ЦГМ не може да каже колко глоби за неправилно паркиране е наложил

ЦГМ не може да каже колко глоби за неправилно паркиране е наложил

Това поставя под въпрос ефективността на новите фишове, които трябваше да се налагат дори в отсъствието на шофьорите

Анина Сантова
6816 прочитания

© Надежда Чипева


В началото на ноември Центърът за градска мобилност на София започна да налага нов вид глоби за неправилно паркиране в отсъствието на шофьора. Заявката беше, че по този начин градът ще се "изчисти" от автомобили в зелените площи, по трасетата на градския транспорт и тротоарите. Беше обещано контрол да се осъществява и по кварталите, а не само в платените зони.

Месец по-късно обаче ЦГМ не може да каже колко неправилно паркирали шофьори е глобил. В отговор на заявление за достъп до обществена информация, което "Капитал" изпрати, от общинското дружество казват, че не разполагат с информация за броя на глобените шофьори за първите три седмици от ноември, колко от тях са платени, както и общата сума на наложените глоби.

Това, че дружеството не отчита тази си нова дейност, прави доста любопитен въпроса как ще докаже доколко е ефективна иначе гръмко обявената преди месец реформа. Странно е и откъде в такъв случай зам.-кметът по транспорта на София Кристиан Кръстев е разбрал колко неприсъствени фишове са издадени за първата седмица от старта на новата акция. Тогава той обяви, че възлизат на над 400.

ЦГМ започна да глобява с неприсъствени фишове от 3 ноември. Те се издават чрез таблети от служителите и се поставят на предното стъкло в отсъствието на шофьора. Това, което ги отличава, е, че в рамките на работния ден информацията от устройствата се обработва в ЦГМ и после нарушителите получават фиша на адреса, на който живеят. Срокът за глобите е 7-дневен и плащането е почти неизбежно, защото автоматично постъпват в данъчното.

Искахме, ама нямаме желание

Новината за новите неприсъствени фишове даде надежда, че след години бездействие градът най-сетне ще предприеме по-строги мерки за нарушителите. Резултатът от липсата на контрол, както и смислена данъчна политика доведе до огромния проблем, който виждаме днес - улици и тротоари, препълнени с коли, задръствания и все по-мръсен въздух.

Вероятната причина толкова дълго време ЦГМ да се въздържа от санкции, както и да не казва дали сега са налагани такива, е фактът, че не може да предложи алтернатива на глобените. Такава например са многоетажните паркинги, за които по принцип има планове, но не се знае на какъв етап са и доколко ще се изпълнят. За да се усети някакъв ефект, трябва да се помисли за регулирането на паркирането в кварталите, по-високи цени в зоните за платено паркиране, които са запълнили капацитета си, както и да се осъществи бързо идеята за строежа на паркинги на общинска земя. Всичко това пък трябва да се прави успоредно и с реформи в системата на градския транспорт, така че да бъде бърз и удобен.

ЦГМ търси директори

Този месец Центърът за градска мобилност стартира конкурс за избор на директори заедно със "Столичен електротранспорт" и "Столичен автотранспорт". В момента начело на общинското дружество е Димитър Дилчев, който е бивш кмет на район "Студентски", неуспял да се кандидатира отново миналата година. Преди него временно изпълнителен директор беше Румяна Милова, след като бившият директор Христиан Петров се оттегли, за да бъде общински съветник от ГЕРБ. Преди повече от три години отново тя зае за кратко мястото на тогавашния директор Симеон Арнаудов, след като той подаде оставка. Любопитно е, че името ѝ фигурира в одитния доклад на Сметната палата от 2016 г., в който се казва, че е заемала длъжността директор без сключен договор, което противоречи на Търговския закон. Сега Комисията на номинациите ще трябва да следи дали прозрачно и обективно ще се проведат предстоящите процедури.

В началото на ноември Центърът за градска мобилност на София започна да налага нов вид глоби за неправилно паркиране в отсъствието на шофьора. Заявката беше, че по този начин градът ще се "изчисти" от автомобили в зелените площи, по трасетата на градския транспорт и тротоарите. Беше обещано контрол да се осъществява и по кварталите, а не само в платените зони.

Месец по-късно обаче ЦГМ не може да каже колко неправилно паркирали шофьори е глобил. В отговор на заявление за достъп до обществена информация, което "Капитал" изпрати, от общинското дружество казват, че не разполагат с информация за броя на глобените шофьори за първите три седмици от ноември, колко от тях са платени, както и общата сума на наложените глоби.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход