува да загуби средствата, осигурени по европейската програма "Региони в растеж" за проекта. Те са част от т.нар. втора фаза на проекта за интегриран градски транспорт в София на стойност 125 млн. лв., 107 млн. от които са безвъзмездна финансова помощ.

"Това е най-важният търг за ремонт на трамвайно трасе в София, който трябваше да се случи преди много години. Неразбориите и липсата на организационен капацитет в общината ни докараха до ситуация, при която, ако и този търг се провали, както се случи с предишния, ще загубим 40 млн. европейско финансиране, а най-натовареното трамвайно трасе на практика ще бъде опасно за придвижване", коментира за "Капитал" независимият общински съветник и основател на гражданската инициатива "Спаси София" Борис Бонев.

Той припомни фиаското с ремонта на ул. "Граф Игнатиев", при което общината беше неколкократно глобявана заради некачествено изпълнение и неспазени срокове. Скорошен пример пък е закъснелият с две години ремонт на Западен парк, където отново има опасност да се повторят стари грешки и да не бъдат усвоени средствата по европрограмата. "Ако и при този ремонт се допуснат същите гафове, вече не трябва да става дума за оставки, а за затвор", категоричен е Бонев.

Предложенията

В търга за ремонта на трамвайното трасе участваха общо шест кандидата - освен "Трейс груп холд" това са австрийската "Щрабаг" чрез българския си клон "Страбаг", консорциум "Геострой-Юнайтидгруп-Трансремонстрой", "Трамвай 5 - 2017" с участието на "Монолит София" и Х.С.С, "ПСТ груп" и ВХД (бившето "Водстрой 98"). Само на четири от тях обаче са отворени ценовите предложения. Офертата на ВХД е колкото прогнозната - 40.5 млн. лв., докато тези на ПСТ и "Страбаг" са по-високи - за 45.3 и 43.2 млн. лв. Предложението на "Трейс груп холд" е единственото под прогнозната черта със сумата от 39.89 млн. лв. Фирмата участва заедно със средната по размер строителна компания "Парсек груп", която наскоро спечели търга за ремонт на старозагорската жп гара за близо 12 млн. лв.

Според Бонев условията в по-големите обществени поръчки на общината изглеждат направени така, че да не се допускат нови играчи. "Всеки път кандидатстват едни и същи фирми и всеки път имаме проблеми с качеството на ремонтите", коментира той пред "Капитал".

След две провалени процедури третият опит на Столичната община за ремонта на релсите по маршрута на трамвай №5 по бул. "Цар Борис" III от "Княжево" до Съдебната палата засега има шанс да приключи с избран изпълнител. В сряда бяха отворени ценовите предложения на шестте участника, от които най-добро е това на "Трейс груп холд". Фирмата, която прави забавилата се заради лошата координация със Столична община реконструкция на бул. "Тодор Каблешков" в частта между "Луи Айер" и бул. "България", е предложила да изпълни ремонта за 39.9 млн. лв., което е малко под прогнозния бюджет от 40.5 млн. лв.

А тъй като основен критерий за избора на общината е именно по-изгодната оферта, това ѝ дава предимство спрямо другите кандидати, дали дори надвишаващи прогнозната стойност предложения. Други важни компоненти, от които ще зависи изборът, са техническото предложение и мерките, свързани с опазването на околната среда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    aek46312746 avatar :-|
    aek46312746
  • 2
    nxy48610609 avatar :-|
    amidala

    Вечните печеливши на големите обществени поръчки при царстването на Борисов се броят на пръсти: Трейс, ГБС, ДжиПи груп, Водстрой, оная благоеврадската. И няма никакво значение коя от тях с правила смъртоносния път при Своге, коя се е осрала с Граф Игнатиев, коя е правила "вълните" на магистралата при Чирпан, коя си е остовили ръцете на Тодор Каблешков...
    Само тези имена са написани на гербаджийското колело на късмета.
    Знаете ли защо? За някакви 40% връщане...

  • 4
    crusible avatar :-|
    crusible

    Честно казано, не се сещам за нещо правено от Трейс, за което мога да кажа, че е с добро качество. Към списъка на Amidala бих добавил и магистралната отсечка покрай Люлин, която е под вякаква критика и вече кърпена. И за капак, не стига че не можем да строим качествено, а даже и административната част не можем да подготвим и има риск от загуба на средства. Трябва промяна в СО, ама статуквото е бетонирано.

  • 5
    aly02306991 avatar :-|
    aly02306991

    До коментар [#2] от "amidala":
    Ако не се лъжа всичките супер порочни проекти изброени от теб са правени от "Трейс". Когато видя, че Трейс печелят държавен проект ми е ясно, че ще има забавяне заради безумни причини, но с охота приети от държавата, качеството на изпълнение ще е потресаващо ниско и почти винаги им се до плаща отгоре заради непредвидени в проекта разходи. До кога държавата ще продължава да възлага проекти на подобни фирми рецидивисти, за който е ясно че не се справят добре с поставената задача. Време е провинила се преди това фирма автоматично да бъде извадена от списъка с изпълнителни на публични проекти. Стига с тази корупция и комисионни вече и на малките деца е ясно, че се допускат подобни фирми като Трейс, Галчев и т.н. За да се източват Евро и държавни средства и за това никой от възложителите не контролира процеса, а това са нашите пари удържани преди това от държавата. Трябва и ние като гражданин да сме по отговорни как се харчат парите ни!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK