Биг Батко: Новата схема на ГЕРБ да заобикалят контрола на Брюксел през "Автомагистрали"

Според основните опозиционни партии тайните около финансирането на пътните строежи е за да се отклоняват публични средства

   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова

Огромни суми за строителството на магистрала "Хемус" и други приоритетни проекти се раздават без никакъв публичен контрол през държавната фирма "Автомагистрали" на частни компании. Тази практика води до почти двоен ръст на разходите за строеж и неясни критерии за качество. Това са накратко изводите от разследване на "Капитал", публикувано миналата седмица, което показа, че "Автомагистрали" незаконно използват подизпълнители (няма право при "ин хаус" процедури), а e изплатила досега внушителни суми - понякога достигащи над 200 млн. лв., на строителни компании, без да е ясно как са избрани и какво вършат.

Традицията да се отклоняват публични средства за пътно строителство и поддръжка е от много преди ГЕРБ. Още през 2008 г. разследването на "Капитал" "120 милиона от Батко" показа една подобна практика. Сегашните мащаби обаче се несравними с тогавашния "Батко" - към "Автомагистрали" до момента са насочени 4.6 млрд. лева.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се