Проблемът с подпочвените води при метрото е стар, но очевидно не е бил решен
Въпреки забавеното пускане на участъка между станциите "Театрална" и "Хаджи Димитър" заради допълнителните мерки по отводняването релсите все пак се надигнаха


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Тежката авария с разместването на релсите в новия участък на софийското метро между спирките "Театрална" и "Хаджи Димитър" очаквано повдигна въпроса как са изградени тунелите и има ли опасност от други инциденти в бъдеще. Засега обаче отговорите липсват. Един ден след затварянето на пуснатото само преди 5 месеца трасе все още не може да се посочи точната причина за това. Най-вероятният отговор изглежда са подпочвените води заради близостта на Перловската река, чието ниво се е покачило след обилните валежи през миналата седмица. За тях обаче се знаеше още при проектирането, а по време на строителството уж бяха предприети допълнителни мерки за обезопасяване на участъка, заради които именно се забави и пускането на третия метродиаметър.
Засега е известно само, че отстраняването на проблема ще продължи "неопределено време", което със сигурност означава поне няколко месеца. Днес изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев посочи, че само за да се установи причината ще трябва да се направи пълен демонтаж на релсовия път, както и да се премахне цялата бетонна подложка на тунела. "След това ще трябва да се почисти, ще видим и какво ще предпишат експертите", заяви той пред медии.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
Турците прокопаха босфора и направиха тунел да се минава за чудо и приказ, който в минавал от там, знае. Отидете и вижте за какъв лукс и качество става дума. Тунел на границата на две морета, свързващ 2 континента!!! Ами пак турци построиха станцията на метрото на Лъвов мост. Любимата ми станция! Там река няма ли? Не е мръднала конструкцията. Ама на машината за грабежи на герб (трейс) проблем била Перловската река. Каква река я това бе нещастници, едно дере дето лятото пресъхва. Не ви е срам!!!!
Шефът на пропадналия Метрополитен Стоян Братоев е бил ортак с младоженеца от скандала #КъщаВБарселона Йордан Христов
https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10159635235421189
❗Братоев и Христов са в УС на "Химмаш" от 2004 до 2010 г.
❗В този период дружеството е собственост на няколко офшорки.
❗Едната от офшорките - Gordon Holdings е представлявана от осъдената за пране на пари Белинда Ланион.
❗Gordon Holdings и кипърската Palms Enterprises са съакционери в Спортни Имоти - Приморско.
❗Palms Enterprises е представлявана от предишната съпруга на Йордан Христов и е инвестирала милиони в бутика и луксозния живот на манекенката Борислава Йовчева в Барселона.
❗За Борислава Йовчева - Мис Бикини се твърди, че има интимна връзка с Борисов, за което той ѝ купил луксозна къща в Барселона.
❗След разкритията, че испанската прокуратура разследва Йовчева, Йордан Христов се ожени за Йовчева, а бутикът беше прехвърлен на съпругата на личния хиромант на Борисов.
Гордостта на Борисов - Софийското Метро, всъщност е една машина за изсмукване на обществени и европейски средства. Това води до течове и пропадания от една страна, а от друга до необясним луксозен живот на приближени на Борисов и пълни чекмеджета.
Гарантирано от ГЕРБ!
"Професор" Стоян Братоев - почетен гражданин на София!
"ще трябва да се направи пълен демонтаж на релсовия път, както и да се премахне цялата бетонна подложка на тунела." Току го откриха и почна епичният ремонт на ремонта. Пропадат нови тротоари, камъни затрупват път дни след като Бойко отпразнува резултатите от ремонта му... Какво излиза - всичкото голямо строене не издържа на един дъжд! Откриваме-ремонтираме. Ужас!
Гарантирано от Трейс по-скоро
Тая фирма е за закриване - където пипнат, след тях е за основен ремонт.
Има малка грешка в статията:
"29 млн. лв. която е с 6 млн. лв. по-ниска от прогнозната от 45 млн. лв"
Или пък съм аз нещо зле с Герб-О-матиката, реално само коментирам на сухо, те хората метро строят...пък го развалят...пък го строят наново...ехей на таквиз корифей верно не можем стените да им боядисаме....навреме преди да паднат.
От друга страна е хубаво да има дъжд, нали иначе ще има режим на водата,,,
За сведение,в Париж също има подпочвени води,но на метрото там не му пука за тия води...
До коментар [#9] от "deaf":
Не само в Париж...
Лондон, Виена, Прага, Будапеща, Букурещ...
Почти всяка европейска столица е голям град благодарение на това, че се е зародил до плавателна река. И въпреки това проблеми с подпочвените води има само тук, понеже все сме с нещо специални...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.