Обясненията за аварията в метрото потънаха в плаващите пясъци

Участъкът между "Театрална" и "Хаджи Димитър" бил "най-екстремен и дълбок", но въпреки това не е строен по открит способ

Ще трябва да се изгради ново решение на възела, който да свързва конструкциите между дъното и стената, която държи хидроизолацията
Ще трябва да се изгради ново решение на възела, който да свързва конструкциите между дъното и стената, която държи хидроизолацията
Ще трябва да се изгради ново решение на възела, който да свързва конструкциите между дъното и стената, която държи хидроизолацията    ©  Юлия Лазарова
Ще трябва да се изгради ново решение на възела, който да свързва конструкциите между дъното и стената, която държи хидроизолацията    ©  Юлия Лазарова

Официалните причини за повдигането на релсите на метрото в участъка между станциите "Театрална" и "Хаджи Димитър" са две. Първо, Перловската река е преляла и това е довело до повече вода в зоната, през която минава метрото, и второ - нивото на подземните води се е повишило с шест метра, което в комбинация с "леща от плаващ пясък" е създало допълнително натоварване. Тази фактори, определени като "форсмажор", бяха посочени в сряда от изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев, който не се нае да прогнозира колко ще продължи ремонтът на повредения участък.

Загадка остава и защо не е използвана друга технология на строеж, въпреки че е било добре известно за подпочвените води в този участък на метрото. А и по-рано се говореше само, че проблеми с подпочвените води има предимно в станциите при "Попа" и НДК.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • - 1
    • + 21

    Хората строят тунели и магистрали под морета и океани. А ние под Перловската вада не можем един тунел да направим без да осерем работата!

    Нередност?
  • 2
    aly02306991 avatar :-|
    aly02306991
    • + 17

    За съжаление на гражданите, които чакаха толкова много и търпяха всички неудобства, новото метро пак не е използваемо, а не е като да не са си платили за това. Все пак от данъкоплатците се строят публичните обекти. Другото повтарящо се в случая е и фирмата стройтел "Трейс". Тази фирма няма един публичен проект предаден на време и с качество, което да не изисква отново ремонт малко след пускането. Тук отново изниква логичния въпрос, който аз като гражданин данъкоплатец задавам. Защо фирми рецидивисти като "Трейс" доказали се като не надежден и вреден партньор отново и отново са допускани до публични проекти. Трябва да се въведе регистър на провинилите се фирми и изобщо да нямат достъп до обществен ресурс(парите събрани от всички нас работещи граждани).

    Нередност?
  • 3
    silverman avatar :-|
    silverman
    • + 7

    Няма нужда от обясние! Нещата са ясни още преди да започне строителството!

    Нередност?
  • 4
    orchis avatar :-|
    orchis
    • + 9

    Тази Перловска река ще излезе най-великата река в света. И от Нил по-опасна. То не беше ли че от Искъро по-дълбоко нема. Къде го неместихте тук Перловец.

    Нередност?
  • 5
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 2

    Потъна и мълчанието на Братоев за:
    https://bird.bg/bratoev-hristov/
    Шефът на Метрополитена ортак с младоженеца от #КъщаВБарселона

    Нередност?
  • 6
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 2

    И главният архитект е замесен
    https://bird.bg/zdravko-zdravkov-barcelonagate/
    Астрологът на Борисов: “За бутика в Барселона питайте главния архитект на София Здравко Здравков”

    Нередност?
  • 7
    sfasaf avatar :-P
    sfasaf
    • + 1

    Нали сме туристическа държава?

    Вместо да привличаме хора от цял свят с първото подскачащо метро в света, ние ще го ремонтираме!

    Ако се ориентираме към туристическото решение, нашите хора от трейс ще се разминат с допълнителни разходи даже.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал