🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

София взима заем от 120 млн. лв. за проекти, които не успя да изпълни досега

С парите от ЕИБ ще се финансират проектите за рингов булевард "Каблешков", "Копенхаген", "Рожен", Източна тангента, Зеления ринг

В момента се разширява част от северното платно на бул. "Тодор Каблешков" към ул. "Луи Айер", но след това булевардът ще свършва рязко заради липсата на връзка с бул. "Черни връх". Сега такава е планирана да се изгради чрез заем.
В момента се разширява част от северното платно на бул. "Тодор Каблешков" към ул. "Луи Айер", но след това булевардът ще свършва рязко заради липсата на връзка с бул. "Черни връх". Сега такава е планирана да се изгради чрез заем.
В момента се разширява част от северното платно на бул. "Тодор Каблешков" към ул. "Луи Айер", но след това булевардът ще свършва рязко заради липсата на връзка с бул. "Черни връх". Сега такава е планирана да се изгради чрез заем.    ©  Цветелина Белутова
В момента се разширява част от северното платно на бул. "Тодор Каблешков" към ул. "Луи Айер", но след това булевардът ще свършва рязко заради липсата на връзка с бул. "Черни връх". Сега такава е планирана да се изгради чрез заем.    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Изграждането на ринговия булевард "Т. Каблешков" и връзката му с "Черни връх", а оттам и "Симеоновско шосе", така че да се изнесе трафикът от центъра, е проект още от времето на социализма. Пътната артерия обаче липсва и до днес, макар че от 2007 г. се залага редовно в капиталовите програми на София. Едва тази година започна частичното му разширение, но срок за цялостно завършване няма.

Подобна е съдбата и на други пътни връзки - например с околовръстното или пък т.нар. Зелен ринг по старите жп линии в града. В края на всяка година местната власт казва, че заделя за следващата средства за реализирането им, но в крайна сметка резултат все няма. За да излезе от порочния кръг, сега Столичната община е решила да прибегне към друг подход.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    toshiro avatar :-|
    Lazar Petrov
    • + 2

    а кога ще свържете готовата детелината на северната тангента с военна рампа. най-голямата индустриална зона на софия няма връзка с тангентата. заради липсата й се задръстват сточна гара, надлез надежда, хаджи димитър. При владимир вазов връзката с тангентата е без такова значение защото така или иначе излизаш на околовръ
    стното.

    Нередност?
Нов коментар